Łąki kwietne to motyw towarzyszący letniej aktywacji konsumenckiej Cukru Królewskiego. W najnowszej kampanii „Lato Blisko Natury” marka zwraca uwagę na zrównoważone rolnictwo oraz naturalne pochodzenie cukru buraczanego. W komunikację zaangażowani zostali popularni influencerzy oraz plantatorzy. Akcji towarzyszy zmiana designu opakowania flagowego produktu – cukru białego 1 kg. Przewidziano również tematyczny konkurs konsumencki.
Widok miast ze skwerami, parkami, a nawet dachami obiektów handlowych usłanymi polnymi kwiatami stał się już standardem. Tymczasem idea łąk kwietnych coraz częściej znajduje zastosowanie również w rolnictwie i ma liczne zalety. Należy do nich m.in. korzystny wpływ na jakość plonów, powstawanie próchnicy w glebie oraz wzmocnienie jej struktury czy wsparcie bioróżnorodności. Od 6 lat, w ramach projektu „Kwitnące Pola”, z takiego rozwiązania korzystają plantatorzy dostarczający buraki cukrowe do cukrowni producenta Cukru Królewskiego. Celem programu jest wsparcie oraz edukacja objętych programem rolników w temacie profitów z wysiewu kwietnych pasów oraz prowadzenia ekologicznych upraw. Marka przypomina o tym podczas letniej aktywacji konsumenckiej pod hasłem „Lato Blisko Natury”. Komunikacja prowadzona jest w social mediach oraz za pośrednictwem nowych opakowań flagowego produktu Cukru Królewskiego, które w połowie czerwca pojawiły się na sklepowych półkach.
- W 2016 roku po raz pierwszy uruchomiliśmy projekt „Kwitnące Pola”, wspierając wraz z naszymi plantatorami zrównoważone rolnictwo. Teraz o odpowiedzialnym procesie uprawy buraków cukrowych chcemy opowiedzieć konsumentom i tym samym uświadomić ich o w 100% naturalnym pochodzeniu Cukru Królewskiego – mówi Beatrycze Grela, Dyrektor Marketingu w Südzucker Polska S.A.
W komunikację kampanii „Lato Blisko Natury” w sieci zaangażowane są także jedne z najpopularniejszych polskich influencerek lifestylowych: Ilona i Milena Krawczyńskie (@siostry_adihd), Agnieszka Antoniak (@lili.antoniak), Sylwia Dróżdż (@_sylwia_drozdz), Monika Molecka (@pysznieczyprzepysznie) oraz Ola Tatka (@olatatka_). Akcję merytorycznie oraz wizerunkowo wspiera również Grzegorz Bardowski.
Konkurs konsumencki „Lato Blisko Natury”
W lipcu w ramach kampanii „Lato Blisko Natury” marka Cukier Królewski przeprowadzi konkurs konsumencki. Zadaniem uczestników będzie przesłanie zdjęcia autorskiego deseru z wykorzystaniem dowolnego produktu Cukru Królewskiego. Informacje o konkursie znajdują się na nowym opakowaniu cukru białego 1 kg. Na potrzeby akcji stworzono też landing page www.latobliskonatury.pl. Do wygrania są m.in. rodzinna agrowycieczka oraz zestawy piknikowe.