SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CD Projekt przeprasza graczy za błędy w „Cyberpunku 2077”, akcje spółki dalej tanieją

Władze CD Projekt przeprosiły za to usterki w wersji „Cyberpunka 2077” na konsole i zapowiedziały poprawki. Poinformowały też o możliwościach zwrotu kupionej gry. W poniedziałek na otwarciu kurs giełdowy firmy malał o ok. 20 proc., kilku analityków obniżyło rekomendacje dla niej.

W poniedziałek rano na profilach „Cyberpunka 2077” w mediach społecznościowych pojawiło się oświadczenie od kierownictwa CD Projekt i CD Projekt Red. Władze spółek przeprosiły graczy za to, że przed premierą nie pokazano, jak gra działa na konsolach poprzedniej generacji.

- Powinniśmy poświęcić więcej czasu i uwagi na dopracowanie naszej gry na PlayStation 4 i Xbox One - przyznali menedżerowie obu spółek.

W styczniu i lutym będą patche do „Cyberpunka”

Kierownictwo CD Projekt zapowiedziało naprawienie błędów w „Cyberpunku 2077”. Przypomniało, że pierwszy pakiet szybkich poprawek (tzw. hotfixów) został udostępniony w weekend. Kolejny ma pojawić się w ciągu 7 dni.

Z kolei w styczniu pojawi się pierwszy duży pakiet poprawek, a w lutym - drugi. - To nie sprawi, że gra na konsolach poprzedniej generacji będzie wyglądać jak na PC i konsolach nowej generacji, ale przybliży Was do tego doświadczenia - zaznaczyły władze CD Projekt.

Ponadto poinformowały o możliwościach zwrotu różnych wersji „Cyberpunka 2077”: zarówno cyfrowych, jak i pudełkowych. Zaznaczyły, że do 21 grudnia użytkownicy mogą zgłaszać się do CD Projekt w przypadku problemów ze zwrotem.

Akcje CD Projekt mocno w dół

W poniedziałek na otwarciu sesji giełdowej kurs CD Projekt poszedł w dół o ok. 24 proc. Po kilkunastu minutach spadek zmalał do ok. 20 proc., a ok. 9:30 wynosił 14-15 proc. W godzinach południowych zmalał poniżej 10 proc., ale po godz. 15 znów pogłębił się do ponad 15 proc.

Obroty na walorach spółki po godz. 15:30 osiągnęły aż 1,06 mld zł, to ponad połowa wartości handlu w całym indeksie głównym WIG wynoszącej 1,9 mld zł.

Niskie oceny „Cyberpunka 2077” na PlayStation 4 i Xbox One

„Cyberpunk 2077” trafił do sprzedaży na całym świecie w nocy ze środy na czwartek polskiego czasu. Gra jest dostępna w wersjach na komputery PC oraz konsole PlayStation i Xbox w formie fizycznej oraz w wersji cyfrowej na platformach Steam, GOG, Epic Store i Google Stadia.

W piątek wieczorem na Metacritic użytkownicy mogli zacząć dodawać własne noty i komentarze o „Cyberpunku 2077”. Natychmiast pojawiło się wiele bardzo negatywnych ocen, głównie wersji gry na konsole PlayStation 4 i Xbox. Użytkownicy narzekali na błędy, które albo mocno utrudniają granie, albo w praktyce je uniemożliwiają. W wielu wpisach oceniali, że to skandaliczna sytuacja, żeby gra z najwyższej kategorii AAA działała tak słabo, a CD Projekt ich kompletnie zawiódł.

Na Twitterze pojawiły się tagi #Cyberpunk2077bugs i #Cyberbug2077, którymi internauci oznaczali wpisy opisujące błędy w „Cyberpunku 2077”.

W ciągu kilku godzin na Metacritic dodano ok. 300 not punktowych „Cyberpunka 2077” na PlayStation 4 i Xboxa. Ich średnia wynosiła wtedy ok. 2 w skali 0-10.

W niedzielę przed południem zamieszczono 4,5 tys. ocen gry na PlayStation 4, ich średnia to 2,6, oraz 1,6 tys. ocen wersji na Xboxa ze średnią 3,3. Ponadto internauci dodali 2,6 tys. komentarzy o wersji na PlayStation 4 (2,1 tys. negatywnych, 355 pozytywnych i 101 mieszanych) oraz 670 o wersji na Xboxa (491 negatywnych, 155 pozytywnych i 26 mieszanych).

