|
|
|
|
|
|
|
Discovery Polska z większym zyskiem, dopłaciło 15 mln zł nadawcy Metra
W ub.r. spółka Discovery Polska zanotowała wzrost przychodów o 2,9 proc. do 194,1 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 25,51 do 25,72 mln zł. Pod koniec dokapitalizowała należącego do niej nadawcę stacji Metro kwotą 15 mln zł.
więcej
|
Rakuten z pierwszym kanałem dla Polaków
Platforma Rakuten TV w połowie lipca uruchomi swój pierwszy kanał skierowany na polski rynek - Top Movies Polska. Kanał będzie dostępny za darmo, w ramówce znajdą się filmy z USA i Europy.
więcej
|
Rafał Pacześ nowym prowadzącym w TVN Turbo
Ruszyły zdjęcia do nowego sezonu „Automaniaka”. Ten najdłużej emitowany program motoryzacyjny w Polsce powróci jesienią w TVN Turbo w nowej odsłonie. Do grona prowadzących Adama Kornackiego i Patryka Mikiciuka dołączy Rafał Pacześ.
więcej
|
Nowy szef TVP Kultura, Kalina Cyz zostaje w Teatrze TV
Szefem TVP Kultura został publicysta Artur Bazak. Pełniąca poprzednio tę funkcję Kalina Cyz nadal będzie zarządzała Teatrem Telewizji.
więcej
|
Koniec serialu ,,Papiery na szczęście". 170 tys. widzów ostatniej serii
Kanał TVN7 zakończył emisję serialu obyczajowego „Papiery na szczęście”. Ostatni sezon, emitowany dwa razy w tygodniu, śledziło w Siódemce średnio 170 tys. osób.
więcej
|
Ekstraklasa wypłaciła klubom ponad 240 mln zł. Raków dostał więcej niż Legia i Lech
Spółka zarządzająca piłkarską PKO BP Ekstraklasą 18 grającym w niej klubom za sezon 2022/23 zapłaciła 240 mln zł, najwięcej dostały Raków Częstochowa, Legia Warszawa i Lecha Poznań.
więcej
|
History Play oraz Crime+Investigation Play w ofercie Amazon Prime Video
History Play oraz Crime+Investigation Play, czyli katalogi SVoD, należące do firmy A+E Networks EMEA, pojawiły się w ofercie Amazon Prime Video w Polsce. Widzowie mają do nich dostęp za dodatkową opłatą.
więcej
|
Gdzie oglądać Wimbledon z Igą Świątek
W poniedziałek 3 lipca startuje Wimbledon, który kolejny raz transmitowany będzie w kanałach sportowych Polsatu. W ciągu najbliższych dwóch tygodni widzów czeka kilkaset godzin transmisji z kortów oraz studia. Priorytetowo potraktowane będą mecze z udziałem Igi Świątek, Huberta Hurkacza i pozostałych Polaków. W Londynie pracować będzie trzech reporterów Polsatu Sport.
więcej
|
Dwa dni z muzyką świata: TVP zaprasza na ,,Cztery Strony Folku"
W weekend 8-9 lipca TVP zaprosi widzów na spotkanie z muzyką korzeni w ramach festiwalu „Cztery Strony Folku”. Międzynarodowe wydarzenie odbywać się będzie w Żywcu, relację z niego wyemituje TVP2. Koncerty rozpoczynać się będą o godz. 20:00.
więcej
|
Mecz Polska-Mołdawia hitem tygodnia. TVN24 przed TVN i TVP2
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły mecz Polska-Mołdawia, „Fakty” oraz prognoza pogody w TVN. Wśród stacji liderem była Jedynka, a TVN24 zajął pozycję przed TVN i TVP2 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Graham Norton poprowadzi reaktywowaną wersję programu ,,Koło fortuny" dla brytyjskiej stacji ITV
W brytyjskiej telewizji trwa odkurzanie starych formatów. Po wskrzeszeniu „Big Brothera”, „Va Banque” i „Deal or No Deal”, ITV reaktywuje popularny niegdyś teleturniej, będzie to kultowe „Koło fortuny”. Poprowadzi go irlandzki showman Graham Norton.
więcej
|
Sky Deutschland rezygnuje z produkcji programów i seriali opartych na scenariuszu
Sky Deutschland nie będzie już tworzyć oryginalnych seriali i wycofuje się z produkcji treści opartych na scenariuszu począwszy od 2024 roku.
