SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ponad 3 mln widzów 19. Mikołajkowego Bloku Reklamowego w Polsacie, 1,77 mln widzów dla chorych dzieci

19. Mikołajkowy Blok Reklamowy pokazany w Polsacie we wtorek 6 grudnia oglądało średnio 3,06 mln widzów, a przynajmniej przez 1 minutę - ponad 4,2 mln osób. Wyraźnie wyższą widownię niż zazwyczaj miały pokazane tego dnia tuż po bloku „Wydarzenia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Dzięki emisji bloku Telewizja Polsat na pomoc chorym dzieciom - podopiecznym Fundacji Polsat - zebrała 1,77 mln zł.

Charytatywny blok na antenie Polsatu nadany został o godz. 18.45, czyli tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” i trwał 13 minut.

Widzowie w jego ramach mogli oglądać spoty reklamowe następujących marek: Andreas Stihl, Apart, Asseco Poland,Cyfrowy Polsat, FHP Vileda, Grupa Maspex, Hasbro, Kujawski, Mcdonalds Polska, Media Expert, Natur Produkt Zdrovit, Nestle Polska, Netia, Nivea Polska, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy, Oponeo.pl, P4, Pepco Poland, PKN Orlen, PKO BP, Polkomtel, PZU, Sandoz Polska, Santander Bank Polska, Tarczyński, Zakłady Farmaceutyczne „Polpharma” i Żabka Polska.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia widownia wszystkich spotów pokazanych w tym czasie wyniosła 3,06 mln osób, co przełożyło się na 22,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 24,30 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 22,94 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Jak informuje Telewizja Polsat, przynajmniej przez 1 minutę 19. Mikołajkowy Blok Reklamowy oglądało ponad 4,2 mln osób w 4+.

- W imieniu Telewizji Polsat i Biura Reklamy Polsat Media chciałbym podziękować widzom oraz wszystkim reklamodawcom za udział i zainteresowanie. Coroczny sukces Mikołajkowego Bloku Reklamowego to ich zasługa. Beneficjentami tej akcji są chore dzieci, które dzięki wyemitowanym reklamom otrzymają tak potrzebną im pomoc. W tym wyjątkowym roku dla naszej Telewizji, dzięki widzom po raz kolejny udało się zebrać wysoką kwotę na ten szczytny cel - komentuje Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.

Polsat liderem rynku

Polsat podczas trwania 19. Mikołajkowego Bloku Reklamowego był liderem rynku telewizyjnego, a następnie plasowały się TVP1, TVP2 i TVN. Z danych widowni minuta po minucie wynika, że widownia spotów w niemal każdej minucie charakteryzowała się dynamiką rosnącą.

W pierwszych pięciu minutach nadawania bloku Polsat zajmował drugą lokatę za Jedynką. Następnie stacja wyszła na prowadzenie i w ostatnich minutach nadawania 19. Mikołajkowego Bloku Reklamowego miała około 2 mln widzów przewagi nad drugą TVP1.

1,77 mln zł na rzecz chorych dzieci

Dzięki transmisji 19. Mikołajkowego Bloku Reklamowego Telewizja Polsat na pomoc chorym dzieciom - podopiecznym Fundacji Polsat - zebrała 1 774 517,98 zł. W ciągu dotychczasowych wszystkich edycji kampanii kwota ta wyniosła około 25 mln zł. To o 145 tys. zł więcej niż rok temu.

- Dziękujemy za tak wielką pomoc widzów oraz wsparcie gwiazd, które zaangażowały się w akcję. W tym roku swoje 30-lecie świętuje Telewizja Polsat, bez której Fundacja Polsat nie mogłaby funkcjonować i pomagać potrzebującym dzieciom - naszym podopiecznym. Przed nami kolejne lata pracy i nowe wyzwania. Dzięki inicjatywom takim jak Mikołajkowy Blok Reklamowy możemy realizować nasze cele, oczywiście w myśl hasła - „Jesteśmy dla dzieci” - mówi Krystyna Aldridge-Holc, prezes Fundacji Polsat.

Dla porównania, średnia oglądalność nadanego rok temu 18. Mikołajkowego Bloku Reklamowego była o 1,19 mln osób wyższa - wyniosła 4,25 mln widzów. Wówczas na rzecz Fundacji Polsat udało się zebrać kwotę 1,62 mln zł.

W postać Świętego Mikołaja już po raz trzeci z rzędu wcielił się Piotr Gąsowski. W spotach promujących Mikołajkowy Blok Reklamowy udział wzięli także Dorota Gawryluk, dyrektor pionu informacji i publicystyki Telewizji Polsat oraz dziennikarze Jarosław Gugała i Jerzy Mielewski. W nagraniach wzięły udział również podopieczni Fundacji Polsat.

2,59 mln widzów „Wydarzeń” na głównej antenie

Dzięki emisji Mikołajkowego Bloku Reklamowego zdecydowanie wyższą widownię niż zazwyczaj zgromadziły „Wydarzenia” (serwis rozpoczął się ponad 8 minut później niż zwykle), które w samym Polsacie śledziło 2,59 mln widzów, co przełożyło się na 19,25 proc. udziału w 4+, 22,59 proc. w 16-49 i 21,40 proc. w 16-59 (serwis nadano także w Polsat News i Wydarzeniach24).

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2021 roku wyniósł 8,19 proc.

Dołącz do dyskusji: Ponad 3 mln widzów 19. Mikołajkowego Bloku Reklamowego w Polsacie, 1,77 mln widzów dla chorych dzieci

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Aro
Najsłabszy wynik bloku w historii. Wydarzenia słabo. No ale to też efekt przedłużającego się meczu w tvp1.
odpowiedź
User
Nick
Bardzo słabo , myślałam że będzie ponad 6mln 🙁
odpowiedź
User
Glaut
Czy bal polasatu też był przerywany reklamami
odpowiedź