3,33 mln widzów pierwszych 11 meczów mundialu
Pierwsze 11 meczów mistrzostw świata 2018 w piłce nożnej w kanałach telewizji Polskiej śledziło średnio 3,33 mln osób. Największą publiczność gromadzą spotkania w TVP1, które śledzi 2,90 mln widzów. W TVP2 jest to 1,90 mln, a w TVP Sport - 798 tys.
W okresie od 14 do 17 czerwca 2018 roku odbyło się pierwsze 11 meczów piłkarskich Mistrzostw Świata, które tym razem odbywają się w Rosji. Wszystkie dotychczasowe spotkania można było oglądać w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport.
Średnia widownia wszystkich meczów pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 2,54 mln osób. Przełożyło się to na 25,87 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 28,67 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 26,84 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na antenie TVP Sport wszystkie spotkania oglądało dodatkowo 798 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 8,48 proc., 9,38 proc. i 9,59 proc. udziału.
Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych meczów oglądało średnio 5,48 mln widzów w 4+ na głównej antenie oraz 1,90 mln w stacji sportowej.
Łączna widownia analizowanych pojedynków na obu antenach (pokazanych w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport) wyniosła 3,33 mln osób (34,35 proc., 38,05 proc. i 36,43 proc. udziału).
W samej TVP1 pokazano dotychczas siedem meczów, które śledziło 2,90 mln widzów (27,98 proc., 31,32 proc. i 29,33 proc. udziału).
Największym zainteresowaniem w tej stacji cieszył się pojedynek Portugalii z Hiszpanią, który w zeszły piątek oglądało średnio 4,48 mln osób.
Cztery spotkania w TVP2 miały średnio 1,90 mln oglądających (22,19 proc., 24,05 proc. i 22,49 proc. udziału). W tej stacji do tej pory hitem był mecz Niemcy-Meksyk z 17 czerwca, który miał 3,15 mln widzów.
Na antenie TVP Sport do tej pory najchętniej oglądany był mecz między Brazylią a Szwajcarią, który śledziło 1,14 mln osób.
Po zsumowaniu ze sobą oglądalności meczów z głównych anten ze stacją newsową wynika, że do tej pory najwięcej widzów miał mecz Portugalia-Hiszpania - 5,50 mln (łącznie w TVP1 i TVP Sport).
Mistrzostwa w Rosji odbywać się będą do 15 lipca 2018 roku. Oprócz wspomnianych wyżej anten sportową imprezę oglądać można też w kanałach TVP 4K oraz Canal+ Ultra 4K, ale stacje te nie znajdują się w panelu Nielsena.
Reprezentacja Polski swoje mecze fazy pucharowej rozegra 19 czerwca o 17.00 (z Senegalem), 24 czerwca o 20.00 (z Kolumbią) i 28 czerwca o 16.00 (z Japonią).
Dołącz do dyskusji: 3,33 mln widzów pierwszych 11 meczów mundialu