Dzienniki o 6,4 proc. mniej z reklam. Mocno w dół „Rz” i „Puls Biznesu”, w górę tylko „Super Express” i „Metro” (TOP 10)
W ub.r. przychody reklamowe większości czołowych dzienników prasowych spadły rok do roku od kilku do kilkunastu procent. Większe wpływy z reklam miały jedynie „Super Express” i „Metro”.
Z analizy danych przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl przez Kantar Media (dane cennikowe) wynika, że dzienniki w okresie od stycznia do listopada 2014 roku zarobiły na reklamach 1,45 mld zł. Było to 6,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2013 roku.
Największe przychody osiągnęła w omawianym okresie „Gazeta Wyborcza” - mimo że spadły one rok do roku o ponad 11 proc. Wyniosły 387,8 mln zł.
Wiceliderem wpływów reklamowych, podobnie jak rok temu był dziennik „Polska” - z wpływami w wysokości nieco ponad 212 mln zł (6,6 proc. niższymi niż przed rokiem).
Trzecie miejsce na podium zajął dziennik „Fakt”, który zarobił na reklamach 165 mln zł czyli 0,9 proc. mniej niż rok wcześniej.
Spośród dziesięciu dzienników z największymi przychodami z reklam tylko dwa tytuły zanotowały wzrost wpływów. Były to „Super Express” (w górę o 19,7 proc., do 113,2 mln zł) oraz „Metro” (o 9,6 proc. , do 93,7 mln zł).
Mniej niż w 2013 roku zarobiły na reklamie pozostałe dzienniki z pierwszej dziesiątki. Wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej” spadły o 17,9 proc. (do 81,8 mln zł), „Dziennika Gazety Prawnej” - o 9,3 proc. (do 54,6 mln zł), „Naszego miasta” - o 11,2 proc. (do 26,2 mln zł), „Pulsu Biznesu” - o 14,7 proc. (do 25 mln zł).
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-XI 2013 | I-XI 2014 | zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA | 436 154 000 zł | 387 774 793 zł | -11,1 |
POLSKA | 227 384 459 zł | 212 420 860 zł | -6,6 |
FAKT | 166 800 892 zł | 165 295 247 zł | -0,9 |
SUPER EXPRESS | 94 564 504 zł | 113 244 256 zł | 19,7 |
METRO | 85 486 081 zł | 93 697 583 zł | 9,6 |
RZECZPOSPOLITA | 99 585 240 zł | 81 796 464 zł | -17,9 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA | 60 170 044 zł | 54 591 567 zł | -9,3 |
NASZE MIASTO | 29 537 278 zł | 26 194 284 zł | -11,2 |
PULS BIZNESU | 29 251 850 zł | 25 016 630 zł | -14,7 |
EXPRESS ILUSTROWANY | - | 24 092 166 zł | - |
razem | 1 546 382 211 zł | 1 448 196 048 zł | -6,4 |
Dołącz do dyskusji: Dzienniki o 6,4 proc. mniej z reklam. Mocno w dół „Rz” i „Puls Biznesu”, w górę tylko „Super Express” i „Metro” (TOP 10)