Zmiany na Facebooku - zmarnowana okazja?
Kilka dni temu Facebook zapowiedział kilka zmian, które według ekspertów firmy Sophos są kolejną zmarnowaną przez portal okazją.
Wśród wprowadzanych przez serwis zmian najważniejszą była ta dotycząca systemu grup. Według Marka Zuckerburga, Facebook po raz pierwszy ułatwi wymianę informacji z mniejszymi, bliższymi grupami naszych znajomych. Inna nowość to panel zarządzania aplikacjami, który będzie pokazywał, jakie aplikacje mają dostęp do danych użytkownika. Więcej pisaliśmy na ten temat tutaj.
Tymczasem zdaniem ekspertów w Sophos, zmiany - mimo że idą w kierunku zwiększenia poziomu ochrony informacji osobistych online - zamiast bezpieczeństwa mogą tylko wprowadzić dodatkową złożoność. Według Paula Ducklina, kierownika ds. technologii w Sophos, najnowsze zmiany w serwisie to kolejna zmarnowana okazja. "Dodanie związanych z bezpieczeństwem paneli i przycisków to jakiś początek, ale Facebook powinien dokonać prawdziwych zmian u podstaw, aby zapewnić bezpieczeństwo" - powiedział.
Jego zdaniem, w Facebooku należy wprowadzić model opt-in, w którym użytkownik może zalogować się równie łatwo jak dziś, ale nie może wiele zrobić dopóki nie uaktywni poszczególnych funkcji. W ankiecie przeprowadzonej przez Sophos w tym roku, ponad 93 proc. respondentów wybrało model opt-in zamiast opt-out i dzielenie się swoimi informacjami z innymi.
"Nie ma wątpliwości, że akcjonariusze Facebooka, którzy z niecierpliwością czekają na wprowadzenie po raz pierwszy akcji spółki do obrotu giełdowego, chcą zmaksymalizować ilość użytkowników oraz otwartość i dostępność zamieszczanych na portalu informacji. Ale z punktu widzenia długoterminowych zysków, lepszym wyjściem byłoby przyjęcie polityki opt-in już teraz, zanim instytucje legislacyjne zmuszą Facebooka do zmiany" - stwierdził Ducklin.
Dołącz do dyskusji: Zmiany na Facebooku - zmarnowana okazja?