Comarch wprowadza produkt dla telewizji interaktywnej
Spółka informatyczna Comarch wprowadziła do swojej oferty nowyprodukt z dziedziny telewizji interaktywnej, poinformowała firma wkomunikacie w środę. Rozwiązanie Comarch Next-Generation TV (NGTV)umożliwia operatorom telekomunikacyjnym oferowanie dostępu dokanałów telewizyjnych i interaktywnych usług video za pośrednictwemtelewizora, telefonu komórkowego oraz komputera.
"Nasze rozwiązanie wpisuje się w najnowsze trendy obejmującezacieranie się różnic pomiędzy komputerami, telefonami komórkowymii telewizorami cyfrowymi, postępującą wirtualizację rzeczywistości,konwergencję sieci telekomunikacyjnych oraz kierunek wyznaczonyprzez Web2.0. Chcemy zbudować pomost technologiczny pomiędzyInternetem a telewizją, ponieważ wierzymy, że telewizor ponowniestanie się domowym centrum rozrywki multimedialnej" - powiedziałprodukt manager Łukasz Luzar cytowany w komunikacie.
Produkt jest przeznaczony dla operatorów świadczących usługiszerokopasmowego dostępu do sieci oraz operatorów telefoniikomórkowej trzeciej generacji. W oparciu o Comarch NGTV będą moglioni zaoferować abonentom serwisy informacyjne, dostęp do sklepówonline, serwisy randkowe i inne usługi zawierające w sobietransmisje utworów audio i video w wysokiej jakości. Użytkownicybędą mogli także zbudować swoje własne kanały telewizyjne, a firmytrzecie - udostępniać interesujące serwisy multimedialne.
W I połowie roku zysk netto Comarch spadł do 7,70 mln zł wstosunku do 7,75 mln zł przed rokiem. Przychody ze sprzedażywzrosły za to o 90% do 172,03 mln zł. Przychody zakontraktowane nabieżący rok wynoszą 487 mln zł, co oznacza wzrost o 26,2% w skaliroku.
Dołącz do dyskusji: Comarch wprowadza produkt dla telewizji interaktywnej