Spada sprzedaż dzienników. „GP Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” na największym minusie
W listopadzie 2014 roku prawie wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki sprzedaży ogółem, zyskał tylko „Parkiet”. Najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”, a liderem segmentu pozostał „Fakt”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie 2014 roku wyniosła 313 510 egz., czyli 6,46 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 167 267 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 12,14 proc. i był to drugi największy spadek w zestawieniu. Trzeba jednak dodać, że w październiku ub.r. „Gazeta Wyborcza” podniosła cenę o 10 groszy (więcej na ten temat).
Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w listopadzie ub.r. zmalał o 0,59 proc. do 151 396 egz.
Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem spadła w ciągu roku o 6,26 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 55 005 egz. Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 45 029 egz., po spadku o 11,05 proc.
Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 17,66 proc. - odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w listopadzie ub.r. wyniósł 19 279 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.
Z kolei jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 17,14 proc. i wyniosła 4 627 egz. Ten wzrost to m.in. efekt udostępniania e-wydań dziennika dzień wcześniej przed ukazaniem się wersji papierowej. Rozwiązanie to wprowadzono w lutym zeszłego roku (dowiedz się więcej).
ZKDP |
listopad |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
442 130 |
313 510 |
313 510 |
460 453 |
335 164 |
335 144 |
Gazeta Wyborcza |
244 854 |
190 517 |
167 267 |
274 098 |
217 521 |
190 383 |
Super Express |
256 822 |
152 116 |
151 396 |
255 300 |
153 009 |
152 289 |
Rzeczpospolita |
67 552 |
57 309 |
55 005 |
76 128 |
68 832 |
58 676 |
Dziennik Gazeta Prawna |
60 986 |
54 844 |
45 029 |
69 066 |
61 940 |
50 620 |
Przegląd Sportowy |
62 929 |
31 656 |
31 656 |
74 742 |
35 683 |
35 683 |
Gazeta Polska Codziennie |
65 454 |
19 287 |
19 279 |
85 892 |
23 417 |
23 414 |
Puls Biznesu |
15 815 |
14 241 |
10 673 |
18 210 |
16 698 |
11 462 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 129 |
4 742 |
4 627 |
10 272 |
5 155 |
3 950 |
Na drugiej podstronie dane z kolejnych miesięcy 2014 r.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż dzienników. „GP Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” na największym minusie