„Zawód naukowiec” w kampanii Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (wideo)
Zaczęła się kolejna odsłona kampanii Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod hasłem „Zawód naukowiec”. Za jej przygotowanie i realizację odpowiadają firmy Grupa Eskadra i Havas Media Group.
Bohaterami kampanii jest 11 wybitnych polskich naukowców młodego i średniego pokolenia reprezentujących takie dziedziny jak m.in. biotechnologia, medycyna, chemia czy archeologia. Spoty z ich udziałem mają pokazywać pracę naukowców jako szereg konkretnych czynności badawczych i podkreślać znaczenie ciekawości jako motywacji do uczenia się nowych rzeczy.
Symbolem akcji jest jabłko, które w poprzednim etapie występowało w roli jabłka Newtona, natomiast obecnie ma symbolizować powiązanie nauki z codziennymi czynnościami.
Celem kampanii jest zachęcenie młodych ludzi (grupa docelowa to osoby w wieku 16-25 lat) do podejmowania kariery naukowej, zwiększenie świadomości na temat płynących z tego korzyści oraz zmotywowanie ich do podnoszenia kwalifikacji i realizacji swoich pasji. Wynika to z dużego zapotrzebowania na pracowników naukowych - według szacunków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego do 2020 roku Unia Europejska będzie potrzebowała około miliona innowacyjnych naukowców.
Kampania jest prowadzona w radiu (spoty i konkursy antentowe) oraz internecie (m.in. na portalach społecznościowych).
Kreacją i produkcją reklam zajęła się agencja Grupa Eskadra, a za planowanie i zakup mediów oraz realizację działań odpowiada dom mediowy Havas Media. Firmy w ramach konsorcjum pozyskały to zlecenie od resortu.
Dołącz do dyskusji: „Zawód naukowiec” w kampanii Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (wideo)