Discovery i TVP więcej z reklam, ostro w dół TVN (TOP 10)
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną w maju br. były o 5,6 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Spore wzrosty wpływów zanotowały Discovery Channel, TVP1 i TVP2, natomiast dużo mniej niż przed rokiem zarobili liderzy rynku: TVN i Polsat.
W maju br. cennikowe wydatki reklamowe w telewizji (bez rabatów i autopromocji stacji) wyniosły 1,67 mld zł. To o 99,75 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 5,6 proc. - pokazują dane Kantar Media opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Przypomnijmy, że w I kwartale br. faktyczna wartość rynku reklamy telewizyjnej, według szacunków Starlinka, osiągnęła kwotę 831,7 mln zł, po wzroście o 4,7 proc. rok do roku (więcej na ten temat).
>>> „Ranczo” najpopularniejszym serialem, nowości TVP1 i TVN na szarym końcu (raport)
Cennikowe wpływy reklamowe Polsatu w maju br. wyniosły 330,04 mln zł, o 45,7 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 12,1 proc. Z kolei przychody TVN zmalały aż o 137,7 mln zł, czyli o 34,8 proc.
Za to TVP1 zarobiła o 6,2 mln zł więcej niż w maju ub.r. (3,4 proc. w górę), a TVP2 - o 17,8 mln zł (12,2 proc. w górę).
Przychody czterech głównych kanałów wyniosły w sumie 938,4 mln zł, o 159,3 mln zł mniej niż przed rokiem (to spadek o 14,5 proc.). Stanowiły 56,1 proc. wpływów wszystkich stacji, podczas gdy rok wcześniej miały 62 proc. udziału w rynku.
>>> TVN24 na czele stacji tematycznych, udany start Stopklatki, TVP Rozrywka mocno do góry
Wśród pozostałych kanałów z czołowej dziesiątki największy wzrost cennikowych przychodów reklamowych - 8,7 mln zł, a w ujęciu procentowym 26,4 proc. - zanotował Discovery Channel. AXN zarobił o 3,3 mln zł więcej niż w maju ub.r. (7,5 proc. w górę), a Disney Channel - 2,5 mln zł więcej (5,2 proc. w górę). Niewielkie wzrosty osiągnęły TVN24 i TVN7.
Z kolei cennikowe wpływy TV4 zmalały w skali roku o 3,4 mln zł (to spadek o 9 proc.).
>>> Duży spadek TVP1, mecz Holandia - Meksyk hitem tygodnia
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
V.2013 |
V.2014 |
POLSAT |
375 714 060 zł |
330 041 315 zł |
TVN |
395 477 045 zł |
257 768 806 zł |
TVP 1 |
180 826 510 zł |
187 065 744 zł |
TVP 2 |
145 694 113 zł |
163 485 617 zł |
DISNEY CHANNEL |
47 751 660 zł |
50 246 535 zł |
AXN |
43 974 770 zł |
47 282 555 zł |
TVN 24 |
46 916 729 zł |
47 177 520 zł |
DISCOVERY CHANNEL |
32 896 390 zł |
41 575 380 zł |
TVN 7 |
33 883 789 zł |
34 762 369 zł |
TV 4 |
37 581 781 zł |
34 204 593 zł |
monitorowane stacje razem |
1 770 883 521 zł |
1 671 135 290 zł |
Dołącz do dyskusji: Discovery i TVP więcej z reklam, ostro w dół TVN (TOP 10)