Za cztery lata mobile będzie stanowił połowę reklam display
W USA w 2017 roku już 48,4 proc. wydatków na internetowe reklamy displayowe zostanie przeznaczone na reklamy mobilne - prognozuje eMarketer. W br. ten udział wyniesie 21,7 proc., a wartość mobilnej reklamy displayowej - 3,81 mld dolarów.
Według eMarketera wydatki na mobilną reklamę displayową w USA będą w br. aż o 105 proc. wyższe niż w ub.r. - wzrosną z 1,85 do 3,81 mld dolarów. Z kolei udział mobile’u w całym segmencie reklamy display podskoczy o 9,2 pkt proc. - z 12,5 do 21,7 proc.
Na polskim rynku udział reklamy mobilnej jest znacznie niższy - w I kwartale br. wynosił 1 proc. całej e-reklamy, podczas gdy do diplayu należało 41 proc. rynku. Przy czym wydatki na mobile marketing w skali roku wzrosły równie mocno jak w USA - o 109 proc. (zobacz szczegółowe dane IAB AdEx).
>>> Już jedna piąta reklam displayowych sprzedawana w modelu RTB
eMarketer prognozuje, że w następnych latach wydatki na mobilną reklamę displayową dalej będą się zwiększać, ale już nie tak dynamicznie - kolejne wzrosty z roku na rok wyniosą 57, 45, 34 i 25 proc. W efekcie w 2017 roku wartość tego segmentu wyniesie 15,4 mld dolarów, czyli prawie cztery razy więcej niż w br. Z roku na rok będzie też rósł udział mobile’u w całym sektorze reklamy displayowej i w 2017 roku osiągnie poziom 48,4 proc., a więc ponad dwa razy więcej niż w br.
Dołącz do dyskusji: Za cztery lata mobile będzie stanowił połowę reklam display