Blisko 50 proc. kosztów eksploatacji ciągnika to wydatki na paliwo. Niezwykle istotne staje się korzystanie z rozwiązań, które umożliwiają operatorowi obniżenie poziomu spalania. Takie możliwości oferuje John Deere w ramach usług rolnictwa precyzyjnego FarmSight, jednocześnie zapewniając wydajne zużycie paliwa, które ma przyczynić się do redukcji emisji spalin.
Jednym z elementów takich systemów jak John Deere FarmSight, jest również optymalizacja zużycia paliwa w ciągnikach, za które odpowiada pięć rozwiązań:
- Eco - ciągniki mogą poruszać się z maksymalną prędkością 40 km/h przy obniżonej prędkości obrotowej silnika,
- PowrQuad Plus - daje operatorowi możliwość dostosowania ustawień przekładni silnika w sposób najlepiej odpowiadający danemu zastosowaniu,
- AutoQuad - umożliwia włączenie trybu automatycznej zmiany biegów, który zapewnia najwyższy komfort pracy i optymalną wydajność,
- DirectDrive - dzięki przekładni dwusprzędłowej umożliwia pracę w trybie ręcznym, w którym można zakres i bieg idealnie dopasować do każdej wykonywanej pracy,
- Power Shift - równomierne rozmieszczenie biegów zwiększa wydajność i pozwala na płynną, automatyczną zmianę biegów przy pomocy układu zarządzania wydajnością.
Konkurs dla oszczędnych
Od 1 listopada 2016 roku Klienci, którzy zakupili nowy ciągnik John Deere 7310R mogą brać udział w programie premiującym finansowo za ekonomiczne zużycie paliwa. Program gwarantowanego zużycia paliwa oferuje specjalną premię za niskie zużycie paliwa w ciągnikach pracujących w transporcie. Klient, który zakupi ciągnik 7310R i zapisze się do programu – może wykorzystywać JDLink do rejestrowania rzeczywistego zużycia paliwa w ciągniku w trybie transportowym w okresie od dnia dostawy ciągnika do 30 listopada 2017. Jeśli całkowite zużycie paliwa podczas transportu przekroczy poziom docelowy określony przez John Deere, klient otrzyma kwotę równą kosztom netto zakupu nadwyżki paliwa.
Więcej szczegółów można znaleźć na stronie www.deere.com
dostarczył infoWire.pl