„MasterChef” po zmianie godziny stracił 370 tys. widzów. TVN liderem w grupie komercyjnej
Pierwsze trzy odcinki „MasterChefa 4” oglądało średnio 2,10 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program stracił 370 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji jest wiceliderem w rynku telewizyjnym, ale w grupie komercyjnej wygrywa z konkurencją.
Czwarta seria „MasterChefa” nadawana jest w TVN w niedziele o godz. 21.30, począwszy od 6 września br. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że trzy pierwsze odcinki kulinarnego programu zgromadziły 2,1 mln widzów, co przełożyło się na 15,48 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 19,36 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Najwięcej widzów zgromadził pierwszy odcinek programu - obejrzało go średnio 2,14 mln osób.
Oglądalność formatu odcinek po odcinku
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
06-09-2015 |
2 142 020 |
15,46% |
13-09-2015 |
2 097 548 |
15,97% |
20-09-2015 |
2 049 174 |
15,03% |
Średnio: |
2 096 236 |
15,48% |
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. format stracił 370 tys. widzów, ale minimalnie wzrósł jego udział w rynku wśród wszystkich widzów. Pierwsze trzy odcinki trzeciej serii „MasterChefa” śledziło bowiem 2,47 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 15 proc. i 19,45 proc. udziału (więcej na ten temat). Należy jednak podkreślić, że wówczas program pokazywany był o godz. 20.00.
TVN w trakcie emisji „MasterChefa 4” jest wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajmuje TVP1, nadająca wówczas program „Rolnik szuka żony” i filmy fabularne, co daje jej 16,34 proc. udziału. Słabiej od TVN wypadają: Polsat („Tylko muzyka” i filmy; 10,29 proc.) i TVP2 (filmy i „Paranienormalni Tonight”; 6,90 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN jest liderem, a dalej plasują się: Jedynka, Polsat i Dwójka.
Widownia „MasterChefa” na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP1 |
2 213 200 |
16,34% |
13,42% |
TVN - MasterChef 4 |
2 096 236 |
15,48% |
19,36% |
Polsat |
1 393 373 |
10,29% |
11,39% |
TVP2 |
934 025 |
6,90% |
8,54% |
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w sierpniu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wyniósł 9,83 proc.
Dołącz do dyskusji: „MasterChef” po zmianie godziny stracił 370 tys. widzów. TVN liderem w grupie komercyjnej