Media Expert ogranicza reklamy z Eweliną Lisowską. „Wsłuchujemy się w krytykę”
Wskutek wielu negatywnych opinii odbiorców sieć elektromarketów Media Expert w najbliższych dniach zmniejszy liczbę emisji w telewizji spotu z Eweliną Lisowską. - Wsłuchujemy się w głosy odbiorców, także mniej słyszalne tych lubiących naszą reklamę - podkreśla rzecznik prasowy firmy.
Piosenkarka Ewelina Lisowska od połowy listopada reklamuje Media Expert, śpiewając w spotach swoją piosenkę z dodanym sloganem „Włączamy / Włączone niskie ceny!”. Kampania była intensywnie prowadzona, głównie w telewizji i radiu, w tygodniach przed Bożym Narodzeniem (tradycyjnym okresie żniw dla branży handlowej), przy czym nie została wstrzymana ani ograniczona w same dni świąteczne, m.in. dlatego że sieć zaraz po Świętach zaczęła promocję wyprzedażową.
W ostatnim tygodniu na portalach społecznościowych, m.in. facebookowym fanpage’u Media Expert, pojawiło się dużo narzekań internautów, że spot jest przesadnie często emitowany w telewizji, a do tego jest hałaśliwy. Opublikowano też kilka żartobliwych klipów pokazujących, jak na tę reklamę reagują bohaterowie internetowych memów, m.in. Chuck Norris, Siara z „Kilera” czy Hitler z często przerabianej sceny filmu „Upadek”. Facebookowy fanpage „Rzygam reklamą Media Expert” w sześć dni zyskał ponad 30 tys. użytkowników.
- Kampania rzeczywiście była intensywna także w dniach świątecznych - przyznaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert. Nie jest natomiast w stanie powiedzieć, czy w tym roku było znacznie więcej emisji spotu firmy niż rok czy dwa lata temu (wtedy sieć była reklamowana przez Dorotę „Dodę” Rabczewską), tłumacząc, że nie można szybko zebrać takich danych.
Według danych Nielsen Audience Measurement cennikowo emisja spotu Media Expert tylko pierwszego i drugiego dnia Świąt kosztowała 3,69 mln zł, zapewniając firmie pierwsze miejsce wśród reklamodawców telewizyjnych. Zajmujący kolejne pozycje Idea Bank i Play miały dwukrotnie mniejsze budżety - odpowiednio 2,04 i 1,8 mln zł. Przy czym spot Idea Banku w świątecznej, stonowanej stylistyce pokazywał starsze osoby, które założyły własną działalność (obejrzyj to), a Play reklamują od tygodnia powszechnie lubiani skoczkowie narciarscy na czele z Kamilem Stochem (więcej na ten temat).
- Oczywiście tak jak zawsze wsłuchujemy się w opinie na temat Media Expert pojawiające się w mediach społecznościowych, analizujemy odzew naszych działań komunikacyjnych. Zostały już podjęte wstępne kroki, żeby w najbliższych dniach zmniejszyć intensywność kampanii reklamowej z udziałem Eweliny Lisowskiej - informuje Michał Mystkowski.
Rzecznik Media Expert zaznacza, że jest cała grupa osób lubiących spot z piosenkarką. - Ich głosy są jednak w internecie mniej słyszalne - stwierdza.
Firma jest bardzo zadowolona z efektów sprzedażowych obecnej kampanii reklamowej. - Wbrew negatywnym komentarzom akcja jest bardzo skuteczna. Klienci tłumnie odwiedzają nasze sklepy i serwis internetowy - podkreśla Mystkowski.
Kreację kampanii przygotowała agencja Ambasada Brand Communications, a produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Flota Filmowa.
Dołącz do dyskusji: Media Expert ogranicza reklamy z Eweliną Lisowską. „Wsłuchujemy się w krytykę”