Marian Salzman, szefowa Havas PR US i uznana trendspotterka, przygotowała zestawienie trendów na nadchodzące miesiące. W publikacji „Blowback to the Future: The Trends That Will Shape 2017” zwraca uwagę na poniższe zjawiska:
Technologia pokazuje twarz doktora Jekylla
Uzależnienie od technologii rok temu było zauważalnym punktem na naszym radarze. W miarę, jak coraz więcej z nas dostrzega kompulsywne zachowania i irytację, którą powoduje ciągłe używanie elektroniki przez najmłodszych, tablety i smartfony budzą w nas coraz większy niepokój.
Idziemy w lokalność
W Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Francji i wielu innych krajach ludzie, którzy chcą wypromować swoje pomysły czy produkty, zaczynają rozumieć, że badanie rynku na odległość nie wystarczy. Kiedy potrzebny jest prawdziwy insight, nic nie zastąpi bliskiego, osobistego kontaktu ze zwykłymi ludźmi w zwykłych miejscach.
Strach przed komórkami
Przez lata spodziewaliśmy się, że telefony komórkowe wytwarzają promieniowanie, które źle wpływa na nasze zdrowie, a zwłaszcza na mózg. Martwiliśmy się o to już w 2010 r. Dziś ponad 90% dorosłych Amerykanów używa komórek, ale wciąż wiemy bardzo niewiele o tym, czy to bezpieczne dla zdrowia.
Na nowo odkrywamy prywatność
W miarę, jak rośnie cyberprzestępczość, coraz więcej będzie mówić się o prywatności – wśród ludzi o najróżniejszych punktach widzenia, po każdej stronie sceny politycznej.
Logika skatologii
W środowisku medialnym, gdzie liczy się zwracanie uwagi odbiorcy, produkty naszej przemiany materii mogą trafić na selfies. Sprytni twórcy newsów muszą przygotować się na to, że przesuną granicę nieco dalej, niż byśmy tego potrzebowali.
Zdezorientowani mężczyźni i dezorientujące kobiety
Od męskich kucyków i długich bród w Williamsburgu i innych hipsterskich dzielnicach świata do powrotu do tradycyjnych ról płciowych… Granice męskości są dziś coraz bardziej testowane. Na całym świecie słychać – na razie ciche, ale rosnące w siłę – głosy, także kobiece, które twierdzą, że feminizm może i musi uwzględnić prawo kobiet do powrotu do dawnych ról genderowych.
Cukier (nie) krzepi
Jeśli chcemy powstrzymać epidemię otyłości i cukrzycy, będziemy musieli czymś zastąpić słodzone napoje. Popularność mogą zyskać wody owocowe – na półkach supermarketów obok wody kokosowej znajdziemy też napoje arbuzowe czy sok z brzozy.
E-handel rośnie w siłę
Amazon ma za sobą pięć kolejnych kwartałów, w których notował wzrost sprzedaży. Dochód netto sklepu wzrósł od 92 mln USD w drugim kwartale 2015 do 857 mln USD w drugim kwartale 2016. To dowodzi, że mamy do czynienia z wyraźnym trendem przenoszenia się do sieci z robieniem zakupów – czy chodzi o produkty spożywcze, czy o elektronikę.
Energia z rowerów
W zakorkowanych miastach na całym świecie coraz więcej urzędników i mieszkańców postrzega rowery jako mądry sposób na to, by jednocześnie poradzić sobie z kłopotami transportowymi i zażyć trochę ruchu. Miasta takie jak Austin i Nashville – które obecnie kwitną i pękają w szwach od nowych mieszkańców – ogłaszają dni jeżdżenia do pracy na dwóch kółkach i rozwijają miejskie sieci wypożyczalni rowerów.
(Ulotne) piękno prostoty
Konsumenci tęsknią za prostotą, ale wciąż kończą w codziennej gmatwaninie przedmiotów i spraw. Wszyscy pragniemy uprościć swoje życie, ale nie wiemy, jak to zrobić.
Materiał „Blowback to the Future: The Trends That Will Shape 2017” pobrać można tutaj: http://havaspr.com/us/?page_id=17473
dostarczył infoWire.pl