Kampania „Czy to Cię tłumaczy?” kosztowała ponad 26 mln zł
Kampania społeczna „Czy to Cię tłumaczy?” Krajowej Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, poświęcona bezpieczeństwu na drogach, kosztowała ponad 26 mln zł, z czego ponad 20 mln zł kosztowała emisja spotów w telewizji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego latem rozpoczęła kampanię społeczną „Czy to Cię tłumaczy?”, poświęconą bezpieczeństwu na drogach. Adresowana była do kierowców w związku ze zmianami przepisów prawa ruchu drogowego, które weszły w życie 1 czerwca. Najważniejsze zmiany dotyczyły pierwszeństwa pieszych w obrębie przejść – w myśl nowych przepisów wchodzący na przejście dla pieszych będzie mieć pierwszeństwo przed każdym pojazdem z wyjątkiem tramwaju.
Kampania objęła zasięgiem telewizję, radio i internet, za przygotowanie spotów odpowiadała Grupa Eskadra.
W trybie dostępu do informacji publicznej (KRBRD jest organem doradczym i pomocniczym Rady Ministrów) spytaliśmy o koszt kampanii.
W sumie wydano na nią ponad 26,72 mln zł. W tym 396 tys. zł na przygotowanie spotów, 20,07 mln zł na emisję spotów w telewizji, 4,47 mln zł na emisję w radiu. Koszt działań informacyjno-promocyjnych wspierających kampanię wyniósł 1,79 mln zł (wszystko to kwoty netto).
Spoty emitowane były od 1 czerwca w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych i radiowych (KRBRD nie odpowiedziała, w których konkretnie).
Rada poinformowała, jakie były wyniki realizacji kampanii w internecie. Na Facebooku spoty miały 3,47 mln wyświetleń, na Twitterze – 1,84 mln, w kampanii wideo (m.in. VOD) – 1,11 mln, a na YouTubie – ponad 42 tys.
Kampania społeczna realizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (KRBD) została zrealizowana w ramach projektu pn. „Działania edukacyjne na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych i ograniczenia nadmiernej prędkości pojazdów”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.
Dołącz do dyskusji: Kampania „Czy to Cię tłumaczy?” kosztowała ponad 26 mln zł