SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa RMF wprowadza oddzielne cenniki na każdy dzień tygodnia

Grupa RMF ogłosiła cenniki reklamowe na styczeń i luty 2022 r. Przy okazji poinformowała o wprowadzeniu od przyszłego roku kilku zmian, m.in. dotyczących przeliczników na najkrótsze kopie spotów oraz dopłat "High Season" w okresach zwiększonego popytu na czas reklamowy.

Od przyszłego roku cenniki reklamowe Grupy RMF na kolejne sezony będą miały inną niż dotychczas konstrukcję. Obowiązywać będą osobne ceny na każdy dzień tygodnia. Obecnie dni podzielone były na cztery grupy: poniedziałek-wtorek, środa-piątek, sobota, niedziela.

- Obserwujemy wyraźne zróżnicowanie popytu w poszczególne dni i nasz nowy cennik będzie to odzwierciedlał - mówi Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF. - W dni o mniejszym zapotrzebowaniu na czas reklamowy ceny będą niższe, a w dni o zwiększonym popycie nieco wyższe. W cenniku na zimę 2022 r. średnia cen, zarówno dla dni powszednich, jak i dla całego tygodnia, pozostanie niezmienna w stosunku do cen obecnie obowiązujących.

- Mając na uwadze stale bardzo wysokie wyniki słuchalności wszystkich rozgłośni Grupy RMF, ale również nieco mniejszy popyt na reklamę radiową typowy dla początku każdego roku, zdecydowaliśmy o niezmienianiu średnich cen zarówno poszczególnych stacji, jak i pakietów. Nie zdecydowaliśmy się na zmianę cen nawet o wskaźnik inflacji, która obecnie jest bardzo wysoka - dodaje Tomasz Ramza.

Dopłaty "High Season" i nowe przeliczniki kopii spotów

Grupa RMF zapowiada, że od przyszłego roku w okresach wzmożonego popytu (m.in. przed Bożym Narodzeniem, Wielkanocą czy Black Friday) będzie stosowała dopłaty "High Season" do standardowej wartości cen. Ich wysokość oraz konkretny okres będą wskazywane wraz z ogłaszaniem cenników obowiązujących na kolejne sezony, zgodnie z dotychczasową praktyką - na ok. 5-6 tygodni przed wejściem cennika w życie.

W cenniku na sezon zimowy 2022 r., w okresie przedwalentynkowym - w dniach 7-14 lutego 2022 r., obowiązywać będzie dopłata w wysokości 3 proc.

Od 3 stycznia obowiązywać będą też nowe przeliczniki dla najkrótszych kopii spotów: 0,60 dla kopii 5-sekundowych, 0,68 dla 10-sekundowych i 0,78 dla 15-sekundowych. - Wartości te pozostają nadal bardzo konkurencyjne w relacji do praktyk stosowanych przez konkurencję - zaznacza Tomasz Ramza.  

Cenniki reklamowe Grupy RMF na sezon zimowy będą obowiązywać od 3 stycznia do 27 lutego 2022 r.

RMF FM ma ponad 30 proc. słuchalności

Grupa RMF jest największym polskim nadawcą radiowym. Należy do niej ogólnopolskie radio RMF FM, sieć stacji lokalnych RMF MAXXX, ponadregionalne RMF Classic oraz dwie rozgłośnie lokalne Radio GRA. Do Grupy RMF należą też: portal informacyjny RMF24.pl, platforma z kanałami radiowymi RMFon.pl, serwisy Twoje Zdrowie i Bajeczna Polska oraz strony internetowe poszczególnych rozgłośni. W marcu br. uruchomiona została internetowa stacja informacyjna - Radio RMF24.pl.

Według najnowszych danych Radio Track udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od sierpnia do października 2021 r. w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 30,2 proc. Z kolei RMF MAXXX miało 4,3 proc., a RMF Classic - 1,4 proc.

Dołącz do dyskusji: Grupa RMF wprowadza oddzielne cenniki na każdy dzień tygodnia

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fred
Dobra stacja. Za dużo reklam. Badziewiaste konkursiki.
odpowiedź
User
Tomek
Slucham Rmfki od 30 lat. Nadal ich lubie.
odpowiedź
User
Tymek
Musiało do tego dojść. Stacja proponuje swoim słuchaczom multum audycji. Każdy słucha czegoś innego więc i cennik reklam musi być różny, a przez wzgląd na różnorodność audycji tymbardziej.
odpowiedź