Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 7 Listopada 2024
 
 
 
KRRiT może zablokować likwidację kanałów TVP
 
Do 15 listopada KRRiT musi zaakceptować lub nie projekty Karty Powinności mediów publicznych. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że regulator skłania się ku negatywnej decyzji. To pokrzyżuje plany Telewizji Polskiej, która chce zredukować liczbę swoich stacji. więcej
 
 
Rafał Brzoska kontra Meta. Chce rekompensaty za fałszywe reklamy
 
Rafał Brzoska kontynuuje prawną batalię z Meta Platforms. Będzie chciał od giganta technologicznego zadośćuczynienia za fałszywe reklamy z jego wizerunkiem - dowiaduje się portal Wirtualnemedia.pl. Meta zaskarżyła postanowienie prezesa UODO o zakazie emisji reklam z danymi osobowymi i zdjęciami biznesmena i jego życiowej partnerki, prezenterki i przedsiębiorczyni Omeny Mensah. więcej
 
 
TVP i Polskie Radio zalegają ZAIKS-owi z tantiemami. "Trudna sytuacja finansowa"
 
Telewizja Polska i Polskie Radio, postawione w stan likwidacji, borykają się z problemami finansowymi. Doprowadziło to je do zadłużenia wobec Stowarzyszenia Autorów ZAiKS w zakresie wynagrodzeń autorskich - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl - Zaległość zostanie uregulowana w najbliższym możliwym terminie - zapewnia rzecznik Polskiego Radia.  więcej
 
 
Dwie stacje TVN będą nadawać dalej. KRRiT zdecydowała
 
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przedłużyła koncesje satelitarne dwóch kanałów TVN Warner Bros. Discovery. Oba będą mogły być emitowane przez dalsze 10 lat. więcej
 
 
Drożeją dzienniki Polska Press
 
Z początkiem listopada zdrożała zdecydowana większość dzienników regionalnych wydawanych przez Polska Press. Poprzednio ich ceny podwyższono przed rokiem. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Wszystkie kanały w jednej aplikacji? ,,Mission impossible" więcej
 
Eksperci o nowym członku zarządu Polsatu. "Sprawny menedżer" czy "wymiar polityczny"? więcej
 
Rok po Pandora Gate. Jakie wnioski dla influencerów i reklamodawców? więcej
 
Wyróżnienia ,,Wpływowi 2024" rozdane więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Inżynier Dyżurny Studia TVN Warner Bros. Discovery
DYREKTORA Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) z siedzibą w Chicago Polska Organizacja Turystyczna
Showrunner Ringier Axel Springer Polska
Dokumentalista/ Dokumentalistka News TVN24 TVN Warner Bros. Discovery
Reporter Miejski/ Reporterka Miejska - tvn24.pl TVN Warner Bros. Discovery
Realizator/Realizatorka Światła TVN Warner Bros. Discovery
Redaktor Treści Wideo Platforma VOD WOW
Director of Video Content Strategy and Execution Platforma VOD WOW
Head of Production Platforma VOD WOW
Senior Account Manager Clear Channel Poland
MANAGER DS. ROZWOJU DYSTRYBUCJI I MEDIÓW CYFROWYCH STUDIOMED TV
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
KRRiT może zablokować likwidację kanałów TVP

Do 15 listopada KRRiT musi zaakceptować lub nie projekty Karty Powinności mediów publicznych. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że regulator skłania się ku negatywnej decyzji. To pokrzyżuje plany Telewizji Polskiej, która chce zredukować liczbę swoich stacji. więcej

Dwie stacje TVN będą nadawać dalej. KRRiT zdecydowała

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przedłużyła koncesje satelitarne dwóch kanałów TVN Warner Bros. Discovery. Oba będą mogły być emitowane przez dalsze 10 lat. więcej

"Dzień Dobry TVN" zysuje widzów. "Pytanie na śniadanie" przed programami Polsatu

,,Dzień Dobry TVN" było najchętniej oglądanym programem śniadaniowym w październiku, śledziło go średnio 328 tys. widzów - wynika z danych Nielsena. Na drugiej pozycji uplasowało się ,,Pytanie na śniadanie" TVP2, które osiągnęło wzrost w porównaniu do września.  więcej

