Fokus TV przed Discovery Channel. Discovery Turbo Xtra o 42 proc. w dół
W listopadzie br. na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów dokumentalnych awansował Fokus TV. Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat Viasat Explore, a na przeciwnym biegunie znalazła się stacja Discovery Turbo Xtra.
Udział liderującego kanału Fokus TV w listopadzie 2015 roku wyniósł 0,70 proc., po wzroście w skali roku o 48,94 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Warto dodać, że stacja ta nadaje w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. W listopadzie 2014 roku zajmowała ona trzecie miejsce.
Drugą pozycję zajęła TVP Historia, także obecna w naziemnej telewizji cyfrowej. Jej udział w rynku to 0,65 proc., po wzroście o 25 proc. Natomiast z pierwszej na trzecią lokatę spadł Discovery Channel, którego udział w zeszłym miesiącu wyniósł 0,56 proc., po spadku o 11,11 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat Viasat Explore, który zajął miejsce 19. Udział tej stacji w analizowanym miesiącu zwiększył się bowiem o 75 proc. do 0,07 proc.
Zaś największą stratę w listopadzie br. zanotowała stacja Discovery Turbo Xtra, której wynik zmalał o 42,86 proc. do 0,12 proc. Kanał ten spadł z miejsca 7. na 10.
Stacja |
Wszyscy 4+ |
|
listopad 2014 |
listopad 2015 |
|
SHR % |
SHR % |
|
Fokus TV |
0,47% |
0,70% |
TVP Historia |
0,52% |
0,65% |
Discovery Channel |
0,63% |
0,56% |
National Geographic |
0,40% |
0,28% |
Discovery Science |
0,24% |
0,24% |
ID |
0,30% |
0,21% |
Nat Geo Wild |
0,21% |
0,21% |
History |
0,17% |
0,15% |
Polsat Viasat History |
0,11% |
0,14% |
Discovery Turbo Xtra |
0,21% |
0,12% |
Planete+ |
0,10% |
0,11% |
CBS Reality |
0,16% |
0,11% |
CI Polsat |
0,09% |
0,10% |
Discovery Historia |
0,06% |
0,10% |
Travel Channel |
0,07% |
0,09% |
BBC Earth |
0,13% |
0,09% |
BBC Brit |
0,06% |
0,07% |
Animal Planet HD |
0,07% |
0,07% |
Polsat Viasat Explore |
0,04% |
0,07% |
Polsat Viasat Nature |
0,03% |
0,05% |
H2 |
- |
0,03% |
Canal+ Discovery |
- |
0,01% |
W grupie komercyjnej w listopadzie 2015 roku nowym liderem również został Fokus TV, który rok wcześniej był trzeci. Jego udział wyniósł tutaj 0,81 proc., po wzroście o 65,31 proc.
Na drugie miejsce (z pierwszego) spadł Discovery Channel, którego udział wyniósł 0,71 proc., po spadku o 21,11 proc. Zaś ostatnie miejsce podium przypadło telewizji TVP Historia, będącej przed rokiem na czwartej lokacie (0,57 proc.; do góry o 32,56 proc.).
W tej grupie wiekowej największym wzrostem - o 83,33 proc. do 0,11 proc. - pochwalić się mógł kanał Discovery Historia.
Z kolei największy spadek zanotowała stacja BBC Earth - było to 55 proc. do 0,09 proc. Od 1 lutego br. stacja ta zmieniła nazwę z BBC Knowledge i zmodyfikowała ofertę programową.
Stacja |
Wszyscy 16-49 |
|
listopad 2014 |
listopad 2015 |
|
SHR % |
SHR % |
|
Fokus TV |
0,49% |
0,81% |
Discovery Channel |
0,90% |
0,71% |
TVP Historia |
0,43% |
0,57% |
National Geographic |
0,52% |
0,34% |
Discovery Science |
0,30% |
0,29% |
Discovery Turbo Xtra |
0,29% |
0,19% |
History |
0,25% |
0,19% |
ID |
0,20% |
0,18% |
Nat Geo Wild |
0,22% |
0,18% |
BBC Brit |
0,09% |
0,14% |
Polsat Viasat History |
0,14% |
0,13% |
CI Polsat |
0,07% |
0,12% |
Travel Channel |
0,09% |
0,11% |
Discovery Historia |
0,06% |
0,11% |
BBC Earth |
0,20% |
0,09% |
Polsat Viasat Explore |
0,05% |
0,09% |
Planete+ |
0,10% |
0,08% |
CBS Reality |
0,11% |
0,08% |
Animal Planet HD |
0,06% |
0,07% |
H2 |
- |
0,04% |
Polsat Viasat Nature |
0,03% |
0,03% |
Canal+ Discovery |
- |
0,02% |
Dołącz do dyskusji: Fokus TV przed Discovery Channel. Discovery Turbo Xtra o 42 proc. w dół
Zasięg, to prawda. Bo w ramówce 99% programów, to powtórki z kanałów znajdujących się w zestawieniu pod Focusem. Np. teraz leci, "broń, która zmieniła świat" program Discovery przed 3 lat.
TV dla ubogich.