Agencja Plej bez 30 proc. wpływów, bo epidemia sparaliżowała eventy
W ub.r. agencja marketingu zintegrowanego Plej zanotowała spadek przychodów o 29,5 proc. do 43,42 mln zł oraz zysku netto z 684,7 do 210 tys. zł. Jej wpływy zmalały wskutek ograniczeń w eventach po wybuchu epidemii. W tarcz kredytowych spółka pozyskała 3,71 mln zł.
Przychody sprzedażowe agencji Plej poszły w dół rok do roku z 61,58 do 43,42 mln zł. Firma oferuje usługi z zakresu ATL, BTL, marketingu internetowego i eventów.
Na zeszłoroczne wpływy złożyło się 43,21 mln zł z kraju i 205,7 tys. zł z zagranicy
Przed epidemią Plej ze wzrostem o 10 proc.
W sprawozdaniu złożonym w KRS firma zaznaczyła, że jeszcze w pierwszym kwartale ub.r. osiągnęła wzrost wpływów o ok. 10 proc.
- Następnie, w konsekwencji pandemii do zera została ograniczona działalność eventów, organizacji wydarzeń, spotkań, konferencji. Wiązało się to z potrzebą gruntownej restrukturyzacji działu eventów - zaznaczono. W nowej sytuacji agencja przygotowała ofertę eventów w formule internetowej.
W raporcie dodała, że jej działalność w pozostałych działach „w dużej mierze pozostała niezmieniona i pomimo panującej sytuacji pandemicznej, działy te funkcjonują należycie przynosząc spółce spodziewane przychody”.
Koszty 28 proc. w dół, 3,7 mln zł od PFR
Wydatki operacyjne Plej zmalały z 60,59 do 43,42 mln zł, czyli o 28,3 proc. Zdecydowaną większość stanowią koszty usług obcych, które poszły w dół z 51,62 do 35,04 mln zł.
Natomiast nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 4,85 do 5,53 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 929,6 tys. zł do 1,1 mln zł. Na koniec ub.r. agencja zatrudniała 68 pracowników etatowych i współpracowała stale z 83 osobami.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki na zużycie materiałów i energii zmalały z 2,29 do 1,35 mln zł, a na amortyzację - z 323,6 do 305,5 tys. zł.
W maju ub.r. agencja z pierwszej tarczy kredytowej Polskiego Funduszu Rozwoju otrzymała 3,5 mln zł częściowo bezzwrotnej pożyczki (to maksymalna dostępna kwota), a na początku br. z kolejnej tarczy uzyskała 210 tys. zł.
- Ww. środki oraz prewencyjne działania zarządu w postaci restrukturyzacji, optymalizacji wynagrodzeń i zasobów pozwoliły Spółce bez zagrożenia dla jej działalności przetrwać trudny okres i przygotować się do funkcjonowania w pandemicznej sytuacji - napisano w sprawozdaniu.
Pozostałe przychody operacyjne firmy zwiększyły się ze 105,8 do 496,8 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 83,3 do 101,1 tys. zł.
165 tys. zł na dywidendę
Znacząco pogorszyły się wyniki rentowności agencji Plej. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 993,8 tys. zł zysku do 6,5 tys. zł straty, zysk operacyjny - z 1,02 mln zł do 389,1 tys. zł, zysk brutto - z 960,3 do 354,3 tys. zł, a zysk netto - z 684,7 do 210 tys. zł.
Po jednej trzeciej udziałów firmy mają jej prezes Rafał Krawczuk oraz wiceprezesi Łukasz Ostaszewski i Łukasz Gumowski. W drugiej połowie czerwca na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto 165 tys. zł zostanie im wypłacone jako dywidenda, a 45 tys. zł trafi na kapitał zapasowy.
Głównym czynnikiem ryzyka dla agencji pozostaje niepewna sytuacja epidemiczna. - W związku z perspektywą intensywnych działań w celu dotarcia do nowej grupy klientów, zarząd ocenia perspektywę dalszego funkcjonowania spółki jako pomyślną i będzie kontynuował działania mające na celu zwiększenie wartości majątku spółki - zaznaczono w sprawozdaniu.
Dołącz do dyskusji: Agencja Plej bez 30 proc. wpływów, bo epidemia sparaliżowała eventy