Zmiany w polskim regulaminie Disney+. Dotyczą reklam i współdzielenia kont
Disney+ rozsyła subskrybentom z kolejnych krajów informacje o zmianach w regulaminie. W ostatnich dniach zaczęli je otrzymywać także Polacy. Sporo miejsca poświęcono w nim reklamom i współdzieleniu kont. Platforma zastrzega sobie prawo do publikowania krótkich materiałów promocyjnych nawet dla posiadaczy pakietów bez reklam.
Kilka dni temu informowaliśmy, że o zmianach w regulaminie poinformowano niemieckich użytkowników Disney+. Teraz podobną wiadomość otrzymali abonenci serwisu nad Wisłą.
- Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz podejmować żadnych działań, ale prosimy: uważnie przeczytaj niniejsze powiadomienie i zachowaj je do ewentualnego sprawdzenia w przyszłości. Wszystkie te zmiany wejdą w życie w ciągu 30 dni. Jeśli nie wyrażasz zgody na te zmiany, możesz anulować subskrypcję Disney+. Jeśli korzystasz z subskrypcji rocznej, pozostał Ci więcej niż miesiąc do jej zakończenia i chcesz zrezygnować z dalszego korzystania z niej, zadzwoń pod numer (+48) 22-103-37-11 w ciągu 30 dni od otrzymania niniejszej wiadomości e-mail. Jeśli nie anulujesz subskrypcji w ciągu tych 30 dni lub nie skontaktujesz się z nami w opisany sposób, subskrypcja będzie kontynuowana - wyjaśnia Disney+.
Pakiet z reklamami już niebawem w Polsce?
Od 1 listopada w takich krajach, jak Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Szwajcaria, Włochy, Hiszpania, Norwegia, Szwecja i Dania, są oferowane plany z reklamami i premium (4K). W Polsce wciąż nie można wybrać tańszej opcji i nie trzeba dopłacać za treści Ultra HD, ale wiele zapisów dotyczących reklam w nowym regulaminie Disney+ to znak, że niebawem to się może zmienić.
- Wprowadzamy nowe nazwy dla nowych subskrypcji (o ile są one dostępne na danym rynku), a także zapewniamy możliwość zmiany na inną subskrypcję, jeśli jest to dozwolone. Uwzględniamy tu między innymi wyjaśnienie, że subskrypcje „bez reklam” nadal mogą obejmować krótkie treści promocyjne, lokowanie marek czy materiały sponsorów, w tym reklamy zawarte w treściach oglądanych na żywo lub wydarzeniach specjalnych, które zawierają tradycyjne przerwy reklamowe. Dodajemy także nową klauzulę wyjaśniającą, co się stanie, jeśli wycofamy subskrypcję, z której korzystasz. Subskrypcja z reklamami wymaga szeregu nowych postanowień, w tym klauzuli, która zapobiega blokowaniu reklam i wskazuje, że w przypadku odnotowania tego typu działań możemy, po zawiadomieniu, zawiesić lub zakończyć subskrypcję lub zmienić ją na najbardziej podobną, równoważną subskrypcję - można przeczytać w e-mailu od serwisu streamingowego.
Walka ze współdzieleniem kont
Disney+ od Kanady zaczyna wdrażać politykę walki ze współdzieleniem kont. W przyszłym roku obejmie ona także pozostałe rynki, w tym Polskę. Wzoruje się tutaj na Netfliksie, który w ostatnim kwartale zyskał 8,8 mln subskrybentów. W nowym regulaminie Disney+ zabrania „udostępniać swoich danych logowania lub konta osobom trzecim w sposób inny niż wyraźnie dozwolony w punkcie 1 c.” umowy.
- Nie możesz udostępniać swojej subskrypcji poza swoje Gospodarstwo Domowe, chyba że zezwala na to Twój Plan Subskrypcji. „Gospodarstwo Domowe” oznacza zbiór urządzeń powiązanych z głównym miejscem zamieszkania użytkownika, z których korzystają zamieszkujące tam osoby. W przypadku niektórych Planów Subskrypcji mogą obowiązywać dodatkowe zasady użytkowania. Możemy analizować korzystanie z konta użytkownika w celu sprawdzenia przestrzegania niniejszej Umowy. Jeśli stwierdzimy, że naruszyłeś niniejszą Umowę, możemy ograniczyć lub odebrać dostęp do Usługi i/lub podjąć wszelkie inne kroki przewidziane w niniejszej Umowie - czytamy we wspomnianym punkcie. Te kroki to ograniczenie, zawieszenie lub rozwiązanie umowy o subskrypcji. W skrajnych przypadkach użytkownik może więc stracić dostęp do serwisu.
We wrześniu Disney+ do regulaminu w Polsce wprowadził stosowaną przez operatorów kablowych i telekomunikacyjnych klauzulę modyfikacyjną. Wyjaśnił w jakich sytuacjach może podnieść opłaty. To m.in. zmiana kosztów produkcji, rozszerzenie katalogu treści, zmiana warunków rynkowych czy strategii handlowej. Od 1 listopada cena subskrypcji dla nowych klientów to 37,99 zł zamiast 28,99 zł. Dotychczasowi abonenci zostaną nią objęci do 6 grudnia.
Dołącz do dyskusji: Zmiany w polskim regulaminie Disney+. Dotyczą reklam i współdzielenia kont
Jakoś podobne czarnowidztwo w kontekście Netflixa nie sprawdziło się.