Nowe stacje Canal+ Polska także w telewizji. KRRiT się zgadza

Internetowe stacje Canal+ Polska z Ligą Mistrzów wkrótce będą mogły poszerzyć zasięg. Jak informuje Wirtualnemedia.pl członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji prof. Tadeusz Kowalski, regulator przyznał w środę koncesje satelitarne kanałom: Canal+ Extra 5, Canal+ Extra 6 i Canal+ Extra 7. więcej

W TV Republika więcej spotów. Najmocniej reklamują się Lidl i Plus

W październiku na antenie TV Republika przybyło spotów i wzrosły wpływy z ich emisji, pojawiło się też kilku nowych reklamodawców - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.  więcej

Rośnie zespół "Dzień Dobry TVN". Nowy reporter z Onetu

Do zespołu "Dzień Dobry TVN" dołączył nowy reporter Paweł Tworek, związany z Onetem. Wcześniej pracował m.in. w News 24 i Red Carpet TV. więcej

Była korespondentka TVP w europejskiej stacji

Do zespołu stacji Euronews dołączyła Dominika Ćosić. W ostatnich miesiącach współpracowała w Telewizją Republika, a wcześniej przez kilka lat była korespondentką Telewizji Polskiej w Brukseli. więcej

W TVP Info nowy program publicystyczny. Tematy od widzów

TVP Info będzie pokazywać w sobotnie poranki nowy program publicystyczny "Kolegium". Omawiane w nim programy będą wskazywali widzowie. więcej

Były dziennikarz TVP Info w telewizji wPolsce24

Współpracę z telewizją wPolsce24 (Fratria) zaczął Mariusz Pietrasik. Wcześniej przez wiele lat był związany z Telewizją Polską: prowadził programy publicystyczne w TVP Info oraz był reporterem i wydawcą w ,,Panoramie". więcej

Roszada w nadzorze Canal+ Polska

Z radą nadzorczą Canal+ Polska pożegnał się Gregoire Castaing. Jego miejsce zajęła Amandine Ferré. więcej

Pekao na podium rankingu Top Marka 2024 w kategorii Banki

Bank Pekao S.A. kolejny rok z rzędu został wyróżniony za drugą najsilniejszą markę pośród krajowych banków. Ranking Top Marka, zorganizowany na zlecenie magazynu Press wyłania najsilniejsze brandy na polskim rynku, oceniane przez pryzmat wizerunku instytucji w publikacjach prasowych, internetowych oraz mediach społecznościowych. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
KRRiT może zablokować likwidację kanałów TVP

Do 15 listopada KRRiT musi zaakceptować lub nie projekty Karty Powinności mediów publicznych. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że regulator skłania się ku negatywnej decyzji. To pokrzyżuje plany Telewizji Polskiej, która chce zredukować liczbę swoich stacji. więcej

 
TVP i Polskie Radio zalegają ZAIKS-owi z tantiemami. "Trudna sytuacja finansowa"

Telewizja Polska i Polskie Radio, postawione w stan likwidacji, borykają się z problemami finansowymi. Doprowadziło to je do zadłużenia wobec Stowarzyszenia Autorów ZAiKS w zakresie wynagrodzeń autorskich - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl - Zaległość zostanie uregulowana w najbliższym możliwym terminie - zapewnia rzecznik Polskiego Radia.  więcej

 
KRRiT przedłużyła dwie koncesje radiowe. Jedna należy do Agory

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła w środę decyzję o przedłużeniu koncesji Radia Złote Przeboje Tarnów i Radia Eska 2 Trójmiasto. Nowe koncesje będą obowiązywać przez dziesięć lat.   więcej

 
Maciej Świrski ukarany przez WSA. Chodzi o media publiczne

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie nałożył grzywnę na przewodniczący KRRiT Macieja Świrskiego. W ocenie sądu dopuścił się on ,,bezczynności w zakresie przekazywania środków z opłat abonamentowych na realizację misji publicznej". Szef KRRiT ma przekazać te środki na rzecz skarżących. więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
W TV Republika więcej spotów. Najmocniej reklamują się Lidl i Plus

W październiku na antenie TV Republika przybyło spotów i wzrosły wpływy z ich emisji, pojawiło się też kilku nowych reklamodawców - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.  więcej

Provident zmienił agencję. Nowe reklamy ,,przy ulicy Finansowej"

Provident wybrał agencję reklamową Plej do kompleksowej obsługi w zakresie komunikacji marketingowej. W ramach tej współpracy marka rusza z nową platformą komunikacyjną ,,Przy ulicy Finansowej".  więcej

