Nazwa.pl wprowadza do swojej oferty nowoczesne rozwiązanie przeznaczone dla sektora
e-commerce – e-Sklep. Dzięki niemu, klienci nazwa.pl, mogą w łatwy i intuicyjny sposób sami stworzyć profesjonalny sklep internetowy. Usługa bazuje na synergii oprogramowania PrestaShop, jednej z najlepszych aplikacji do budowy sklepów online oraz stabilnej i szybkiej infrastruktury w nazwa.pl. Narzędzie oferuje takie funkcje jak obsługa płatności online, wsparcie SEO, zamówienie kuriera po odbiór paczki czy certyfikaty bezpieczeństwa SSL.
e-Sklep to kompleksowa usługa stworzona z myślą o sektorze e-commerce. Decydujący się na nią klienci zyskują możliwość zbudowania swojego e-sklepu od podstaw. Aplikacja PrestaShop to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce, na której działa ponad 250 tys. sklepów na całym świecie, z czego 13 tys. w Polsce. Z poziomu prostego w obsłudze panelu administracyjnego, dostosowanego także do osób, które nie mają doświadczenia w e-commerce, użytkownicy mogą wybrać gotowe moduły oraz szablony wyglądu sklepu. Jest z czego wybierać – obecnie dostępnych jest ponad 5 000 szablonów, 3 000 wtyczek, 300 funkcji oraz 70 wersji językowych, co pozwala dostosować usługę do swoich potrzeb.
Po stworzeniu sklepu przedsiębiorcy zyskują możliwość realizacji całego procesu sprzedażowego w jednym miejscu. Od złożenia zamówienia, po realizację płatności online przelewem, kartą lub poprzez operatorów oferujących sprawdzone systemy płatności internetowych, jak PayU, PayPal czy Przelewy24. Dodatkowo klienci otrzymują Apaczkę – czyli panel zintegrowanych usług kurierskich dla e-commerce, w tym opcję zamawiania kuriera. Ponadto rozwiązanie oferuje użytkownikom dostęp do narzędzi umożliwiających tworzenie newsletterów, formularzy kontaktowych, kodów rabatowych czy funkcji analitycznych.
W ramach PrestaShop można oferować nawet kilkaset tysięcy produktów, co umożliwia korzystanie z platformy również tym największym markom. Dodatkowym atutem dla e-Sklepów z bogatym asortymentem jest funkcja zaawansowanego kategoryzowania – PrestaShop umożliwia przypisywanie produktów do dowolnej liczby kategorii i podkategorii. Co więcej e-Sklep oferuje dostęp do licznych funkcji wspomagających pozycjonowanie (SEO), w tym także do optymalizacji strony internetowej sklepu. Pozwoli to na osiągnięcie wyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych, co ułatwi klientom znalezienie sklepu.
Dodatkowo, w celu zapewnienia jak największej wygody klientom, nazwa.pl wprowadza też nową, darmową funkcjonalność, związaną z koniecznością zawarcia umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych przez właścicieli e-sklepów. Od teraz istnieje możliwość łatwego i szybkiego przygotowania, a następnie zawarcia umowy w formie elektronicznej.
Zalety systemowe
Decydując się na e-Sklep, właściciele sklepów internetowych wybierają wyjątkowo szybko działający system oraz możliwość łatwego dostosowania platformy do własnych potrzeb. Ponadto nazwa.pl udostępniła dla swoich klientów trzy warianty tej usługi, różniące się pojemnościami dysków: e-Sklep Cloud Basic (100 GB), e-Sklep Cloud Start (250 GB) i e-Sklep Cloud Biznes (500 GB). W promocji ceny na 6 miesięcy to odpowiednio 50, 100 oraz 200 zł za najwyższy pakiet – tłumaczy Krzysztof Cebrat, prezes zarządu w nazwa.pl.
W ramach każdej z opcji klienci otrzymują między innymi nielimitowany transfer danych w obie strony oraz szybkie dyski SSD NVMe, które zapewniają błyskawiczny dostęp do danych i szybkie działanie samego sklepu.
Jednocześnie, za pośrednictwem SSH, czyli Secure Shell – szyfrowanego protokołu komunikacyjnego TCP, użytkownicy domeny mogą zdalnie łączyć się i administrować serwerem. Pozwala to na obsługę konta pocztowego z wielu komputerów (w ramach protokołu IMAP), automatycznie synchronizując zawartość skrzynki, jak również na lepsze wsparcie technologii mobilnych. Nazwa.pl traktuje kwestię cyberbezpieczeństwa bardzo poważnie, dlatego klienci korzystający z rozwiązania e-Sklep działają na domenie zabezpieczonej certyfikatem SSL w wersji TLS 1.3. Certyfikat Secure Socket Layer w szczególności chroni hasła, dane osobowe i numery kart kredytowych – dodaje Krzysztof Cebrat.