DDB Warszawa dzieli się strategią dla marek w czasie kryzysu wywołanego pandemią
Agencja DDB Warszawa przygotowała specjalną prezentację, w które radzi markom, jakie działania powinny podejmować w czasie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa.
W ramach tej akcji powstała licząca ponad 70 stron prezentacja, w którym eksperci agencji opisują najpierw (m.in. na bazie doświadczeń z rynku chińskiego), jakie etapy następują po sobie kolejno w czasie kryzysu wywołanego pandemią.
Opisuje działania podejmowane przez różne firmy i różne marki na kolejnych etapach, wskazuje aktualne potrzeby konsumentów i marek. Prezentuje też rozwiązania, które mogą pomóc markom odnaleźć się w nowej, zmiennej sytuacji. - Doświadczenia z pandemii w Azji pokazują, że firmy które dały coś od siebie społeczeństwu w trakcie kryzysu - zdecydowały się zaangażować i zadbać o wspólne dobro - zostaną docenione. Od naszej reakcji dziś może zależeć lepsze wejście w realia post-pandemiczne prowadzonych przez nas marek - mówi autor raportu Marcin Trzepla, senior strategic planner w DDB Warszawa.
Jakub Eichelberger, deputy managing director w agencji dodaje, że np. jednym z wniosków zaproponowanych w raporcie jest prosta konstatacja, że pandemia przeminie, ale zmiany które być może zostaną na dłużej. - Marki, które teraz wykażą się większym zrozumieniem zmieniających się potrzeb, lepiej odnajdą się w nowej rzeczywistości – dodaje Jakub Eichelberger.
Marcin Trzepla, senior strategic planner w DDB Warszawa podkreśla, że w tym momencie, w początkowej fazie kryzysu, w której się znajdujemy, najważniejsze zdają się szybkość reakcji i elastyczność. - Na dobrą sprawę nie wiemy, co będzie dalej. Za dwa tygodnie, miesiąc? Te cechy są kluczowe, aby w dynamicznie zmieniającej się sytuacji móc poprowadzić marki, dla których pracujemy przez wzburzone morze, na którym obecnie się znajdujemy. amiętajmy, że sytuacja w której się znaleźliśmy minie. Wtedy zdolność i otwartość na zmiany oraz wiedza nt. nowych realiów będzie absolutnie niezbędna, aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości, dostosować swój biznes i nadrobić straty. Niezależnie, którą drogę i jakie działania obierzecie dla swoich marek - bądźcie zdrowi, dbajcie o siebie i innych oraz w miarę możliwości siedźcie w domach. Ten czas jest testem solidarności, który mam nadzieję wszyscy zdamy wzorowo – radzi Marcin Trzepla.
Jakie działania komunikacyjne powinny w obecnej sytuacji podejmować marki? Według Jakuba Eichelbergera nie ma jednej odpowiedzi dla wszystkich kategorii i wszystkich marek. Są produkty, na których zakup jesteśmy otwarci albo których potrzebujemy nawet bardziej, a są takie, których zakup zostaje odroczony. - Pamiętajmy jednak, że ścieżka zakupowa w wielu kategoriach może być bardzo długa i fakt, że jutro nie pójdziemy do sklepu i nie kupimy danego produktu nie znaczy, że już dziś albo w drugim tygodniu siedzenia w domu, nie zaczniemy planować zakupu, porównywać i marzyć. Komunikacja, również produktowa, może w tym pomóc. Kluczowe jest jednak to, żeby dobrze rozpoznać aktualną potrzebę i ewolucję ścieżki zakupu. Również tej psychologicznej, czy emocjonalnej - podkreśla Eichelberger.
Szymon Gutkowski, managing director w DDB Warszawa podkreśla, że o wizerunku marki można myśleć jak o wizerunku człowieka. - Prawdziwą twarz zwykle pokazujemy w trudnych sytuacjach, kiedy bezinteresownie robimy to, w co wierzymy. Dlatego działania CSR firm są tak ważne w momencie każdego kryzysu społecznego. Trzeba jednak uważać i tak planować inicjatywy, żeby nie były przez nikogo interpretowane jako próba zbijania kapitału na trudnej sytuacji. Dlatego działania powinny być prawdziwe i adekwatne – zaznacza nasz rozmówca.
Dołącz do dyskusji: DDB Warszawa dzieli się strategią dla marek w czasie kryzysu wywołanego pandemią