więcej
|
,,Wiadomości" wytknęły Donaldowi Tuskowi drogie buty
W czwartkowych „Wiadomościach” TVP w krytycznym tonie opisano, że Donald Tusk nosi buty za ok. 4 tys. zł. Niektórzy komentujący zwrócili uwagę, że drogie ubrania zakładają też gwiazdy publicystyki TVP. - Buty można kupić, wziąć z kontenera PCK albo ukraść w pociągu. Zależy, czy jesteś z Platformy, czy z PiS - stwierdził lider PO.
więcej
|
Zysk Cyfrowego Polsatu za 2022 rok będzie przeznaczony na kapitał zapasowy
Akcjonariusze Cyfrowego Polsatu zdecydowali o przeznaczeniu całego zysku netto za rok 2022 na kapitał zapasowy, zgodnie z rekomendacją zarządu spółki.
więcej
|
Justyna Hryniewicz w zespole marketingu Eleven Sports
Zespół kanału sportowego Eleven Sports wzmocniła Justyna Hryniewicz, która objęła stanowisko trade marketing managera.
więcej
|
Grupa MEDIA Central rozszerza działalność na skalę międzynarodową i łączy siły z ShopFully Grupa MEDIA Central, największy europejski specjalista w zakresie marketingu dla sieci handlowych i marek, łączy siły z ShopFully, wiodącą europejską platformą cyfrowego marketingu drive-to-store. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W Polskim Radiu ubyło pracowników. Pensje ponad 5 proc. w górę
Na koniec ub.r. Polskie Radio miało 1 289 pracowników etatowych, o 31 mniej niż przed rokiem. Średnia pensja brutto wzrosła o 5,7 proc. do 9,4 tys. zł, menedżerowie wyższego szczebla zarabiali prawie dwa razy więcej.
więcej
|
|
Dwanaście wolnych częstotliwości radiowych w puli KRRiT
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zaktualizowała listę wolnych częstotliwości radiowych w analogowym eterze. Znajduje się na niej 12 lokalizacji, ale wpisano na nią tylko dwie nowe: dla Piły i Hajnówki.
więcej
|
|
Monitoring TOK FM skończony. Świrski: sprawa koncesji na lipcowym posiedzeniu
W lipcu członkowie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji będą zajmowali się analizą raportu z zakończonego już monitoringu TOK FM - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Co za tym idzie na agendę wróci też sprawa koncesji dla tej stacji - mówi nam przewodniczący KRRiT Maciej Świrski. Podkreśla, że będzie się starał, aby zdążyć z tym jeszcze przed sierpniem.
więcej
|
|
W lipcu Radio Fama powróci do Kielc. "Czekaliśmy na to prawie półtora roku"
Radio Fama, które w lutym ub.r. po 27 latach nadawania zniknęło z kieleckiego eteru, już w lipcu ponownie może zagrać dla mieszkańców stolicy województwa świętokrzyskiego. Na stronie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji opublikowano właśnie dokument koncesyjny. - Jesteśmy gotowi do uruchomienia programu - zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jan Jagielski, właściciel Radia Fama.
więcej
|
|
Nagroda im. dr. Pawła Stępki: KRRiT chce w praktyce wykorzystać potencjał nagradzonych naukowców
Prawdopodobnie jeszcze w tym roku KRRiT we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim przygotuje konferencję naukową, podczas której dotychczasowi laureaci nagrody im. dr. Pawła Stępki będą prezentowali pomysły, które można będzie wykorzystać do rozwiązywania problemów na polskim rynku mediów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. O takim projekcie mówiła w czwartek członkini KRRiT, dr Hanna Karp, podczas wręczania nagród laureatkom kolejnej edycji nagrody.
więcej
|
|
Tomasz Sajewicz odchodzi z Polskiego Radia po 23 latach pracy
Z Polskim Radiem po 23 latach pracy żegna się Tomasz Sajewicz. Przez wiele lat był korespondentem nadawcy w Pekinie.
więcej
|
|
Maciej Świrski przeciw powstaniu europejskiego "superregulatora" rynku mediów
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski głosował przeciw przyjęciu projektu Europejskiego Aktu Wolności Mediów (EMFA), który ma wprowadzić "superregulatora mediów". Debata i głosowanie w tej sprawie odbyło się w trakcie 19. Plenarnego Spotkania Europejskiej Grupy Regulatorów Audiowizualnych Usług Medialnych (ERGA). zdaniem Świrskiego przepisy w obecnym kształcie "grożą wprowadzeniem cenzury".
