Zdrożeją reklamy w "Fakcie"
'Fakt' chce zarobić na sprzedaży reklam ponad 90 mln zł brutto w 2004 r.
'Fakt', wydawany przez wydawnictwo Axel Springer Polska, zamierza zdobyć w tym roku około 5% rynku reklamy w prasie codziennej, powiedział agencji ISB w piątek Rafał Grudowski, dyrektor ds. sprzedaży dziennika "Fakt".
"Plan minimum na ten rok zakłada zdobycie co najmniej takiego samego udziału w rynku reklamy prasy codziennej, jaką ma 'Super Express'. Plan maksimum, to wywalczenie udziału pomiędzy 'Super Expressem' a 'Gazetą Wyborczą'" - powiedział ISB Grudowski.
Według danych Agory Monitoring udział "Super Expressu" w rynku reklamy w gazetach wynosi ok. 4,7%. W ub. roku zarobił na reklamach 89,3 mln zł brutto (wg cen podawanych w cennikach, bez uwzględnienia rabatów i upustów, które w praktyce mogą przekraczać nawet 50%). Udział wydawanej przez Agorę "Gazety Wyborczej" oscyluje wokół 47%.
Według Grudowskiego w poniedziałkowych, czwartkowych i piątkowych wydaniach "Faktu" sprzedaje się 100% powierzchni reklamowej. W pozostałe dni tygodnia "obłożenie" reklamami jest podobne jak w innych dziennikach.
Rafał Grudowski zapowiedział, że od 1 marca ceny reklam w "Fakcie" wzrosną znacząco. Nie chciał jednak podać konkretnych kwot, ani wzrostu w procentach.
Dołącz do dyskusji: Zdrożeją reklamy w "Fakcie"