Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2017-05-31

A A A POLEĆ DRUKUJ

Wyniki badania Holiday Barometer 2017

Europejczycy potrzebują urlopu, aż 63% z nich deklaruje, że ma plany wakacyjne. Wynik ten jest najwyższy od pięciu lat, a w stosunku do roku ubiegłego wzrósł o 9 punktów procentowych. Badanie Holiday Barometer przeprowadzane jest corocznie przez Instytut badawczy Ipsos na zlecenie Grupy Europ Assistance i sprawdza plany wyjazdowe Europejczyków z Wielkiej Brytanii, Belgii, Niemiec,...

Więcej Europejczyków pojedzie na wakacje

Pierwszy raz od pięciu lat moĹźna stwierdzić, Ĺźe wakacyjne plany Europejczyków będą pełne słońca. Mieszkańcy Europy deklarują, Ĺźe 63% z nich ma plany urlopowe, to o 9 punktów procentowych więcej w stosunku do ubiegłego roku.

Bardzo dobrze widać to na przykładzie Belgii (60%), gdzie aĹź o 13% wzrosła liczba osób, które planują w tym roku urlop. W Hiszpanii (58%) o 9% więcej osób wybiera się na urlop, we Włoszech (61%) o 9%, a w Niemczech (63%) i we Francji (65%) nastąpił 8-procentowy wzrost. Najmniej zmieniła się sytuacja w Austrii (66%), gdzie wynik poprawił się o 3 punkt procentowy.

W tegorocznym badaniu po raz pierwszy udział wzięli respondenci z Wielkiej Brytanii (65% z nich ma plany na wakacje) i Szwajcarii (66%).

Krótszy i tańszy wypoczynek

PoniewaĹź coraz więcej Europejczyków planuje w tym roku wakacje, a średni czas ich urlopu jest krótszy, ma to wpływ na budĹźet, który jest niĹźszy niĹź w ubiegłym roku średnio o 12%. W tym roku Europejczycy najchętniej wybierają tygodniowy (33%) lub dwutygodniowy (35%) wypoczynek. Z kolei w zeszłym roku najwięcej osób deklarowało ponad dwutygodniowy urlop. Średni budĹźet przeznaczony na wakacje 2017 przez przykładowego Europejczyka to 1 989 euro (o 12%  mniej niĹź w ubiegłym roku). Największy średni budĹźet wakacyjny zakładają Szwajcarzy, przeznaczając na ten cel 2 802 euro, a najmniejszy średni budĹźet wskazali Hiszpanie – 1 651 euro. Największy spadek wydatków na wakacje deklarują Włosi (1 737 euro, o 15% mniej niĹź w zeszłym roku).

Destynacja turystyczna

Wybierając cel podróĹźy wakacyjnej Europejczycy najchętniej jadą nad wodę. Tereny nadmorskie wybiera 63% urlopowiczów. W góry natomiast wybiera się 18% badanych. Nie da się jednak ukryć, Ĺźe większość mieszkańców Europy preferuje wakacje na plaĹźy. MoĹźe to wynikać z faktu, Ĺźe 54% badanych chce spędzić wakacje biernie, relaksując się i odpoczywając. Podobnie jak w poprzednich latach popularna jest turystyka lokalna, większość Europejczyków planuje wpędzić wakacje w swoim kraju (Francja: 63%, Włochy: 56%, Hiszpania: 52%, Wielka Brytania: 31%, Niemcy: 28%, Austria: 30%). Wśród najchętniej odwiedzanych krajów pozostają niezmiennie Włochy i Hiszpania (kolejno 13% i 14%) oraz Francja (10%).

Wakacje od pracy

Okazuje się, Ĺźe Europejczycy podczas urlopu nie do końca potrafią zapomnieć o pracy. Tylko 68% osób przyznaje, Ĺźe całkowicie odcina się od obowiązków zawodowych i poświęca czas na wypoczynek. Z kolei o 5 punktów procentowych wzrosła liczba osób (20%), która chce wiedzieć, co się dzieje w pracy, dlatego podczas wakacji przegląda maile. Co dziesiąty Europejczyk koresponduje mailowo w związku  z pracą, a 4% osób przyznaje, Ĺźe mimo iĹź ma wakacje i tak pracuje. Najlepiej z firmowym resetem radzą sobie Anglicy, aĹź 70% z nich deklaruje, Ĺźe nie myśli o pracy w trakcie urlopu. Najgorzej wypadają Szwajcarzy, 60% osób odcina się od tematów zawodowych.

Świadomi podróĹźnicy

Badanie Holiday Barometer sprawdziło równieĹź największe obawy Europejczyków związane z podróĹźowaniem. Niepokój związany z atakami terrorystycznymi ciągle pozostaje aktualny, co ma niewątpliwie związek z wydarzeniami, jakie miały miejsce np. we Francji, czy Wielkiej Brytanii. Ryzyko ataku terrorystycznego jest jednym z podstawowych, zaraz po kwestiach finansowych (55%) czynnikiem determinującym wybór destynacji wakacyjnej i stanowi 48%.

Świadomość ubezpieczeniowa Europejczyków kształtuje się na stabilnym poziomie. Większość z nich wykupi ubezpieczenie mieszkania (66%), aby zapewnić jego ochronę podczas wakacyjnej nieobecności. WyjeĹźdĹźając na urlop, Europejczycy wykupują równieĹź ubezpieczenie zdrowotne (65%) i komunikacyjne (65%). Niestety 32% deklaruje, Ĺźe nie pomyślało o zakupieniu ubezpieczenia przed rozpoczęciem urlopu.

Do najbardziej przydatnych świadczeń ubezpieczeniowych Europejczycy zaliczają pomoc medyczną (62%), pomoc w sytuacji odwołania lotu (53%) i transport medyczny (51%).

Badanie Holiday Barometer prowadzone jest corocznie od 2005 roku przez Ipsos na zlecenie Grupy Europ Assistance.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS