Gmail i Poczta Interii ze spadkami, Poczta Onetu przyciąga na najdłużej
Wśród serwisów i aplikacji poczty mailowej najwięcej użytkowników ma niezmiennie Gmail, najwięcej odsłon generuje Poczta.wp.pl, a najwięcej czasu internauci spędzają przeciętnie na Poczta.onet.pl. Ten ostatni serwis, tak samo jak Gmail i Poczta.interia.pl, zanotował niewielki spadek zasięgu.
W grudniu ub.r. Gmaila, działającego pod adresem mail.google.com, odwiedziło 8,93 mln realnych użytkowników, czyli 31,79 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 230,17 mln odsłon, a każdy spędził w nim przeciętnie 68 minut i 37 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Serwis miał 1,46 mln odwiedzających więcej niż Poczta.wp.pl, która przy 7,46 mln użytkowników zanotowała 769,39 mln odsłon oraz 5 godzin, 37 minut i 4 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Z kolei Poczta.onet.pl miała 4,61 mln użytkowników, 424,98 mln odsłon oraz 6 godzin, 12 minut i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania. A system Onet.konto, służący do logowania się do niektórych usług Onetu, zanotował 3,73 mln odwiedzających, 43,97 mln odsłon oraz 6 minut i 4 sekundy średniego czasu korzystania.
W serwisie Poczta.o2.pl (miał 3,11 mln użytkowników i 286,25 mln odsłon) internauta spędził przeciętnie 5 godzin, 36 minut i 17 sekund, na Poczta.interia.pl (2,97 mln użytkowników i 81,2 mln odsłon) - 5 godzin, 28 minut i 56 sekund, a na Poczta.gazeta.pl (313,4 tys. użytkowników i 17,49 mln odsłon) - 2 godziny, 59 minut i 29 sekund.
Na komputerach Gmaila odwiedziło 8 mln internautów, wykonując 197,44 mln odsłon oraz spędzając średnio po 73 minuty i 16 sekund.
Poczta.wp.pl zanotowała 5,99 mln użytkowników, 537,92 mln odsłon oraz 5 godzin, 42 minuty i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Poczta.onet.pl - 3,93 mln użytkowników, 240,93 mln odsłon oraz 5 godzin, 45 minut i 5 sekund średniego czasu korzystania.
Ten ostatni wskaźnik ponad 5 godzin wynosił też w przypadku Poczta.o2.pl (5 godzin, 15 minut i 9 sekund) oraz Poczta.interia.pl (5 godzin, 31 minut i 51 sekund).
Z kolei na urządzeniach mobilnych witryny mailowe WP i Onetu wyprzedziły Gmaila pod względem zasięgu. Pierwsza zanotowała 2,86 mln użytkowników, 231,47 mln odsłon oraz 2 godziny, 43 minuty i 47 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a druga - 1,7 mln użytkowników, 184,04 mln odsłon oraz 3 godziny, 30 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania.
Gmaila odwiedziło 1,48 mln internautów, którzy wykonali 32,73 mln odsłon i spędzili przeciętnie po 17 minut i 48 sekund. Na Poczta.o2.pl średni czas korzystania wyniósł 2 godziny, 55 minut i 48 sekund, a na Poczta.interia.pl - 2 godziny, 38 minut i 52 sekundy.
Gmail w skali roku stracił 0,92 pkt proc. zasięgu (to 2,8 proc. w dół), 63,37 mln odsłon (21,6 proc.) oraz 36 sekund przeciętnego czasu korzystania przez użytkowników (0,9 proc.). Natomiast Poczta.onet.pl zanotowała spadki o 0,85 pkt proc. zasięgu i 148,14 mln odsłon (to odpowiednio 4,9 i 25,8 proc. w dół) przy wzroście średniego czasu spędzonego przez internautów o minutę i 54 sekundy (czyli 0,5 proc.).
Poczta.wp.pl przy wzroście zasięgu o 0,7 pkt proc. (2,7 proc.) i przeciętnego czasu korzystania o 11 minut i 4 sekundy (3,4 proc.) straciła 690,99 mln odsłon (47,3 proc. w dół). Natomiast Poczta.o2.pl przy wzroście zasięgu o 0,5 pkt proc. (czyli 4,7 proc.) i średniego czasu spędzonego przez internautów o 5 minut i 17 sekund (1,6 proc.) zanotowała spadek liczby odsłon o 18,41 mln (6 proc.).
Poczta.interia.pl zanotowała spadki o 1,17 pkt proc. zasięgu i 6,15 mln odsłon (to 10 i 7 proc. w dół), za to średni czas korzystania wydłużył się o 21 minut i sekundę (czyli 6,8 proc.).
Witryna pocztowe Gazeta.pl miała identyczny zasięg jak rok wcześniej. Natomiast liczba jej odsłon zmalała o 1,7 mln (8,9 proc.), a przeciętny czas korzystania - o 22 minuty i 49 sekund (11,3 proc.).
Wśród aplikacji mobilnych z pocztą elektroniczną dominuje Gmail, który w zeszłym miesiącu miał 12,86 mln użytkowników, co dało 45,81 proc. zasięgu.
Z mobilnego Microsoft Outlook skorzystało 578 tys. internautów, a z Onet Poczty - 553,4 tys. Nowa aplikacja Poczty Interii miała 341,2 tys. użytkowników (a także 87,35 mln odsłon oraz 2 godziny, 8 minut i 46 sekund średniego czasu korzystania), a stara aplikacja - 51,9 tys. użytkowników (oraz 6,41 mln odsłon, 2 godziny, 4 minuty i 15 sekund średniego czasu korzystania).
Aplikacja WP Poczta przy 302,8 tys. użytkowników miała 41,79 mln odsłon oraz 2 godziny, 21 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania, a Poczta o2 przy 250,9 tys. użytkowników 45,54 mln odsłon oraz 3 godziny, 20 minut i 23 sekundy średniego czasu korzystania.
Od grudnia ub.r. wprowadzono duże zmiany w pomiarze w badaniu Gemius/PBI korzystania z aplikacji mobilnych. Dlatego porównywanie wyników aplikacji rok do roku nie jest miarodajne.
Dołącz do dyskusji: Gmail i Poczta Interii ze spadkami, Poczta Onetu przyciąga na najdłużej
Gmail czysciutki sprawnie działający a Interia to typowy spamerski śmietnik gdzie jest 90% spamu a nie wiadomości.