optymalizacja trasy
2017-07-09 21:10:32 - Bolko
Jestem w tej dobrej sytuacji że w ciągu 5 minut jestem
na obwodnicy autostradowej krakowa i potem na Olkusz.
Rano nie ma sensu pchać się przez miasto.
Więc autostrada i przedział 120-140 km/h
Natomiast wieczorem wracałe przez miasto.
Tam i z powrotem robiłem trasę w 1h.
Różnica 13 km
I tak się zastanawiam która opcja jest tańsza.
Teoretycznie przez miasto.
Ale jak co chwila musisz się zatrzymać na światłach
to kosztuje to paliwo.
No i sprzęgło hamulce silnik też chyba się zużywają ciut szybciej
jeżdząc w mieście.
Re: optymalizacja trasy
2017-07-09 22:28:06 - Pszemol
> Od środy robiłem codziennie trase Olkusz Kraków.
> Jestem w tej dobrej sytuacji że w ciągu 5 minut jestem
> na obwodnicy autostradowej krakowa i potem na Olkusz.
> Rano nie ma sensu pchać się przez miasto.
> Więc autostrada i przedział 120-140 km/h
>
> Natomiast wieczorem wracałe przez miasto.
>
> Tam i z powrotem robiłem trasę w 1h.
> Różnica 13 km
> I tak się zastanawiam która opcja jest tańsza.
>
> Teoretycznie przez miasto.
> Ale jak co chwila musisz się zatrzymać na światłach
> to kosztuje to paliwo.
> No i sprzęgło hamulce silnik też chyba się zużywają ciut szybciej
> jeżdząc w mieście.
>
Nie masz w aucie komputera zużycia paliwa? Skasuj go przed trasą i będziesz
wiedział.
Albo do wtyczki OBD i tam info o zużyciu paliwa z wtryskiwaczy...
Re: optymalizacja trasy
2017-07-10 08:31:49 - s...@g...com
> Od środy robiłem codziennie trase Olkusz Kraków.
> Jestem w tej dobrej sytuacji że w ciągu 5 minut jestem
> na obwodnicy autostradowej krakowa i potem na Olkusz.
> Rano nie ma sensu pchać się przez miasto.
> Więc autostrada i przedział 120-140 km/h
>
> Natomiast wieczorem wracałe przez miasto.
>
> Tam i z powrotem robiłem trasę w 1h.
> Różnica 13 km
> I tak się zastanawiam która opcja jest tańsza.
>
> Teoretycznie przez miasto.
> Ale jak co chwila musisz się zatrzymać na światłach
> to kosztuje to paliwo.
> No i sprzęgło hamulce silnik też chyba się zużywają ciut szybciej
> jeżdząc w mieście.
Jak czas ten sam to przez miasto.
Logicznie:
Jedziesz 90-100-120 to palisz w tym czasie 5-8-10l/100km czyli 5-8-10 litrów na
godzine.
Jak w tym czasie stoisz na swiatlach to palisz 0.5-0.8l/h.
No i przez miasto jak jedziesz to nie tak szybko więc znowu spalanie mniejsze.
Testowalem ten aspekt kiedys na slasku. Podobne warunki (trasa 37km miastem i 50
autostrada). Czasy podobne, spalanie autostrada wieksze.
Re: optymalizacja trasy
2017-07-10 09:50:22 - "J.F."
dyskusyjnych:08de18e4-8138-4124-a3b7-6cd5bc1a982a@go
oglegroups.com...
>Od środy robiłem codziennie trase Olkusz Kraków.
>Jestem w tej dobrej sytuacji że w ciągu 5 minut jestem
>na obwodnicy autostradowej krakowa i potem na Olkusz.
>Rano nie ma sensu pchać się przez miasto.
>Więc autostrada i przedział 120-140 km/h
>Natomiast wieczorem wracałe przez miasto.
>Tam i z powrotem robiłem trasę w 1h.
>Różnica 13 km
>I tak się zastanawiam która opcja jest tańsza.
Tam chyba autostrada droga :-)
>Teoretycznie przez miasto.
>Ale jak co chwila musisz się zatrzymać na światłach
>to kosztuje to paliwo.
Autostrada tez kosztuje paliwo ... choc moj komputer twierdzi, ze 140
to jeszcze nie tak duzo :-)
>No i sprzęgło hamulce silnik też chyba się zużywają ciut szybciej
>jeżdząc w mieście.
Sprzeglo chyba najbardziej.
Mam podobny dylemat - 70km autostrada lub 50km wioskami i miastem.
Czasowo podobnie - poza godzinami szczytu w miescie.
Moze kiedys nie zapomne komputera skasowac i podam litry, ale na moj
gust autrostrada wyjdzie drozej.
J.