Bank Pekao S.A. i Mastercard udostępniły możliwość płacenia aplikacją PeoPay za zakupy w sklepach internetowych na całym świecie. Dodatkową nowością jest wyjątkowo prosty mechanizm dokonywania zakupów bezpośrednio w smartfonie. To pierwsze takie rozwiązanie w kraju.
Dotychczas, dzięki współpracy Banku Pekao S.A. z Mastercard, użytkownicy aplikacji PeoPay mogli płacić zbliżeniowo zarówno w polskich, jak i zagranicznych sklepach stacjonarnych, a w Internecie płacenie aplikacją PeoPay ograniczone było wyłącznie do sklepów polskich.
Od dziś, jeśli mamy PeoPay, za zakupy zapłacimy wszędzie tam, gdzie obsługiwany jest Masterpass, czyli także w zagranicznych sklepach internetowych.
Płatność PeoPay w ramach Masterpass wymaga zaledwie jednego kliknięcia na stronie internetowej. Płatności można dokonać w dowolnym miejscu i czasie oraz bez względu na jakim urządzeniu lubimy dokonywać zakupów - może to być zarówno smartfon, komputer czy tablet. Jeśli robimy zakupy na komputerze lub tablecie, po wybraniu płatności Masterpass należy smartfonem z aplikacją PeoPay zeskanować kod QR z ekranu komputera bądź tabletu, aby następnie zatwierdzić transakcję w telefonie. Jeśli natomiast będziemy chcieli zrealizować transakcję na smartfonie, po kliknięciu na płatność Masterpass, zostanie wyświetlony ekran w aplikacji PeoPay ze szczegółami transakcji, który należy zatwierdzić kodem ePIN.
„Rozwijając aplikację PeoPay stawiamy na dwa aspekty. Po pierwsze, chcemy, aby była ona jak najbardziej uniwersalną aplikacją płatniczą działającą w jak największej liczbie sklepów tradycyjnych i internetowych w kraju i za granicą. Po drugie, stawiamy na to, żeby płatności realizowane za jej pośrednictwem były szybkie i wygodne. Wprowadzenie możliwości płacenia aplikacją PeoPay także w ramach Masterpass, doskonale wpisuje się w naszą strategię. Z jednej strony, z płatnościami w Internecie wychodzimy za granicę. Z drugiej strony, płatności w Internecie stają się jeszcze prostsze i wygodniejsze – użytkownik wybierze i zapłaci za zakupy korzystając z jednego urządzenia: smartfona” – powiedział Bartosz Zborowski, dyrektor Biura Projektów Strategicznych Banku Pekao S.A.
„Przez Internet coraz częściej kontaktujemy się z innymi ludźmi, robimy zakupy czy korzystamy z usług finansowych. Nasze życie staje się więc coraz bardziej cyfrowe, co oznacza, że potrzebujemy nowych, innowacyjnych metod płatności. Takim rozwiązaniem jest aplikacja PeoPay zintegrowana z portfelem Masterpass. Bardzo cieszę się, że Bank Pekao S.A. dołącza do grona ponad 40 wiodących, europejskich banków, które oferują rozwiązanie płatnicze na miarę ery cyfrowej, jakim jest Masterpass” – powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.
Masterpass umożliwia płatności online w e-sklepach i aplikacjach mobilnych. Ten cyfrowy portfel odpowiada na oczekiwania polskich konsumentów kupujących w sieci. Wg badań Mastercard[1] oczekują oni przede wszystkim, żeby płacenie za zakupy było wygodne (64% wskazań) i szybkie (62%), a także bezpieczne (42%), dlatego Masterpass oferuje zaawansowane metody zabezpieczania płatności, w tym technologię tzw. tokenizacji. Masterpass stanowi obecnie jedyne rozwiązanie do wielokanałowej obsługi handlu elektronicznego z wykorzystaniem różnych urządzeń, dostępne pod marką banku. Masterpass umożliwia płatności u ponad połowy sprzedawców internetowych w Polsce i ponad 250 tys. na świecie.
Obecnie dzięki PeoPay można płacić w ponad 425 tys. terminali płatniczych w Polsce (czyli ponad 85% wszystkich terminali) oraz w blisko 4 milionach terminali na świecie, a także większości sklepów internetowych w kraju i w 250 tys. sklepów internetowych za granicą, w których dostępny jest Masterpass.
[1] „Badanie otwartości Polaków na innowacyjne metody płatności”, Maison&Partners na zlecenie Mastercard, I kw. 2016 r.
dostarczył infoWire.pl