„Don’t google it, check a reliable source” - rząd Belgii walczy z fałszywymi diagnozami lekarskimi w internecie
Spotami i reklamami w Google AdWords Belgowie promują odwiedziny u lekarzy - specjalistów zamiast samodzielnego leczenia chorób za pomocą amatorskich porad umieszczanych w sieci.
W trwającym ponad minutę spocie przeciętne małżeństwo zaczyna wyszukiwać w Google sposoby na wyleczenie rozmaitych drobnych dolegliwości. Efekt jest przerażający - dwójka bohaterów nie dość, że nie znajduje w sieci skutecznego lekarstwa, to w dodatku popada w coraz poważniejsze kłopoty zdrowotne.
Klip jest częścią kampanii przygotowanej przez belgijski resort zdrowia, który postanowił walczyć z powszechnym nawykiem poszukiwania w internecie fałszywych porad i diagnoz przez osoby, które odnajdują u siebie prawdziwe, bądź urojone objawy rozmaitych chorób. Hasło akcji to „Don’t google it, check a reliable source”.
Działania promujące rozsądne zachowania związane z leczeniem nie ograniczyły się jedynie do wyprodukowania klipów. Na platformie AdWords wykupiono 100 symptomów chorób wpisywanych przez Belgów najczęściej w wyszukiwarce Google. W efekcie po wprowadzeniu jednego z takich haseł na szczycie wyników wyszukiwania pojawia się wspomniane wcześniej hasło kampanii, a kliknięcie na umieszczony pod nim link prowadzi do specjalnego serwisu poświęconego ochronie zdrowia.
Kampania została przygotowana przez agencję DDB Brussels, spoty wyreżyserował Norman Bates.
Dołącz do dyskusji: „Don’t google it, check a reliable source” - rząd Belgii walczy z fałszywymi diagnozami lekarskimi w internecie