PKP Intercity odświeżyło swoją stronę. Duże zdjęcia i grafiki
PKP Intercity chwali się nową stroną internetową. Wprowadzono ułatwienia dla użytkowników smartfonów i tabletów. Spółka kolejowa zapowiada stworzenie nowej wersji aplikacji mobilnej.
Adres strony nie zmienił się (intercity.pl). Jest za to czytelniejsza szata graficzna. Wirtualna odsłona PKP Intercity od środy działa z odświeżoną stroną internetową. Spółka przekonuje, że poprawiło się także jej wyświetlanie na urządzeniach mobilnych.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, prace nad odświeżeniem strony objęły kompleksową zmianę wyglądu, części informacyjnej oraz samej struktury. "Poprawa funkcjonalności i intuicyjna nawigacja w trakcie przeglądania to kluczowe cele, które przyświecały stworzeniu nowej odsłony strony internetowej narodowego przewoźnika. Wszystko po to, by serwis był jeszcze bardziej przyjazny podróżnym".
Na stronie widać duże grafiki i zdjęcia. Dzięki temu strona ma być przejrzysta i łatwa w odbiorze.
- Wizytówką PKP Intercity jest nie tylko nowoczesny tabor, ale również kompleksowa obsługa podróżnych. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na zaprojektowanie nowego serwisu internetowego, który odpowiada dzisiejszym potrzebom naszych klientów. Dlatego zaprosiliśmy ich do wzięcia udziału w tym przedsięwzięciu i przeprowadziliśmy przy ich pomocy badania użyteczności - mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity. - Wynikiem był zestaw wytycznych, na podstawie których opracowano funkcjonalność witryny. W tym momencie strona główna i wszystkie podstrony stanowią spójną całość oraz przemyślany koncept, który stale możemy rozwijać.
Strona w pełni responsywna
Wdrożenie nowego serwisu to również ukłon w stronę użytkowników mobilnych. "Dzięki zastosowaniu technologii Bootstrap v5.0 nowa strona jest w pełni responsywna. Korzystanie z niej jest wygodne na smartfonach czy tabletach, co jest niezwykle ważne, ponieważ 53,8 proc. ruchu w polskiej sieci jest generowane przez te urządzenia" - czytamy na stronie kolejowego przewoźnika.
Podczas projektowania serwisu zostały uwzględnione również potrzeby osób niepełnosprawnych. Jego start poprzedziły badania użyteczności, w których uczestniczyły różne grupy klientów.
- Zależało nam, żeby nowa strona była intuicyjna i prosta w obsłudze, by każdy niezależnie od miejsca i urządzenia, z którego korzysta, mógł szybko zaplanować nawet spontaniczną podróż z PKP Intercity - dodaje Marek Chraniuk. - Zadbaliśmy też o dostosowanie strony do potrzeb osób niedowidzących, niewidomych i niesłyszących. W ten sposób walczymy z wykluczeniem transportowym, które dotyka osoby z niepełnosprawnościami.
Nowa wersja strony PKP Intercity swoim wyglądem nawiązuje do obchodzonego w tym roku 20-lecia istnienia spółki. Przewoźnik planuje stworzenie nowej wersji aplikacji mobilnej.
Dołącz do dyskusji: PKP Intercity odświeżyło swoją stronę. Duże zdjęcia i grafiki