17,4 mln tabletów sprzedanych w I kwartale 2012
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na świecie sprzedano 17,4 miliona tabletów.
To o 120 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (7,9 mln), ale o 38,4 proc. mniej niż we wcześniejszych trzech miesiącach (28,2 mln) - wynika z danych IDC.
Firma badawcza przewidywała, że sprzedaż będzie o 1,2 miliona urządzeń wyższa i w ujęciu miesięcznym spadnie o 34 proc.
Zdecydowanym liderem w I kwartale było Apple, które sprzedało 11,8 miliona iPadów. To co prawda mniej niż w IV kwartale (15,4 mln), ale udział w rynku firmy z Cupertino zwiększył się 54,7 proc. do 68 proc.
Tymczasem rynkowy udział Amazona, który w ostatnich trzech miesiącach 2011 roku znakomicie zadebiutował sprzedając 4,8 miliona Kindle Fire, zmniejszył się z 16,8 proc. do zaledwie 4 proc. Tym samym firma straciła drugą pozycję na rzecz Samsunga. Pierwszą piątkę uzupełniły Lenovo i Barnes & Noble.
Dołącz do dyskusji: 17,4 mln tabletów sprzedanych w I kwartale 2012