Z niezawodnego i skalowalnego rozwiązania Unified Communication (IP PABX) od IS korzysta już 1890 pracowników firmy na terenie całego kraju.
Dodano 26 listopada 2012 | Autor: Integrated Solutions
Warszawa, 26 listopada 2012 roku – firma Integrated Solutions (IS) poinformowała o wdrożeniu rozwiązania Unified Communication IP PABX w Raben Polska, spółce należącej do wiodącego operatora logistycznego – Grupy Raben. Firma świadczy usługi w obszarze logistyki kontraktowej, międzynarodowego transportu drogowego, dystrybucji krajowej, magazynowania i obsługi sklepów internetowych. IP PABX od IS to usługa zarządzanej biznesowej telefonii IP na bazie Cisco IP Phone, która umożliwia komunikację wewnętrzną i zewnętrzną. Korzysta z niej obecnie prawie 2000 pracowników w 35 oddziałach firmy Raben Polska. Istnieje jednak możliwość natychmiastowego powiększenia liczby użytkowników.
O wyborze rozwiązania komunikacji IP od IS zadecydowały: gwarancja optymalizacji kosztów, niezawodność i elastyczność systemu, nowoczesne funkcjonalności biurowe oraz rozbudowana oferta serwisowa.
IP PABX to tzw. telefonia internetowa, która zbudowana jest w oparciu o technologię VoIP (Voice over Internet Protocol). Do połączeń telefonicznych wykorzystywana jest bezpieczna, jednolita sieć transmisji danych i głosu IP VPN. IP PABX to także zestaw zaawansowanych funkcji usprawniających komunikację w firmie oraz integrację z aplikacjami biurowymi. W Raben Polska rozwiązanie oferowane przez Integrated Solutions zastąpiło wykorzystywany wcześniej system, który przestał spełniać potrzeby firmy.
„W procesie wyboru systemu, który miał służyć do efektywnej komunikacji w naszej firmie, byliśmy zainteresowani rozwiązaniem, które zapewniłoby nam optymalizację kosztów dzięki wykorzystaniu jednolitej sieci do transmisji danych i głosu. O wyborze IP PABX od Integrated Solutions zadecydowała przede wszystkim niezawodność tego rozwiązania. Dodatkowo, wraz z wdrożeniem komunikacji IP, uzyskaliśmy zwiększenie przepustowości transmisji danych w naszych oddziałach. System, z którego korzystaliśmy wcześniej, opierał się na tradycyjnej centrali telefonicznej. W momencie, kiedy następowała jej awaria – kontakt z otoczeniem tracili wszyscy użytkownicy. Chcieliśmy to zmienić” – mówi Paweł Brodziak, Kierownik Projektu z Raben Polska. „Specyfika naszej działalności wymaga nieprzerwanej komunikacji. Obsługujemy Klientów na terenie całego kraju i za granicą. Jesteśmy firmą wielooddziałową – musimy być w ciągłym kontakcie z Pracownikami naszych biur w całej Polsce, a także z centrami logistycznymi, magazynami i oddziałami przeładunkowymi. Nieprzerwany kontakt z odbiorcami naszych usług oraz komunikację bez usterek wewnątrz firmy zapewniła nam usługa IP PABX od IS.” – komentuje Paweł Brodziak.
„Co ważne, aby wdrożyć IP PABX, nie potrzebowaliśmy znacznych nakładów inwestycyjnych. Rozwiązanie jest na tyle elastyczne i skalowalne, że w przypadku jego rozbudowy dodatkowe, istotne nakłady z naszej strony również nie będą potrzebne. Już dziś możemy powiększyć liczbę użytkowników korzystających z rozwiązania komunikacji IP do 2500. W procesie wyboru niemałe znaczenie miała także oferta serwisowa Integrated Solutions. Dzięki ujednoliceniu infrastruktury występuje znacznie mniej punktów awarii niż wcześniej, kiedy to korzystaliśmy z tradycyjnego systemu z centralą telefoniczną. IS zapewnia pełen serwis, w ramach którego administracja i zarządzanie telefonami IP odbywa się zdalnie ze stanowiska administratora” – podsumowuje Paweł Brodziak.
IP PABX to także nowy model komunikacji biznesowej. Telefony IP i komputery mają zainstalowane aplikacje usprawniające pracę użytkowników. Dla przykładu, możliwe jest przeglądanie książki telefonicznej w komputerze lub na ekranie telefonu i nawiązywanie połączenia poprzez wybranie rozmówcy bezpośrednio z tej książki. System pozwala również na przeprowadzanie wielu telekonferencji jednocześnie, jak również na dołączanie aparatów telefonicznych z kamerami, co pozwala realizować połączenia wideokonferencyjne. W projekt zaangażowanych było 7 specjalistów po stronie Integrated Solutions i Raben Polska, natomiast realizacja projektu, we wszystkich oddziałach Raben Polska, trwała ponad rok.
Informacje o Raben Polska:
Raben działa w Polsce od 1991 roku. Zdobyte w tym czasie doświadczenie i pozycja na rynku gwarantują świadczenie najwyższej jakości kompleksowych usług logistycznych. Funkcjonująca do wielu lat stabilna sieć terminali Raben Polska, w których zatrudnionych jest ponad 3400 pracowników, ułatwia szybkie i bezpieczne przemieszczanie przesyłek na terenie kraju. Oferuje usługi z zakresu logistyki kontraktowej, magazynowania, międzynarodowego transportu drogowego, dystrybucji krajowej i obsługi sklepów internetowych.
Raben Polska posiada certyfikaty ISO 9001, ISO 14000 oraz ISO 22 000 (HACCP).
Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://www.raben-group.com.
Informacje o Integrated Solutions:
Integrated Solutions jest integratorem łączącym świat informatyki i telekomunikacji w taki sposób, aby nasi klienci mogli działać jeszcze efektywniej. Firma dostarcza innowacyjne usługi i rozwiązania ICT z takich obszarów, jak Ujednolicona Komunikacja, bezpieczeństwo IT, sieci LAN, WAN usługi Data Center oraz Infrastructure as a Service. Partnerami technologicznymi firmy Integrated Solutions są wiodący światowi dostawcy rozwiązań informatycznych i komunikacyjnych. Integrated Solutions jest spółką powstałą w ramach Orange Polska .
Więcej informacji można znaleźć na stronie http://I-S.com.pl.
Kontakt dla prasy:
Marcin Sokołowski
Dyrektor Marketingu
Integrated Solutions
ul. Moniuszki 1a
00-014 Warszawa
Tel. +48 519 310 869
E-mail: marcin.sokolowski@orange.com
Wojciech Jabczyński
Rzecznik prasowy
Orange Polska
E-mail: wojciech.jabczynski@orange.com
Marta Szymborska
Specjalista ds. Komunikacji i CSR
Tel. 61 898 82 83
E-mail: marta.szymborska@raben-group.com