więcej
|
|
Prezes i rada nadzorcza Polskiego Radia z absolutorium za 2022 rok
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego udzielił jednoosobowemu zarządowi Polskiego Radia absolutorium za rok 2022 - informują służby prasowe resortu. Zarząd nadawcy jest jednoosobowy, od 2020 roku tworzy go prezes Agnieszka Kamińska.
więcej
|
|
Stanisław Karczewski wyszedł z wywiadu w Radiu Zet
Stanisław Karczewski, były marszałek Senatu, a obecnie senator PiS, opuścił studio Radia Zet po serii pytań Beaty Lubeckiej. - Raczej do pani redaktor nie przyjdę, dziękuję bardzo - zapowiedziała polityk, wychodząc ze studia.
więcej
|
|
Skuteczne
pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case
study
Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO.
Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500
fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z
kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy
i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej
|
|
|
|
Powstaje Polska Organizacja Reklamodawców
Trwają prace nad utworzeniem w Polsce lokalnej organizacji World Federation Advertisers (WFA). Jak ustalił serwis Wirtualnemedia.pl będzie funkcjonowała pod nazwą Polska Organizacja Reklamodawców (POR). Jej powstanie koordynuje Elżbieta Gorajewska, była szefowa firmy badawczej Nielsen, obecnie niezależna konsultantka.
więcej
|
Oświadczenie i przeprosiny Redakcji Wirtualnemedia.pl dla Roberta Lewandowskiego
Oświadczenie i przeprosiny Redakcji Wirtualnemedia.pl dla Roberta Lewandowskiego.
więcej
|
Agnieszka Sora prezeską IAA Polska na kolejną kadencję
Członkowie IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy na walnym zebraniu wyborczym wyłonili nowe władze organizacji na dwuletnią kadencję 2023-2025 - zarząd, radę nadzorczą i sąd dyscyplinarny. Prezeską zarządu ponownie została Agnieszka Sora, regional director NCE consulting, GfK Poland.
więcej
|
Albert Stęclik ruszył z nową agencją Kierunek Kreatywny
Albert Stęclik, który do lutego br. był związany z założoną przez siebie przed laty agencją reklamową Dziadek do orzechów właśnie wystartował z nową, własną agencją. Funkcjonuje ona pod nazwą Kierunek Kreatywny - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Ruszyła kampania społeczna "Kościół wolny od polityki"
Kongres Katoliczek i Katolików rozpoczął kampanię społeczną pod hasłem "Kościół wolny od polityki". Jest on praktyczną realizacją wniosków zawartych w „Raporcie o stanie relacji Państwo - Kościół w Polsce”, opublikowanym w ub.r. W projekt zaangażowali się m.in. prof. Andrzej Zoll i o. Paweł Gużyński.
więcej
|
Krzysztof Gorzkowski dyrektorem komunikacji Orlen Synthos Green Energy
Krzysztof Gorzkowski objął stanowisko dyrektora ds. komunikacji w spółce energetycznej Orlen Synthos Green Energy.
więcej
|
Wraca loteria wrzutkowa Lay's
Marka Lay’s (PepsiCo) powraca z loterią wrzutkową, czyli banknotami, które będzie można znaleźć w wybranych paczkach chipsów. łączna pula nagród wynosi 1,5 mln zł. Za obsługę akcji i kampanię promocyjną odpowiada agencja H2O Creative.
więcej
|
Polski Związek Kolarski ma nowe logo i identyfikację wizualną
Polski Związek Kolarski odświeżył logo i wprowadza nową identyfikację wizualną. Powstały one we współpracy z agencją Publicon Services.
więcej
|
Resort cyfryzacji i NASK w kampanii radzą, jak dbać o bezpieczeństwo w internecie
Ministerstwo Cyfryzacji i NASK rozpoczęły kampanię informacyjną poświęconą bezpieczeństwu w sieci. Kampania jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
więcej
|
Volvo rezygnuje ze skórzanych tapicerek, produkuje własną skórę
Firma motoryzacyjna Volvo Cars zrezygnuje z tapicerek ze skór naturalnych. Aby je zastąpić, stworzyło „skórę” zupełnie nowego gatunku o nazwie Nordico. W ten sposób wyznacza nowe standardy projektowania wnętrz aut premium.
