Sprzedaż na Answear.com ponad 50 proc. w górę. Mniej zwrotów, wzrosty na wszystkich rynkach
Według wstępnych danych platforma e-commerce Answear.com z odzieżą i produktami do domu w pierwszym kwartale br. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 52 proc. do 271 mln zł.
Przychody Answear.com ze sprzedaży internetowej zwiększyły się rok do roku o 62 proc. - ze 166 do 268 mln zł. - Rok 2023 rozpoczęliśmy mocnymi wynikami sprzedażowymi za I kwartał. Bardzo dobre dane to efekt konsekwentnej realizacji strategii oraz wykorzystania zbudowanego potencjału naszej marki na 11 rynkach w regionie CEE - wylicza w komunikacie Krzysztof Bajołek, prezes spółki.
Answear.com ze wzrostami w 11 krajach
Do wysokiej dynamiki przyczyniła się także mniejsza liczba zwrotów przez klientów zakupów z końcówki minionego roku. - Ponieważ większa część zwrotów dotyczących sprzedaży z grudnia 2022 r. została już dostarczona na magazyn i zaksięgowana jako pomniejszenie sprzedaży on-line w 4Q2022 r. W okresie porównawczym 1Q2022 zaksięgowano znacznie większą ilości zwrotów towarów otrzymanych w tamtym okresie, a które dotyczyły transakcji sprzedaży zrealizowanych w czwartym kwartale 2021 r. - opisano w komunikacie.
- Zafiskalizowanie tych zwrotów obniżyło wartość sprzedaży on-line w 1Q2022, natomiast ich wpływ na przychody ze sprzedaży został skompensowany wykorzystaniem rezerwy utworzonej na ten cel w ciężar roku 2021 r., zgodnie z datą zawarcia transakcji sprzedaży, której dotyczy zwrot - zaznaczono. Ponadto na niższą dynamikę w pierwszym kwartale ub.r. wpłynął wybuch wojny, po którym spółka na 2,5 miesiąca wstrzymała sprzedaż w Ukrainie.
- Na wszystkich 11 rynkach konsekwentnie osiągamy dodatnią dynamikę sprzedaży, co przybliża nas do realizacji celu, jakim jest budowa lidera w branży fashion e-commerce w regionie CEE. Nasz wzrost wspieramy z jednej strony zwinnym zarządzaniem budżetami marketingowymi oraz działaniami nakierowanymi na wzmocnienie świadomości marki, z drugiej strony stałą pracą nad optymalizacją oferty produktowej - podkreśla Jacek Dziaduś, wiceprezes ds. finansowych w Answear.com.
Firma podkreśla, że na swoich wszystkich rynkach prowadziła w zeszłym kwartale kampanie reklamowe w telewizji i internecie (wideo online), przy czym „elastycznie i reaktywnie zarządzała budżetami marketingowymi wzmacniając sprzedaż na rynkach, na których obserwuje największą efektywność realizowanych kampanii, z korzyścią dla globalnego wzrostu sprzedaży”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W całym ub.r. przychody Answear.com poszły w górę z 693,5 do 973,4 mln zł, a zysk netto - z 22,9 do 25,9 mln zł. Spółka od debiutu giełdowego na początku 2021 roku nie wypłaciła dywidendy.
W środę o godz. 11 jej kurs rósł o ponad 2,5 proc. do 34,40 zł. Przy takiej cenie kapitalizacja spółki wynosi 602 mln zł. Od początku stycznia akcje podrożały o 29 proc. Natomiast po południu wzrost kursu spółki przekroczył 5 proc.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż na Answear.com ponad 50 proc. w górę. Mniej zwrotów, wzrosty na wszystkich rynkach