Zmiany w umowach Polsat Box. „W związku wątpliwościami prezesa UOKiK”
Klienci platformy cyfrowej Polsat Box otrzymują wiadomości dotyczące wejścia w życie aneksu do umowy abonenckiej. - W związku z wątpliwościami zgłoszonymi przez Prezesa UOKiK, kierując się prokliencką polityką, obniżyliśmy wysokość kar umownych określonych w cennikach o 50 proc. - informuje Wirtualnemedia.pl Olga Zomer, rzecznik prasowy Cyfrowego Polsatu.
Najpopularniejsza w Polsce platforma cyfrowa komunikuje o zmianach m.in. drogą e-mailową.
- Dotyczą one sytuacji, gdy w czasie umowy klient utraci udostępniony mu sprzęt oraz gdy po rozwiązaniu umowy nie zwróci udostępnionego sprzętu. Wprowadzone zmiany dotyczą zarówno obecnych, jak i nowych klientów. Obecni klienci otrzymują stosowne zawiadomienia o wprowadzonej zmianie oraz aneksy. Pozostałe opłaty w cenniku i inne warunki określone w umowie zawartej przez klienta nie uległy zmianie - wyjaśnia Zomer.
Czy można rozwiązać umowę?
Zmiana jest na korzyść klientów Polsat Box. Nie mogą więc oni rozwiązać umowy przed zakończeniem okresu jej obowiązywania. - Proponowaną zmianę znajdą Państwo w załączonym aneksie. Hasłem do załącznika jest Państwa PESEL. Jeśli akceptują Państwo zmianę, prosimy, aby podpisali Państwo aneks i wysłali go nam pisemnie na adres: Cyfrowy Polsat S.A., ul. Łubinowa 4a, 03-878 Warszawa lub mailowo w formie podpisanego skanu na adres: kontakt@polsatbox.pl. Mogą to Państwo zrobić również zdalnie za pomocą linku: www.linkakcept.polsat - można przeczytać w wiadomości dla klientów, udostępnionej przez jednego z użytkowników forum.satkurier.pl.
Z umów zawieranych przez Cyfrowy Polsat (obecnie Polsat Box) kilka lat temu wynika, że kara za utratę lub niezwrócenie dekodera HD wynosiła 640 zł. W przypadku dekodera PVR HD było to aż 1210 zł. Za zniszczenie, uszkodzenie sprzętu lub dokonanie w nim zmian trzeba było zapłacić 540 zł (HD) albo 1100 zł (PVR HD).
Cyfrowy Polsat karany przez UOKiK
Pod koniec sierpnia br. Sąd Najwyższy oddalił skargi kasacyjne złożone przez Cyfrowy Polsat i Polkomtel, operatora sieci Plus, w sprawie grzywny nałożonej przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod koniec 2016 roku. Chodzi o 16,7 mln zł. Powodem była promocja pod hasłem „Power LTE - Internet LTE bez limitu danych”. Klienci skarżyli się, że po wyczerpaniu pakietu danych prędkość internetu spadała do 32 kb/s.
Miesiąc temu Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał 34,92 mln zł grzywny nałożonej na Cyfrowy Polsat za to, że operator w czasie Euro 2016 usunął ze swojej listy kanałów dwie niemieckie stacje pokazujące mecze z tego turnieju (Das Erste i ZDF). Platforma cyfrowa zachęcała do wykupienia stacji Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3 z transmisjami rozgrywek. Dostęp do tych kanałów za darmo mogli uzyskać klienci pakietu Premium Max lub przedłużający umowę.
W czerwcu Sąd Najwyższy oddalił kasację, ostatecznie utrzymując 16,7 mln zł kar nałożonych przez prezesa UOKiK na Cyfrowy Polsat i jego spółkę zależną Polkomtel za wprowadzającą w błąd kampanię reklamową usługi SmartDom z 2014 roku. W spotach podkreślano, że klienci mogą otrzymać pakiet usług telekomunikacyjnych z zestawem urządzeń w jednym abonamencie za 61 zł miesięcznie. W rzeczywistości nie można było podpisać jednej umowy na takich warunkach.
W kwietniu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał Polsat Box do zwrotu pieniędzy byłym i obecnym klientom. Na obniżkę opłat lub przelew mogą liczyć konsumenci, którym bez wyraźnej zgody aktywowano usługi „Ochrona Internetu” oraz „Serwis iPla 3z3”. Rozpoczęty w maju proces reklamacji ma potrwać do 1 listopada br.
Dołącz do dyskusji: Zmiany w umowach Polsat Box. „W związku wątpliwościami prezesa UOKiK”