Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2023-01-10

A A A POLEĆ DRUKUJ

#FoodTrends – z czym to się je? Najważniejsze trendy branży gastronomicznej Q1 2023

 

W nowym roku przyglądamy się najważniejszym kierunkom, które będą definiować branżę gastronomiczną w najbliższych miesiącach. Wzrost znaczenia alternatyw wegańskich, rozwój segmentu q-commerce i rozwój technologii AI? To wszystko w najnowszej odsłonie cyklu #FoodTrends.

1.    Roślinne zamienniki górą

Nowy kwartał rozpoczynamy od światowego trendu zapoczątkowanego przez brytyjską organizację non-profit, czyli od Veganuary. Inicjatywa ta zachęca do wybierania roślinnych alternatyw jedzenia zamiast mięsa przez cały styczeń. Popularność tego trendu (już w 2022 roku do inicjatywy przyłączyło się 228 krajów) wyznacza też pewien kierunek branży gastronomicznej i food delivery – ludzie potrzebują więcej dań wegańskich i wegetariańskich. Mimo że propozycje roślinne są z nami na rynku od kilku dobrych lat, w nadchodzącym kwartale, jak i całym roku, możemy spodziewać się ich większej dostępności na rynku: w postaci półproduktów w sklepach spożywczych, gotowych dań serwowanych w restauracjach czy w lokalach, specjalizujących się wyłącznie w tym typie gastronomii.

 

„W Wolt szczególną uwagę przywiązujemy do zmieniających się preferencji żywieniowych naszych użytkowników i staramy się na nie szybko reagować. W naszej aplikacji znajdują się dedykowane zakładki z restauracjami, serwującymi wyłącznie wegańskie i wegetariańskie dania. Dołączamy także do inicjatywy Veganuary – w naszej aplikacji planujemy wprowadzenie specjalnej oferty w styczniu. Co więcej, zauważamy, że nasi partnerzy coraz częściej poszerzają swoje oferty o roślinne alternatywy dań mięsnych. Głos klienta ma ogromne znaczenie – widzimy to, także w tym przypadku” – mówi Agata Polityło General Manager Wolt Polska.

 

2.    Q-commerce coraz silniejsze

Pokochaliśmy możliwość robienia zakupów bez konieczności wychodzenia z domu, a także to, że już nawet w kilkadziesiąt minut od złożenia zamówienia wybrane  produkty czekają pod naszymi drzwiami. Trend quick commerce, czyli szybkich zakupów, który rozkwitł w czasie pandemii, już na stałe zagościł w naszej świadomości. Co istotne, nie mówimy już wyłącznie o zakupach podstawowych produktów spożywczych, ale także o możliwości dokonywania szybkich zakupów dostarczanych z lokalnych piekarni, kwiaciarni, cukierni, sklepów z ubraniami i kosmetykami, a nawet z produktami dla zwierząt! Q-commerce świetnie sprawdziło się w okresie świątecznym dla tych zabieganych, szukających prezentów na ostatnią chwilę. Z dużym prawdopodobieństwem klienci będą chętnie korzystać z oferty q-commerce także w najbliższych, zimowych miesiącach – gdy aura nie zachęca do wychodzenia z domów.

 

3.    Nie tylko fast food

Nowy rok – nowa ja? Frazes będący przedmiotem wielu żartów, ale z drugiej strony zawierający w sobie jednak nutkę prawdy. W najbliższych miesiącach będziemy bardziej przykładać wagę do jakości jedzenia, które spożywamy. Niegdyś jedzenie na dowóz kojarzyło się wyłącznie z burgerem szybko zaspokajającym głód czy pizzą zamawianą na spotkania towarzyskie. Oczywiście, nie będziemy w całości rezygnować z tych przyjemności, ale coraz częściej w naszym codziennym jadłospisie będziemy stawiać na jakość spożywanego jedzenia.  Przykładowo, zamawianie lunchu w trakcie pracy – jest to rozwiązanie szybkie i wygodne. Chcemy jednak, aby dostarczone jedzenie nie tylko zaspakajało głód, a było pełnowartościowym i smacznym posiłkiem. Zwłaszcza podczas ciemnych, zimowych miesięcy, będziemy wybierać potrawy jak najlepszej jakości, dostarczające wielu składników odżywczych. Nawet w przypadku wcześniej wspomnianej pizzy na spotkanie towarzyskie – w decydowaniu o wyborze restauracji, kluczowa może okazać się nie tylko jakość jej składników, ale także jakość dostawy – oczekujemy, że jedzenie będzie smakować tak samo, jak na miejscu w restauracji.

 

„Jakość naszych usług jest podstawą naszej działalności. Bierzemy pod uwagę zarówno kompleksową obsługę użytkownika z poziomu aplikacji, jak i dostarczenie gotowego dania. Jako Wolt bierzemy na siebie odpowiedzialność za to, by cały proces, od złożenia zamówienie po dostawę, był na jak najwyższym poziomie. Dbamy również o to, by nasi partnerzy restauracyjni wyznawali podobne wartości do nas, czyli przede wszystkim to, by dostarczać klientom jak najlepsze jedzenie” – dodaje Agata Polityło General Manager w Wolt Polska.

 

4.    AI wkracza do branży gastronomicznej

Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji zaczynają podbijać kolejne rynki. Nie inaczej jest w przypadku gastronomii i food delivery. Wpływ rozwiązań AI będzie zauważalny na przykład podczas procesu składania zamówienia (większa automatyzacja), ale także we właściwej dostawie dania, np. przez… robota-dostawcę! Oczywiście, nie mówimy tu o całkowitej rewolucji – czynnik ludzki w dostawach jedzenia nadal pozostanie podstawą. Niemniej jednak firmy stale będą poszukiwać usprawnień i optymalizacji ich działalności, przekładających się na coraz szybsze dostawy zamówionych dań, czy minimalizację błędów w zamówieniach, np. poprzez specjalny algorytm wyłapujący braki w danym zamówieniu lub niepoprawne jego skompletowanie.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS