Jednostkowe przychody OPONEO.PL S.A. w marcu wyniosły 75,8 mln zł i zaowocowały 74% wzrostem w stosunku do marca ubiegłego roku. Narastająco, za pierwsze trzy miesiące 2017 roku, wygenerowany przychód wyniósł 133,2 mln zł.
Podstawowym czynnikiem znaczącego wzrostu przychodów jest przesunięcie piku sprzedaży sezonowej względem zeszłorocznego szczytu wymiany opon na letnie. Szczyt zamówień w 2016 roku przypadł po świętach wielkanocnych i skumulował się w pierwszych dwóch tygodniach kwietnia, co związane było zarazem ze wzrostem temperatur w tym okresie.
- W tym roku sezon rozłożył się na dwa miesiące tj. drugą połowę marca oraz pierwsze dwa tygodnie kwietnia - mówi Dariusz Topolewski, Prezes Zarządu OPONEO.PL S.A. Na przesunięcie sezonu wpływ miały warunki pogodowe oraz kalendarz świąteczny – dodaje Prezes OPONEO.PL.
Nie bez znaczenia jest również wzrost rozpoznawalności marki OPONEO, który wynika z prowadzonych działań e-marketingowych oraz realizowanej, już po raz trzeci, kampanii telewizyjnej. Firma spodziewa się wzrostu efektu w/w działań, gdyż w przypadku reklamy telewizyjnej ocena jej skuteczności będzie osiągalna po pełnym cyklu średniego zużycia opon, czyli około 3,5 lat.
Spółka rozszerzyła również ofertę własnego magazynu, poprzez zwiększenie różnorodności indeksów.
- Wcześniej niż w latach ubiegłych dokonaliśmy zatowarowania na sezon wiosenny, w następstwie czego zaoferowaliśmy naszym klientom dużo szybciej atrakcyjną i konkurencyjną ofertę opon – informuje Łukasz Maroszek, Zastępca Dyrektora Handlowego OPONEO.PL S.A.
dostarczył infoWire.pl