W ramach projektu w Zespole Szkół Nr 16 w Toruniu zostaną utworzone dwa oddziały przedszkolne dla 30 dzieci w wieku 4 lat z opiniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, z prostymi lub złożonymi wadami mowy. Dla nich i ich rodziców od 1 stycznia 2014 r. do 30 września 2015 r. będą prowadzone specjalistyczne zajęcia.
Budżet projektu to łącznie prawie 834 tys. zł, z czego 85% wyniesie dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego. Wkład własny to 15% (125 tys. zł), z czego 116,3 tys. zł to niepieniężny wkład gminy, a 8,7 tys. zł to opłacone rzez rodziców czesne. Niepieniężny wkład gminy będzie polegał na nieodpłatnym udostępnieniu sal lekcyjnych w Zespole Szkół Nr 16 w Toruniu oraz organizacji dodatkowych zajęć specjalistycznych i warsztatów dla rodziców dzieci włączonych do projektu.
Bezpośrednie skutki realizacji projektu to m.in. podniesienie poziomu rozwoju ogólnego, rozwój umiejętności komunikowania werbalnego i stosowanie alternatywnych form komunikacji wśród dzieci objętych wsparciem, wzrost wiedzy i kompetencji u ich rodziców w zakresie metod wspomagających rozwój maluchów z zaburzeniami mowy, a także rozwinięcie oferty Zespołu Szkół Nr 16 dla dzieci niepełnosprawnych.