Coca-Coli ze sztuczną inteligencją zmienia swój spot na Boże Narodzenie

Coca-Cola stworzyła wygenerowaną przez sztuczną inteligencję wersję klasycznego spotu reklamowego z 1995 r. ,,Coraz bliżej święta", chcąc w ten sposób przenieść reklamę ,,na współczesne czasy". więcej

Internetowy sklep z węglem chce się reklamować, potrzebuje agencji

Polska Grupa Górnicza szuka w przetargu agencji, która zajmie się dla niej realizacją kampanii reklamowej sklepu internetowego PPG w oparciu o produkty Google - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. Budżet to 340 tys. zł netto.  więcej

Carlsberg wybrał agencję do globalnej obsługi w social mediach

Grupa Carlsberg zakończyła przetarg na globalną obsługę kampanii reklamowych w social mediach. Do współpracy wybrała agencję We Are Social.  więcej

Młodzi ludzie o wykluczeniu transportowym w nowym spocie UNICEF

UNICEF Polska rozpoczął emisję spotu #transportdlamłodych, w którym zwraca uwagę na problem wykluczenia transportowego młodych ludzi, którzy nie mogą dojechać tam, gdzie potrzebują.  więcej

Walk Creative wygrywa przetarg Makro Polska

Walk Creative wygrywa przetarg kreatywny Makro Polska. Agencja opracowała koncepcję strategiczną oraz zestaw materiałów wizualnych dla tegorocznej edycji festiwalu Tydzień Kuchni Polskiej, który rozpoczął się w tym tygodniu i potrwa do 24 listopada br.  więcej

Burger Rywala od MAX Premium Burgers będzie miał nową odsłonę

7 listopada szwedzka sieć MAX Premium Burgers wprowadzi do polskich restauracji nową wersję swojego hitowego Burgera Rywala. Tego samego dnia wystartuje z kampanią marketingową pod hasłem ,,Nadal robimy to lepiej. Tylko ostrzej". więcej

,,Nic nie czuję" w reklamach Triumph

Triumph startuje z nową kampanią wizerunkową pod hasłem ,,Nic nie czuję" (I Feel Nothing), która pokazuje świeże i zabawne spojrzenie na to, czego kobiety naprawdę oczekują od bielizny.  więcej

Palmers łamie tabu w nowej kampanii

Wystartowała nowa kampania marki Palmers, skierowanych do kobiet w ciąży. Komunikacja pod hasłem ,,Ciąża jest piękna" koncentruje się na mówieniu o tym ważnym dla kobiet okresie bez tabu, w sposób szczery i autentyczny.  więcej

Braughman Group Media prezentuje ,,Shopping Sphere" - Innowacyjny Pakiet OOH/DOOH na Black Friday i Xmass

Pakiet ,,Shopping Sphere" to kontynuacja sukcesu ubiegłorocznego pakietu ,,Shopping Plus". Tegoroczna oferta została skonstruowana i ulepszona, tak, aby lepiej spełniać potrzeby reklamodawców i konsumentów. Ta nowoczesna propozycja skierowana jest do odbiorców odwiedzających największe galerie handlowe w Polsce, takie jak Złote Tarasy, Avenidę czy Posnanię - ale również inne topowe i strategiczne lokalizacje w miastach. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Drożeją dzienniki Polska Press

Z początkiem listopada zdrożała zdecydowana większość dzienników regionalnych wydawanych przez Polska Press. Poprzednio ich ceny podwyższono przed rokiem. więcej

Rusza akademia szkoleń profesjonalistów dla gazet i mniejszych portali

Rozpoczęły się zapisy do Academy of Digital Craft, kursu dla osób odpowiedzialnych za rozwój cyfrowy w gazetach, portalach, radiach i innych mediach w Polsce. Ambicją twórców Akademii jest wykształcenie grupy profesjonalistów w mediach, które takich osób nie mają. więcej

Rekordowa liczba podmiotów zgłosiła uwagi do wdrożenia Europejskiego Aktu o Wolności Mediów

W ramach konsultacji publicznych do założeń reformy medialnej EMFA wpłynęło 107 stanowisk, to rekordowa liczba - podało Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Najwięcej uwag zgłoszono do regulacji mediów samorządowych.  więcej

 
 
 
INTERNET
 
Rafał Brzoska kontra Meta. Chce rekompensaty za fałszywe reklamy

Rafał Brzoska kontynuuje prawną batalię z Meta Platforms. Będzie chciał od giganta technologicznego zadośćuczynienia za fałszywe reklamy z jego wizerunkiem - dowiaduje się portal Wirtualnemedia.pl. Meta zaskarżyła postanowienie prezesa UODO o zakazie emisji reklam z danymi osobowymi i zdjęciami biznesmena i jego życiowej partnerki, prezenterki i przedsiębiorczyni Omeny Mensah. więcej

Jak wejść do gry o statuetkę YouTube Works 2024?