więcej
|
Joanna Kłoszewska odpowiada za marketing w BPI Real Estate Poland
Do zespołu BPI Real Estate Poland, belgijskiego dewelopera mieszkaniowego, dołączyła Joanna Kłoszewska. Objęła stanowisko koordynatora marketingu, na którym będzie odpowiadać za marketing inwestycji dewelopera na polskim rynku.
więcej
|
Digital Network wraca do dywidendy, wypłaci 3 mln zł
Spółka cyfrowej reklamy zewnętrznej Digital Network (dawniej 4Fun Media) z zeszłorocznego zysku netto przekaże akcjonariuszom 3,04 mln zł dywidendy, po 73 groszy na akcję.
więcej
|
LuckyYou z okazji 10. urodzin odświeża identyfikację wizualną
Poznańska agencja marketingowa LuckyYou odświeża identyfikację wizualną i prezentuje nową stronę internetową z okazji dziesięciolecia powstania.
więcej
|
Operator Kacper Czubak dołącza do Bluebird Artists Management
Do impresariatu Bluebird Artists dołączył Kacper Czubak - autor zdjęć do filmu dokumentalnego "Mów mi Marianna", nagrodzonego Premio Zonta na 68. Festiwalu Filmowym w Locarno i Złotym Rogiem na 55. Krakowskim Festiwalu Filmowym.
więcej
|
DoubleVerify i Scibids z nowym narzędziem do mierzenia wskaźnika Attention
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych ogłosiła debiut rynkowy DV Algorithmic Optimizer – narzędzia do pomiarów i optymalizacji we współpracy ze Scibids, liderem w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI) dla marketingu digital.
więcej
|
Teads wprowadza na światowy rynek pierwsze, wystandaryzowane rozwiązanie, które mierzy poziom Attention Rok po uruchomieniu Attention Program, Teads po raz kolejny wzbogaca swoją platformę programatycznego zakupu reklam TAM (Teads Ad Manager) o innowacyjne rozwiązanie – wbudowaną funkcjonalność pomiaru uwagi użytkownika (Attention). Pomiar możliwy jest dzięki zastosowaniu rozwiązania firmy firmę Lumen Research, a integracja z TAM sprawia, że klienci Teads mogą w prosty sposób mierzyć i optymalizować uwagę użytkowników, do których kierują swoje kampanie, bez dodatkowych kosztów. materiał reklamowywięcej |
|
|
Poufna Rozmowa ujawniła kolejny mail. ,,Chcemy, aby relacje były w naszej narracji"
Na portalu Poufna Rozmowa wyciekł kolejny mail, który ma pochodzić ze skrzynki pocztowej Michała Dworczyka, ówczesnego szefa KPRM. Z maila wynika, że współpracownicy premiera Mateusza Morawieckiego mieli naciskać na media, aby przedstawiły jego wystąpienie w Strasburgu „w naszej narracji”. - Nie komentujemy nieznanych nam, pochodzących z niewiadomego źródła oraz niemożliwych do zweryfikowania kwestii - odpowiedziała Monika Kuś, rzeczniczka prasowa Polskiego Radia, na które mieli naciskać współpracownicy szefa rządu.
więcej
|
Katolicka Agencja Informacyjna z większymi wpływami i zyskiem
W ub.r. przychody Katolickiej Agencji Informacyjnej wzrosły o 12,4 proc. do 3,72 mln zł, a wynik netto poszedł w górę z 22,6 tys. zł do 71,8 tys. zł zysku.
więcej
|
Maksymilan Salski wraca do Wyborcza.pl jako szef subskrypcji
Od 1 lipca Maksymilian Salski jako head of subscription będzie odpowiedzialny za strategię rozwoju cyfrowej prenumeraty „Gazety Wyborczej”. Do jego zadań należeć będzie m.in. wzmacnianie oferty subskrypcyjnej Wyborcza.pl.
więcej
|
Bartosz Hojka dalej we władzach największego stowarzyszenia mediów na świecie
World Association of News Publishers (WAN-IFRA), największa organizacja mediowa na świecie, wybrała swoje władze na kolejne lata. Do rady nadzorczej stowarzyszenia na kolejną kadencję dołączył Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory.
