SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kanały informacyjne straciły widzów, TVP Info nadal liderem

W lutym br. wszystkie kanały informacyjne zanotowały spadki oglądalności. Pozycję lidera wśród wszystkich widzów obroniła stacja TVP Info, z kolei w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało już jednak do TVN24.

Średnia minutowa widownia TVP Info w lutym 2013 roku wyniosła 210 tys. osób i była aż o 27,91 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Natomiast udział tej stacji zmalał z 4,21 proc. do 3,02 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Był to jednocześnie największy spadek w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazł się kanał TVN24, który w zeszłym miesiącu zanotował spadek widowni o 13,02 proc. do poziomu 207 tys. oglądających. Z kolei udział tej stacji zmniejszył się o 0,45 pkt. proc. do 2,98 proc.

Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten w lutym br. w każdej minucie miał średnio 67 tys. widzów, czyli o 5,70 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei udział tej stacji zmalał z 1,03 proc. do 0,97 proc.

Z kolei widownia zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zmniejszyła się o 14,52 proc. do 13 tys. widzów. Natomiast udział tego kanału spadł o 0,03 pkt. proc. do poziomu 0,19 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała już jednak do TVN24, której udział w lutym 2013 roku ustabilizował się na poziomie 2,32 proc. (spadek o 0,47 pkt. proc). Drugie miejsce należało do TVP Info z udziałem wynoszącym 1,43 proc. (spadek o 0,93 pkt. proc.). Na trzeciej lokacie uplasował się Polsat News (0,76 proc.; - 0,06 pkt. proc.). Z kolei wynik zajmującej czwartą lokatę Superstacji ustabilizował się tutaj na poziomie 0,07 proc. (w dół o 0,01 pkt. proc.)

Spadki oglądalności głównych kanałów informacyjnych wynikają m.in. z faktu, iż w lutym ub.r. przez wiele dni obszernie relacjonowały one sprawę śmierci małej Madzi z Sosnowca, która budziła ogromne zainteresowanie wśród widzów (zobacz pełne dane sprzed roku).

WIRTUALNEMEDIA.PL Wszyscy 4+ 16-49
Stacja Miesiąc Rok AMR SHR % SHR %
TVP Info luty 2013 210269 3,02% 1,43%
luty 2012 291664 4,21% 2,36%
WIRTUALNEMEDIA.PL
TVN 24 luty 2013 207156 2,98% 2,32%
luty 2012 238178 3,43% 2,79%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Polsat News luty 2013 67334 0,97% 0,76%
luty 2012 71404 1,03% 0,82%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Superstacja luty 2013 13310 0,19% 0,07%
luty 2012 15571 0,22% 0,08%


Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej na pozycję lidera awansowała stacja Polsat Biznes, która w lutym 2013 roku zanotowała wzrost średniej oglądalności aż o 55,83 proc. do 3 tys. widzów. Natomiast jej udział poszedł do góry o 0,01 pkt. proc. i ostatecznie wyniósł on 0,04 proc. Do 18 lutego br. kanał ten nazywał się TV Biznes (więcej na ten temat).

Z kolei widownia TVN CNBC w analizowanym okresie zmalała o 30,59 proc. do 2,6 tys. osób. Natomiast udział tego kanału spadł o 0,01 pkt. proc. i wyniósł 0,04 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PL Wszyscy 4+ 16-49
Stacja Miesiąc Rok AMR SHR % SHR %
WIRTUALNEMEDIA.PL
Polsat Biznes luty 2013 3020 0,04% 0,04%
luty 2012 1938 0,03% 0,03%
WIRTUALNEMEDIA.PL
TVN CNBC luty 2013 2632 0,04% 0,04%
luty 2012 3792 0,05% 0,04%


Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 5,1 tys. widzów, czyli o 31,79 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

WIRTUALNEMEDIA.PL Wszyscy 4+ 16-49
Stacja Miesiąc Rok AMR SHR % SHR %
TVN Meteo luty 2013 5134 0,07% 0,08%
luty 2012 7527 0,11% 0,11%


W lutym br. najwięcej widzów w TVP Info obejrzało programy lokalne z 13 lutego br. (730 tys. osób), w TVN24 hitem było wydanie specjalne związane z deszczem meteorytów (1,01 mln widzów), a w Polsat News - program „Państwo w państwie” (682 tys. widzów).

TVP INFO  Wszyscy 4+
Program Data Start AMR SHR %
PASMA LOKALNE - PROGRAMY LOKALNE 13-02-2013 21:44:49 730391 5,42%
LISTY GONCZE /SER.DOK.POL./ 17-02-2013 20:00:10 712797 4,12%
OGLOSZENIE PLATNE 16-02-2013 22:15:04 708850 5,42%
TELEKURIER 14-02-2013 21:05:06 700812 4,56%
MLODZIEZ KONTRA...CZYLI POD OSTRZALEM /PROGR. PUBL./ 17-02-2013 20:51:00 649327 3,85%
WIRTUALNEMEDIA.PL
TVN 24 Wszyscy 4+
Program Data Start AMR SHR %
TVN 24 - WYDANIE SPECJALNE 15-02-2013 20:03:26 1010090 6,15%
FAKTY PO FAKTACH 12-02-2013 19:24:56 692374 4,42%
RELACJA NA ZYWO 28-02-2013 19:59:08 690630 4,17%
KAWA NA LAWE /PROG.PUBL./ 24-02-2013 10:44:49 657823 6,76%
BIALA JAZDA /PROG.INF./ 24-02-2013 11:11:54 603958 5,90%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Polsat News Wszyscy 4+
Program Data Start AMR SHR %
PANSTWO W PANSTWIE /CYKL REP.POL./ 17-02-2013 19:51:33 682057 3,93%
WYDARZENIA 17-02-2013 18:50:07 339287 2,11%
PROGNOZA POGODY 17-02-2013 19:24:41 285172 1,72%
GOSC WYDARZEN /PROG.PUBL.POL./ 14-02-2013 19:17:07 283712 1,93%
EKO REPORTER /PROG.INFOR.POL./ 17-02-2013 13:41:43 258040 2,13%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Superstacja Wszyscy 4+
Program Data Start AMR SHR %
INFORMACJE DNIA /PROG.INFO./ 10-02-2013 15:17:32 94223 0,77%
KRZYWE ZWIERCIADLO /PROG.PUBL.POL./ 08-02-2013 20:43:58 88917 0,57%
ZWIERCIADLO TYGODNIA /PROG.PUBL./ 02-02-2013 20:41:59 78020 0,50%
TELESPRZEDAZ 23-02-2013 10:50:09 72916 0,98%
BEZ OGRANICZEN /PROG.PUBL./ 12-02-2013 23:20:04 72850 1,37%

 


 

Dołącz do dyskusji: Kanały informacyjne straciły widzów, TVP Info nadal liderem

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dezinformacja
Największe spadek notuje TVP Info. Spadek zaufania do politycznie sterowanej informacji.
0 0
odpowiedź
User
oO
"Największe spadek notuje TVP Info. Spadek zaufania do politycznie sterowanej informacji. "

Co jak co, ale politycznie sterowana informacja pojawia się jednak nieproporcjonalnie częściej w innej sieci telewizyjnej ;). Oglądająd TVP zaś zauważam, że są bardziej cięci na PO niż tvn (co w sumie trudne nie jest).
0 0
odpowiedź
User
kamil
Wyrzucmy z TVP INFO Pospieszalskiego
0 0
odpowiedź