Informacje na portalach: Onet wyprzedził WP, Gazeta.pl dwa razy większa od Interii
Onet.pl i WP.pl mają zdecydowanie najpopularniejsze działy informacyjno-publicystyczne wśród czołowych czterech portali. W skali roku wszystkie zyskały użytkowników, ale ci spędzali na nich znacznie mniej czasu.
Strony Onetu z informacjami i komentarzami społeczno-politycznymi w styczniu br. odwiedziło 6,64 mln internautów, którzy wykonali na nich 327,1 mln odsłon i korzystali średnio prawie przez godzinę. Sekcja informacyjna WP.pl miała o 385 tys. użytkowników i 73,1 mln odsłon mniej i zanotowała o ponad 23 minuty krótszy czas przypadający na przeciętnego użytkownika - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Dział informacyjny Gazeta.pl zanotował w styczniu 5,35 mln użytkowników, 175,3 mln odsłon i 28:42 minuty na użytkownika. Natomiast analogiczne strony Interii przyciągnęły 2,77 mln internautów, którzy wykonali 68,8 mln odsłon i spędzili na nich średnio po 22:07 minuty.
>>> Portale przyciągają na krócej. Onet, WP i Gazeta.pl na czele, TVN24.pl coraz bliżej o2.pl
o2.pl jako jedyny z portali nie ma wydzielonej sekcji z wiadomościami ogólnymi, a tytuły na stronie głównej o takiej tematyce odsyłają do serwisu Sfora.pl, który w styczniu zanotował 922,4 tys. użytkowników, 36,4 mln odsłon i 24:40 minuty na użytkownika.
Działy informacyjno-publicystyczne portali w styczniu 2014 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
onet.pl |
6 643 112 |
327 111 533 |
35 306 834 |
00:59:53 |
31,45% |
wp.pl |
6 258 471 |
253 976 395 |
39 827 072 |
00:36:35 |
29,63% |
gazeta.pl |
5 347 860 |
175 328 060 |
39 525 422 |
00:28:42 |
25,32% |
interia.pl |
2 772 664 |
68 791 958 |
14 246 017 |
00:22:07 |
3,37% |
W skali roku dział informacyjny Onetu zyskał 1,37 mln użytkowników i 69,3 mln odsłon (to wzrost o 26 i 26,8 proc.). Dzięki temu wyprzedził strony WP.pl, które miały o 431 tys. użytkowników (7,4 proc. w górę), ale 15,7 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (w dół o 5,8 proc.).
Sekcję informacyjną Gazeta.pl odwiedziło o 650,7 tys. internautów więcej niż przed rokiem, którzy wykonali 7,1 mln odsłon (wzrost o 13,8 i 4,2 proc.). Analogiczny dział Interii zyskał 365 tys. użytkowników (15,1 proc. w górę), tracąc 14,4 mln odsłon (17,3 proc. w dół).
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2014 roku
Jednocześnie w działach informacyjnych wszystkich portali internauci średnio spędzili dużo mniej czasu niż rok wcześniej. W przypadku Onetu spadek czasu przypadającego na przeciętnego użytkownika wyniósł 20:01 minuty (czyli 25 proc.), na WP.pl - 10:09 minuty (21,7 proc.), na Gazeta.pl - 15:57 minuty (35,7 proc.), a na Interii - 7:33 minuty (25,4 proc.).
Sfora.pl zyskała w skali roku 127,7 tys. użytkowników (16 proc. w górę), ale zanotowała 506 tys. odsłon mniej (1,3 proc. w dół) i o 8:45 minuty mniej na użytkownika (26,2 proc. w dół).
Działy informacyjno-publicystyczne portali rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
styczeń 2014 |
styczeń 2013 |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
onet.pl |
6 643 112 |
327 111 533 |
00:59:53 |
5 271 555 |
257 853 909 |
01:19:54 |
wp.pl |
6 258 471 |
253 976 395 |
00:36:35 |
5 827 148 |
269 641 463 |
00:46:44 |
gazeta.pl |
5 347 860 |
175 328 060 |
00:28:42 |
4 697 126 |
168 183 727 |
00:44:39 |
interia.pl |
2 772 664 |
68 791 958 |
00:22:07 |
2 407 970 |
83 206 793 |
00:29:40 |
Dołącz do dyskusji: Informacje na portalach: Onet wyprzedził WP, Gazeta.pl dwa razy większa od Interii