ISO 9001:2008 to jedyna norma zawierająca wymagania dla systemu zarządzania jakością, która została wydana w języku polskim w lutym 2009 roku przez Polski Komitet Normalizacyjny. Normę tę mogą stosować wszystkie organizacje, niezależnie od ich wielkości i rodzaju. Ukierunkowana jest ona na zrozumienie i spełnienie wymagań klienta, a więc określonych potrzeb względem produktów czy usług danej organizacji. Do głównych wymagań normy ISO 9001:2008 należą m.in.: wprowadzenie nadzoru nad dokumentacją i zapisami, zaangażowanie kierownictwa w budowanie systemu zarządzania jakością, zorientowanie na klienta, wzajemne korzyści w stosunkach z dostawcami, ciągłe doskonalenie czy dokonywanie systematycznych pomiarów (np. zadowolenia klienta).
- Wdrożenie normy ISO 9001:2008 dla Żagiel Med oznacza wiele korzyści zarówno dla pacjentów, zespołu jak i współpracującymi ze spółką kontrahentami. Pokazujemy naszym pacjentom, że inwestujemy nie tylko w najnowocześniejszy sprzęt medyczny ale przede wszystkim podnosimy kompetencje naszego zespołu. Inwestujemy również w nowoczesne metody zarządzania co wskazuje, że poważnie podchodzimy do przyszłości naszej firmy – dodaje Dorota Karczewska, Prezes Żagiel Med.
Otrzymanie Certyfikatu ISO 9001:2008 było zwieńczeniem długotrwałego procesu, który rozpoczął się w marcu br. Wdrażanie systemu zarządzania jakością obejmowało zarówno szkolenia dyrekcji, kierowniczej kadry medycznej i niemedycznej oraz pozostałych pracowników wszystkich placówek Żagiel Med. Dodatkowo obejmowało tworzenie dokumentacji Systemu Zarządzania Jakością w obszarze administracji i świadczonych przez nas usług medycznych. Ostatnim etapem było przystąpienie Żagiel Med do audytu certyfikacyjnego niezależnej jednostki. Certyfikacja odbyła się we wrześniu br. i została przeprowadzona przez zewnętrzną niezależną jednostkę certyfikującą Q&R Polska Sp. z o.o. Na podstawie wyników audytów we wrześniu przyznano certyfikat dla spółki Żagiel Med. Certyfikat jest ważny przez 3 lata. W tym czasie co roku będzie prowadzony audyt sprawdzający.
Proces wdrażania Systemu Zarządzania Jakością oraz szkolenia koordynowała olsztyńska firma QMM Doradztwo.