Już po raz czwarty w ramach konkursu YouTube Works Awards wybrane zostaną najbardziej kreatywne i efektywne polskie kampanie marketingowe na YouTube. Gra o wysoką stawkę będzie się toczyć w aż siedmiu kategoriach, w tym zupełnie nowej - Tech Pioneer. Wyjaśniamy, jak dołączyć do rywalizacji o wygraną w YouTube Works. więcej

Dziennikarz sportowy przechodzi z ,,Super Expressu" do Interii

Damian Okła przeniósł się z ,,Super Expressu" (Grupa ZPR Media) do portalu Interia.pl (Grupa Polsat Plus). Jest wydawcą w dziale sport.  więcej

Barbara Kurdej-Szatan znów w sądzie. Ws. znieważenia Straży Granicznej

Sąd Najwyższy uwzględnił skargę Prokuratora Generalnego i przekazał do ponownego rozpoznania Sądowi Okręgowemu w Warszawie sprawę znanej aktorki Barbary Kurdej-Szatan, oskarżonej o zniesławienie Straży Granicznej oraz jej funkcjonariuszy. więcej

Wydawcy łączą siły w sprawie Legimi. Apel do ministerstwa

Platforma Dystrybucji Wydawnictw i Unia Literacka zapowiadają wspólne działania przeciw ,,szkodliwym praktykom uderzającym w fundamenty rynku twórczości literackiej". Krytykują udostępnianie przez Legimi książek w ramach Krajowego Depozytu Bibliotecznego, a do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego apelują o zorganizowanie konsultacji środowiskowych i wprowadzenie regulacji chroniących literaturę. więcej

ASZdziennik to córka koleżanki twojej starej wśród serwisów i udowadnia, że poczucie humoru to dobry biznes

ASZdziennik, satyryczny serwis należący do Grupy naTemat, tylko w trzy kwartały 2024 roku miał większe przychody niż w całym 2023 roku. I to o 33%. Gdyby istniał Tinder dla serwisów, to ASZdziennik byłby rozchwytywany jako kandydat z największą liczbą green flagów: wzrost przychodów, innowacyjne treści wideo, kreatywne poczucie humoru, milionowe zasięgi reklam. Nic dziwnego, że coraz więcej reklamodawców daje ASZowi słynne ,,w prawo". materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Kancelaria premiera zamawia badania społeczne. Zgłosiło się kilka firm

Po kilka firm badawczych zgłosiło się do każdej z 5 części przetargu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na realizację badań społecznych - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Donald Trump wygrywa wybory prezydenckie w USA. To prognoza agencji Reutera

Według prognozy przedstawionej przez agencję Reutera po zakończeniu głosowania w wyborach prezydenckich w USA zwycięstwo odniósł kandydat Partii Republikańskiej Donald Trump. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Agencja Human Signs upubliczniła swój cennik

Agencja komunikacji marketingowej Human Signs, zajmująca się obsługą spółek zarówno z segmentu B2B jak i B2C, udostępniła na stronie internetowej cennik swoich usług.  więcej

Nowi szefowie Alert Media Communications. Zastąpią Adama Łaszyna

Od listopada br. agencją Alert Media Communications pokierują Beata Łaszyn, która obejmie stanowisko prezesa zarządu oraz Krzysztof Tomczyński w roli partnera zarządzającego. Na stanowisko account directora awansowała Marlena Garucka-Kubajek, a do zespołu dołączyła Nadzieja Izwiekowa.  więcej

Echa wyborów w USA na giełdach. Drożeją akcje Tesli i firmy Trumpa

Zwycięstwo Donalda Trumpa w wyborach prezydenckich w USA odbija się na rynkach; rosną notowania należącej do Elona Muska Tesli, inwestorzy kupują bitcoiny, rośnie rentowność amerykańskich obligacji - podaje w środę AFP. Musk i przedsiębiorcy z sektora kryptowalut poparli Trumpa w kampanii wyborczej. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Z Santander Bank Polska odchodzi szef transformacji cyfrowej. Awans w koncernie
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas: redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj