„Od kilkunastu tygodni prowadzimy testy na mobilnych wersjach serwisów takich jak WP Kobieta i WP Gwiazdy. Ich wynik jest jednoznacznie pozytywny. Testy pokazały, że efekty przejścia na jednoodsłonowe galerie przynoszą wymierne korzyści w postaci wzrostu przychodów oraz satysfakcji użytkowników. Przeglądanie galerii to łatwy i szybki dostęp do pełnych, skondensowanych treści, bez konieczności przeklikiwania się przez kolejne strony. Chcemy być jeszcze bardziej user friendly, bo to wpływa na lojalność użytkowników. Dlatego, pomimo że w wynikach badania Gemius/PBI widać będzie spadek liczby odsłon (PV) nawet ok. 10% w skali całej Grupy Wirtualna Polska, świadomie podejmujemy ten krok.” – powiedział Adam Plona, VP Product Development w GWP.
Dla reklamodawców zmiana oznacza lepszą optymalizację kampanii emitowanych w wersjach mobilnych serwisów GWP. Wynika ona z poprawy widoczności slotów reklamowych, ruchu wyższej jakości związanego z dłuższym czasem spędzanym na stronie i większym zaangażowaniem użytkowników oraz niższego współczynnika odrzuceń.
Na jednoodsłonowe galerie przeszły już mobilne wersje serwisów WP Teleshow, WP Film, WP Gwiazdy, WP Kobieta, WP Tech, WP Opinie, WP Facet, WP Turystyka, a kolejne wdrożenia obejmą WP Wiadomości, WP Moto, WP Kuchnia, WP Sportowefakty oraz Pudelka. Cały proces zakończy się w pierwszym kwartale przyszłego roku.
dostarczył infoWire.pl