Znacznie lepiej użytkownicy Metacritic oceniają odsłonę „Cyberpunka 2077” na komputery. Do niedzieli przed południem zamieszczono 10,5 tys. not ze średnią 6,6 oraz 5 tys. wpisów: 2,7 tys. pozytywnych, 1,9 tys. negatywnych i 360 mieszanych.

Na krytyczne oceny i wpisy szybko zareagował CD Projekt. W piątek o godz. 22 firma udostępniła pakiet poprawek (tzw. hotfixów) „Cyberpunka 2077” na PlayStation 4, a w sobotę po południu analogiczny pakiet do wersji na Xboxa.

Mimo poprawek wielu graczy nadal narzekało, że „Cyberpunk 2077” źle działa na konsolach.

Gorsze rekomendacje od analityków giełdowych

Po premierze „Cyberpunka 2077” pojawiło się już kilka negatywnych rekomendacji giełdowych dla CD Projekt. W piątek Nick Dempsey, analityk z Barclays Bank, obniżył swoje wskazanie dla walorów spółki z „równoważ” do „niedoważaj”, a cenę docelową (czyli taką, którą akcje mają osiągnąć w ciągu najbliższych 12 miesięcy) - z 355 do 305 zł.

W poniedziałek Bloomberg podał, że Piotr Łopaciuk z BM PKO BP zmienił swoją rekomendację dla CD Projekt na „sprzedaj”.

Z kolei analitycy banku Jefferies pod koniec zeszłego tygodnia obniżyli rekomendację dla producenta „Cyberpunka 2077” z „trzymaj” na „gorzej od rynku”. Cenę docelową wyznaczyli na 362 zł.

- Powszechne doniesienia w mediach wskazują, że zarówno Sony jak i Microsoft zwróciły niektórym niezadowolonym graczom używających PS4 lub Xbox1 środki za cyfrowe zakupy gry. W międzyczasie CD Projekt wprowadził pierwszą poprawkę mającą na celu poprawę wydajności i stabilności gry, która najwyraźniej miała mieszane reakcje ze strony graczy konsolowych - zrelacjonowali.

- Rynek wciąż oczekuje poprawek i to kolejne wyzwanie przed spółką - dodali.

8 mln egz. w przedsprzedaży „Cyberpunka 2077”

CD Projekt w czwartek rano poinformował, że w ramach przedsprzedaży złożono zamówienia na ponad 8 mln egz. „Cyberpunka 2077” (według raportów cyfrowych platform dystrybucyjnych i danych od dystrybutorów fizycznych), natomiast w piątek rano - że szacunkowe należności licencyjne z przedsprzedaży gry we wszystkich kanałach cyfrowych są wyższe niż całkowite koszty jej produkcji oraz nakłady na jej promocję do końca br.

Oba komunikaty nie uspokoiły inwestorów. W czwartek akcje CD Projekt staniały o 8,5 proc. do 362 zł przy obrotach wynoszących 765 mln zł. W piątek kurs zmalał o 11,5 proc. do 320,50 zł, handlowano walorami za 1,29 mld zł.

Firma zaczęła tracić na giełdzie już w poniedziałek. Przed południem kurs co prawda wspiął się na historyczny szczyt wynoszący 464,20 zł, ale na koniec sesji zmalał do 425,10 zł. W poniedziałek wieczorem na największych portalach o grach opublikowano pierwsze recenzje „Cyberpunka 2077”. W serwisie Metacritic średnia z 53 recenzji wynosi obecnie 90 na 100 pkt, nieco mniej niż w przypadku „Wiedźmina 3” (93 pkt).

We wtorek akcje CD Projekt potaniały z 425,10 do 395 zł przy obrotach w wysokości 745,3 mln zł.

Dołącz do dyskusji: CD Projekt przeprasza graczy za błędy w „Cyberpunku 2077”, akcje spółki dalej tanieją

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
abc
Gdyby odpuścili udział w szaleństwie BLM i LGBT to by starczyło czasu na dopracowanie gry
odpowiedź
User
oki
cóż zawsze beda już postrzegani jako mało profesjonalni producenci PS zmarnować taki potencjał
odpowiedź
User
New user
Tak się kończy jak firma zaczyna wchodzić w politykę zamiast zajmować się tym na czym się zna najlepiej - produkcją gier. Widocznie pracownicy byli zajęci manifestacjami zamiast poprawianiem gry.
odpowiedź