Infront i SES ogłosiły, że wspólnie transmitowały zakończone niedawno zawody narciarskie odbywające się w ramach Mistrzostw Świata w Narciarstwie Alpejskim 2023 organizowanych przez Międzynarodową Federację Narciarską i Snowboardową (FIS), które odbyły się we francuskich Alpach. Dostęp do transmisji mieli widzowie w całej Europie, Azji i obu Amerykach. Infront, będący wiodącą firmą zajmującą się mediami i marketingiem sportowym, wykorzystał platformę dystrybucji wydarzeń sportowych SES, aby sprawnie i w niezawodny sposób udostępniać transmisję z tego wydarzenia nadawcom na całym świecie, z zachowaniem najwyższej jakości obrazu.
Odbywające się co dwa lata Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Alpejskim FIS pokazują zmagania najlepszych narciarzy alpejskich rywalizujących w 13 różnych konkurencjach, które oglądają miliony fanów na całym świecie. Współpracując z Infront, SES zarządzał transmisją na żywo ze stoków w obu lokalizacjach górskich, przesyłając cztery sygnały do ośrodka SES Emek Ha'Ela w celu dystrybucji satelitarnej. Działo się to przy wykorzystaniu mobilnych jednostek terenowych LiveU i technologii bondingu IP, tak by zapewnić sygnał zapasowy.
„Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Alpejskim FIS to jedno z najważniejszych wydarzeń, w którym biorą udział najlepsi narciarze na świecie. Dzięki naszej najnowocześniejszej produkcji multimedialnej, obejmującej wiele ujęć kamer i dane dotyczące wyścigów na wielu stokach, zaspokoiliśmy potrzeby fanów sportu na całym świecie, chcących śledzić dokonania swoich ulubionych narciarzy na żywo” – powiedział Amikam Kranz, wiceprezes ds. mediów, zakładów i technologii w Infront. „Cieszymy się, że możemy współpracować z SES – jednym z naszych kluczowych partnerów technologicznych, dysponującym platformą dystrybucji wideo, która dostarcza wysokiej jakości treści i dociera do milionów gospodarstw domowych posiadających odbiorniki telewizyjne” – dodał.
„Oczekiwania kibiców sportowych względem treści są coraz konkretniejsze. Pasjonują się oni wydarzeniami sportowymi, które chcą oglądać niezależnie od lokalizacji i pory dnia. Dlatego, niezwykle ważne jest, aby nasi partnerzy byli w stanie dostarczać fanom treści sportowe w sposób niezawodny i przy zachowaniu najwyższej możliwej jakości obrazu” – powiedział Michele Gosetti, dyrektor ds. sprzedaży, sportu i wydarzeń w firmie SES. I wskazał „Koncentrujemy się na wysokiej jakości transmisji wideo, wspieranej przez naszą flotę satelitów, infrastrukturę światłowodową, IP i komórkową, co pozwoli nam nadal spełniać wymagania biznesowe naszych partnerów i wysokie standardy jakości, jakich oczekują dzisiejsi konsumenci”.
Będąc liderem w zakresie wydarzeń sportowych, SES transmituje codziennie ponad 700 godzin wydarzeń sportowych premium i współpracuje z ponad 500 klientami z branży wydarzeń sportowych. Firma nadaje transmisje w obszarze wielu różnych dyscyplin – od zawodowej piłki nożnej mężczyzn i kobiet, przez futbol amerykański, tenis, golf i krykiet, po kolarstwo. Wśród nich znajdują się m.in. rozgrywki i mecze ze znanych lig zawodowych, takich jak NFL, Premier League i kobieca Serie A, a także sporty o innym profilu, jak np. sporty motorowe.