więcej
|
Zespół dziennikarzy "National Geographic" w USA zwolniony
Magazyn "National Geographic" w Stanach Zjednoczonych miał zwolnić wszystkich etatowych dziennikarzy - podał na Twitterze jeden z nich Craig Welch. Zwolnienia nie dotyczą polskiej wersji pisma wydawanego u nas przez Burda Media Polska.
więcej
|
|
|
Wszystko.pl wystartowało. ,,Parę procent wystarczy, żeby pożywić się w cieniu lidera"
Właśnie ruszyła platforma sprzedażowa Wszystko.pl. Nie obyło się bez kłopotów technicznych. Czy sklep zagrozi dominacji Allegro? - Gdyby Comarch osiągnął połowę tego, co Shopee, biorąc pod uwagę skalę polskiego rynku, może to być rentowne przedsięwzięcie. Ale w tym kształcie, który widzimy, na razie nie wygląda to na rewolucję i patent na pokonanie Allegro - uważa Maciej Samcik.
więcej
|
Ostatnie spotkanie z Henrym Cavillem w roli Geralta z Rivii. Czy trzeci sezon ,,Wiedźmina" Netfliksa odbuduje zaufanie wśród wielbicieli twórczości Andrzeja Sapkowskiego?
Tuż przed premierą trzeciego sezonu „Wiedźmina”, Netflix zorganizował w rodzinnym mieście Andrzeja Sapkowskiego, czyli w Łodzi, Wiedźmin Fest, na którym poza pisarzem, pojawiła się także obsada serialu. Wraz z końcem sezonu z rolą Geralta z Rivii żegna się Henry Cavill, więc był to idealny moment na spotkanie z widzami.
więcej
|
Jastrzabpost z nową redaktorką prowadzącą
Ewelina Celejewska została nową redaktorką prowadzącą serwisu Jastrzabpost (Media Pop), który pod koniec ub.r. został przejęty przez Grupę Wirtualną Polską.
więcej
|
Szef JR Holding odszedł z rady nadzorczej Ekipa Holding
Z zasiadania w radzie nadzorczej influencerskiej Ekipa Holding zrezygnował January Ciszewski, prezes jej mniejszościowego akcjonariusza JR Holding. W jego miejsce został powołany ekonomista Kamil Gemra.
więcej
|
Resort cyfryzacji i NASK w kampanii radzą, jak dbać o bezpieczeństwo w internecie
Ministerstwo Cyfryzacji i NASK rozpoczęły kampanię informacyjną poświęconą bezpieczeństwu w sieci. Kampania jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
więcej
|
Wirtualna Polska zachęca do ekologicznego podróżowania w kolejnej edycji akcji ,,JedziemyWPolskę"
Tegoroczna, szósta już, edycja akcji „JedziemyWPolskę” skupia się na obszarach związanych ze zmieniającym się środowiskiem w naszym kraju. Dziennikarze Wirtualnej Polski opowiedzą, jak podróżować w ekologiczny sposób, a także pokażą miejsca, w których już teraz widać skutki postępujących zmian klimatu. Akcja startuje 1 lipca i potrwa do końca sierpnia.
więcej
|
Spotify chce wspierać zdrowie psychiczne młodych ludzi
Platforma Spotify chce wspierać zdrowie psychiczne młodych ludzi, dlatego rozpoczyna współpracę z UNICEF. Startuje z nową sekcją - Our Minds Matter.
więcej
|
Wydawca Gońca i Lelum znów z zyskiem, obciął koszty o jedną piątą
Spółka Iberion, wydająca m.in. serwisy Goniec.pl, Lelum.pl i ŚwiatGwiazd.pl, w ub.r. zwiększyła przychody o 18,9 proc. do 10,64 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 18,5 proc. jej wynik netto poprawił się z 3,94 mln zł straty do 421,6 tys. zł zysku.
więcej
|
#ForYouSummit, czyli jak TikTok wpływa na ewolucję komunikacji Liczne inspiracje, solidna dawka merytorycznej wiedzy, case studies czołowych marek oraz sesje kreatywne odbyły się w trakcie pierwszego w Centralnej Europie TikTok #ForYouSummit - autorskiej konferencji biznesowo-marketingowej. Honorowym gościem tegorocznej edycji był David Shing - wizjoner, futurysta i ekspert w zakresie marketingu cyfrowego, który podzielił się z słuchaczami swoimi przemyśleniami na temat ekosystemu dzisiejszego świata biznesu i najnowszych narzędzi wspieranych przez sztuczną inteligencję. materiał reklamowywięcej |
|
|