SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zmiany w Metropolu

Nowy dyrektor zarządzający w Metropolu

Metro International, wydawca największej gazety na świecie, informuje, że 6 maja br. stanowisko dyrektora zarządzającego w spółce TPP wydającej dziennik Metropol obejmie Dominik Tzimas.

Dominik Tzimas zdobył bogate doświadczenie zawodowe, zajmując różne stanowiska kierownicze w firmach wydawniczych w Polsce. Pracował w Axel Springer, przechodząc wszystkie szczeble kariery w dziale sprzedaży tego wydawnictwa, w tym piastując stanowisko dyrektora sprzedaży. Ostatnio był szefem działów sprzedaży i marketingu oraz członkiem zarządu w Wydawnictwie Bauer. W spółce TPP stawia sobie za cel wzmocnienie świadomości marki Metropol w środowiskach reklamodawców oraz dalszy intensywny rozwój Metropolu w Polsce.

Strategią firmy jest zastępowanie menedżerów z centrali - po wprowadzeniu produktu na rynek - doskonałymi i profesjonalnymi fachowcami z rynków lokalnych - powiedział Jens Torpe, wiceprezes Grupy Metro International. "Wierzymy, że Dominik będzie kontynuował budowanie silnej pozycji Metropolu na rynku polskim".

Dominik Tzimas będzie kierował jedną z 16 spółek należących do grupy Metro International. Na całym świecie dziennik ukazuje się w 70 miastach. Koncepcja gazety jest niemal jednakowa dla każdego kraju - podobne są layout oraz zawartość. Wciągu trzech lat od wejścia na polski rynek Metropol stał się najbardziej poczytną gazetą w stolicy. 140 tys. egzemplarzy dziennika jest dystrybuowanych każdego ranka w Warszawie, docierając do ponad 324 tys. czytelników.

Od 1 marca br. Metropol jest dostępny w czterech kolejnych miastach: w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Trójmieście. Stał się tym samym czwartą, pod względem nakładu, gazetą w Polsce. Każde wydanie gazety zawiera najważniejsze informacje krajowe, światowe oraz lokalne ze szczególnym uwzględnieniem wydarzeń kulturalnych, rozrywkowych i rozchodzi się bez żadnych zwrotów.

W nowych miastach Metropol jest dystrybuowany w poniedziałki i piątki. Całkowity nakład gazety w te dni, łącznie z dystrybucją w stolicy, wynosi średnio od 230 tys. do 280 tys. egzemplarzy.

Zasięg dystrybucji Metropolu obejmuje obszar zamieszkany przez 4,4 miliona ludzi, co stanowi ponad 11% populacji kraju oraz prawie jedną piątą populacji miejskiej .

W każdej z czterech aglomeracji Metropol jest rozdawany przez kolporterów osobom dojeżdżającym samochodem do pracy. Wydawca przewiduje również dystrybucję w budynkach biurowych oraz w pobliżu szkół wyższych, podobnie jak w stolicy. Biorąc pod uwagę dotychczasowe czytelnictwo jednego egzemplarza dziennika, które wynosi 2,3 osoby na jeden egzemplarz, nowe wydania gazety przyciągną nawet do 644 tys. osób .

Profil odbiorców Metropolu jest podobny do tego w innych wydaniach gazet grupy Metro International - ponad 50% czytelników jest w wieku poniżej 40 lat; w połowie są to kobiety i mężczyźni.

Dołącz do dyskusji: Zmiany w Metropolu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl