Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2019-09-24

A A A POLEĆ DRUKUJ

Frisco.pl jako pierwszy supermarket w Polsce z European Chicken Commitment

 

Frisco.pl, lider wśród supermarketów internetowych i jedyny pure player w Polsce, podpisało międzynarodowe porozumienie European Chicken Commitment – dokument, zgodnie z którym firma będzie wymagać od swoich dostawców zachowania szczególnych norm hodowli drobiu przeznaczonego na mięso. To kolejny krok firmy na rzecz poprawy warunku zwierząt hodowlanych, po wycofaniu z oferty „trójek”, czyli jaj z chowu klatkowego. Supermarket ma czas do końca 2026 roku na wdrożenie założeń ECC, ale w podpisanym przez Frisco.pl oświadczeniu, sklep podkreśla, że chce wprowadzić niezbędne zmiany najszybciej jak to możliwe.

Decyzja Frisco.pl o zwiększeniu wymagań wobec swoich dostawców, potwierdza, że sklep ma na względzie dobro zwierząt hodowlanych i dbałość o środowisko naturalne oraz spełnienie oczekiwań coraz szerszej rzeszy konsumentów. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Eurogroup for Animals[1], już blisko 2/3 Polaków potwierdza, że woli kupować mięso pozyskiwane w bardziej etyczny sposób. Ze względu na to, że klientami e-sklepu są głównie rodziny z dziećmi, Frisco.pl poszukuje dostawców drobiu najwyższej jakości, spełniających wymogi ECC. 

Wśród założeń dokumentu ECC, podpisanego przez Frisco.pl, jest między innymi zmniejszenie zagęszczenia drobiu na fermach, rezygnacja z ras szybkorosnących, zapewnienie kurom dostępu do naturalnego światła i grzęd, jak również odejście od metod uboju sprawiającego zbędny ból (m.in. ogłuszania elektrycznego).

Troska o środowisko i zwierzęta hodowlane jest dla nas bardzo ważna, dlatego też zdecydowaliśmy się podpisać porozumienie European Chicken Commitment. Wierzymy, że wspólnie z dostawcami drobiu, którzy spełnią normy hodowli zgodne z ECC, przyczynimy się zarówno do poprawy warunku życia kurczaków hodowanych na mięso, jak również zachęcimy inne firmy do pozytywnych zmian – podkreśla Tomasz Michalski, Dyrektor ds. Komercyjnych Frisco.pl.

Niezmiernie cieszymy się, że Frisco.pl jako pierwszy supermarket w Polsce, zdecydował się zaangażować w kwestię dobrostanu kurczaków. Ta decyzja świadczy o tym, że firma dostrzega rosnącą świadomość konsumentów oraz światowe tendencje dążące do poprawy losu zwierząt hodowlanych, które nie są jedynie chwilowym trendem, a raczej wyrazem trwałych, pozytywnych zmian – mówi Marta Jarosiewicz, koordynatorka kampanii biznesowych ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Dokument European Chicken Commitment został opracowany przez organizacje zrzeszone w koalicji Open Wing Alliance, reprezentowane w Polsce m.in. przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Idea porozumienia powstała, aby walczyć o lepsze warunki hodowli brojlerów – sztucznie stworzonych przez człowieka ptaków ras mięsnych. Przy warunkach hodowli niespełniających norm wymaganych przez ECC, zwierzęta te w ciągu 6 tygodni nienaturalnie szybko rosną, co prowadzi do zbędnego cierpienia powodowanego przez powikłania zdrowotne. Takich kurczaków rocznie zabija się w Polsce ponad miliard, czyli około 40 razy więcej niż innych zwierząt hodowlanych.

O Frisco.pl:

Frisco.pl to działający od ponad 13 lat największy supermarket internetowy w Polsce, umożliwiający naszym klientom zamówienie zakupów online, realizując dostawę prosto do domu w dogodnym terminie. Działa zarówno lokalnie w Warszawie i okolicach, jak i na terenie całej Polski. Stanowi nowoczesną i wygodną alternatywę dla dużych i czasochłonnych zakupów spożywczych w marketach. Oferuje szeroki asortyment produktów oraz ceny na poziomie hipermarketów. Sklep posiada własne zaplecze magazynowe z zaawansowanym systemem obsługi zamówień. By zapewnić najwyższą jakość produktów świeżych, są one porcjowane i pakowane bezpośrednio u dostawców pod indywidualne zapotrzebowanie. Zamówienia są następnie dostarczane pod wskazany adres od poniedziałku do niedzieli w określonej przez klienta godzinie. Wybierając sposób dostarczenia zakupów, klienci mają wybór spośród samochodów dostawczych, automatów tzw. Coolomatów lub kuriera (w przypadku zamówień spoza Warszawy). Wszystkie świeże produkty pochodzą prosto od dostawców, są starannie pakowane i umieszczane tak, aby zachowały wszelkie walory smakowe.







Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS