Sieć hurtowni MAKRO Cash&Carry Polska rozpoczęła akcję ,,Nie marnuję, pakuję”. Działania, podjęte w ramach projektu, są zaadresowane do właścicieli lokali gastronomicznych i konsumentów. Mecenat akcji objęła Federacja Banków Żywności.
Firma MAKRO rozpoczęła projekt pod hasłem ,,Nie marnuję, pakuję”, który jest odpowiedzią na rosnący problem marnowania żywności. Myślą przewodnią przedsięwzięcia jest zachęcanie klientów restauracji do zabierania ze sobą nieskończonego posiłku.
W restauracjach, które biorą udział w akcji, dostępne są ulotki dla klientów, które informują o problemie marnowania żywności oraz o idei akcji. Obsługa restauracji zostaje wsparta zaś krótką instrukcją znajdującą się w broszurach, która przekazuje jak zachęcić klienta, aby zabrał ze sobą nieskończony posiłek.
Projekt prowadzony przez MAKRO jest wspierany przez Federację Banków Żywności, która została mecenatem akcji. To organizacja non-profit, która m.in. promuje postawy przeciwdziałające utylizacji żywności lub jej marnowaniu.
Restauracje, które biorą udział w akcji, oznakowane są naklejką z hasłem: ,,Nie marnuję, pakuję”.
MAKRO Cash & Carry (press box)