Facebook przed Wirtualną Polską, Instagram przed TVN24.pl, Grupa RMF przyciąga na najdłużej. 27,2 mln internautów w Polsce (Gemius/PBI z sierpnia)
W sierpniu br. przeglądarkowy Facebook wyprzedził Grupę Wirtualna Polska pod względem liczby odsłon. W czołowej dwudziestce są m.in. przeglądarkowy Instagram i Grupa Iberion (wydawca m.in. Pikio.pl), a najdłuższy średni czas korzystania przez internautów notują witryny i aplikacje Grupy RMF.
Strony i aplikacje Grupy Google w zeszłym miesiącu odwiedziło 26,94 mln użytkowników, czyli 98,91 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali tam 9,59 mld odsłon, a każdy spędził prze dobę średnio 22 minuty i 16 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI.
Miesiąc wcześniej miały 26,59 mln użytkowników, 98,35 proc. zasięgu, 9,49 mld odsłon oraz 24 minuty i 34 sekundy przeciętnego dobowego czasu korzystania.
27,2 mln internautów w Polsce
Porównywanie danych z zeszłego miesiąca z tymi z sierpnia ub.r. jest mniej miarodajnie, zwłaszcza w zakresie liczby użytkowników, ponieważ łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano wtedy w badaniu Gemius/PBI na 28 mln, w tym 21,8 mln korzystających z sieci na komputerach, a 24,7 mln na smartfonach i tabletach.
Z kolei w sierpniu br. całkowitą liczbę internautów w naszym kraju oszacowano na 27,2 mln, z czego 21,6 mln przeglądających sieć na komputerach, a 24,2 mln na smartfonach i tabletach.
Na drugim miejscu wśród wydawców jest YouTube (należący do Google’a), w którego serwisie www i aplikacji mobilnej 25,15 mln polskich internautów wygenerowało 755,87 mln odsłon, a każdy spędzał tam w ciągu doby przeciętnie 6 minut i 26 sekund.
Przeglądarkowy Facebook miał 22,11 mln użytkowników, 4,32 mld odsłon (wobec 20,89 mln odwiedzających i 2,78 mld odsłon miesiąc wcześniej) oraz 27 minut i 3 sekundy średniego dobowego czasu korzystania. Dzięki wzrostowi liczby użytkowników wyprzedził Grupę Wirtualna Polska, w której witrynach i aplikacjach 20,97 mln internautów wykonało 2,86 mld odsłon oraz korzystało przeciętnie przez 30 minut i 21 sekund w ciągu doby.
Grupa RMF z najdłuższym średnim czasem korzystania
Od lipca strony i aplikacje Cyfrowego Polsatu są klasyfikowane wspólnie z przejętą w połowie lipca za 422 mln zł Grupą Interia. W sierpniu zanotowały 18,3 mln użytkowników, 1,51 mld odsłon oraz 19 minut i 19 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.
W konsekwencji strony i aplikacje Grupy RMF, poprzednio wchodzące w skład Grupy Interia, obecnie funkcjonują w badaniu osobno. W zeszłym miesiącu miały 8,12 mln odwiedzających, 77,18 mln odsłon oraz 49 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania przez dobę. W tej ostatniej statystyce jest zdecydowanym liderem w zestawieniu.
Wśród wydawców obecnych też na rynku prasowych najwyżej jest Ringier Axel Springer Polska (20,96 mln użytkowników i 2,26 mld odsłon), wśród nadawców telewizyjnych - Grupa TVN (11,72 mln użytkowników i 221,97 mln odsłon), a wśród nadawców radiowych - Eurozet (9,75 mln użytkowników i 72,6 mln odsłon).
Instagram przed TVN24.pl, SE.pl i Radiozet.pl
Na Google.com 25,5 mln polskich internautów wykonało 8,86 mld odsłon oraz spędziło przez dobę średnio 29 minut i 47 sekund, a na Google.pl 12,5 mln użytkowników wygenerowało 635,91 mln odsłon oraz korzystało w ciągu doby średnio przez 13 minut i 36 sekund.
W przeglądarkowym Facebooku przeciętny dobowy czas korzystania wyniósł 27 minut i 3 sekund, na WP.pl - 27 minut i 17 sekund, na o2.pl - 22 minuty i 20 sekund, a na Interii - 21 minut i 24 sekundy.
W zestawieniu pojawił się przeglądarkowy Instagram z 9,68 mln użytkowników, 127,11 mln odsłon oraz 5 minutami i 26 sekundami średniego dobowego czasu korzystania. Miał więcej odwiedzających, ale mniej odsłon niż TVN24.pl (9,38 mln użytkowników i 153,8 mln odsłon) oraz Naszemiasto.pl (8,87 mln użytkowników i 243,05 mln odsłon).
Netflix w czołówce rankingów na komputerach
Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 20,29 mln polskich internautów, wykonując 2,61 mld odsłon oraz spędzając w ciągu doby przeciętnie 30 minut i 43 sekundy.
Z pozostałych wydawców tylko Grupa Wirtualna Polska przekroczyła miliard odsłon, miała 13,82 mln użytkowników i 1,08 mld odsłon. Średni dobowy czas korzystania z jej serwisów i aplikacji wyniósł 33 minuty i 17 sekund, natomiast w przypadku Grupy TVN było to 35 minut i 32 sekundy.
Platforma płatnicza Payu.com miała 4,27 mln odwiedzających i 17,63 mln odsłon, a przeglądarkowy Netflix - 4,09 mln użytkowników i 61,28 mln odsłon.
Google.com na komputerach zanotowało 19,38 mln użytkowników, 2,13 mld odsłon oraz 29 minut i 38 sekund średniego dobowego czasu korzystania, a Google.pl - 9,67 mln użytkowników, 447,08 mln odsłon oraz 14 minut i 39 sekund średniego dobowego czasu korzystania.
Allegro.pl miało 11,82 mln odwiedzających, 737,12 mln odsłon oraz 10 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez dobę, WP.pl - 10,69 mln użytkowników, 764,74 mln odsłon oraz 27 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania, a Onet.pl - 10,2 mln użytkowników, 704,09 mln odsłon oraz 18 minut i 6 sekund średniego czasu.
Na o2.pl ten ostatni wskaźnik wyniósł 30 minut i 38 sekund, a na Interii - 25 minut i 12 sekund.
Dołącz do dyskusji: Facebook przed Wirtualną Polską, Instagram przed TVN24.pl, Grupa RMF przyciąga na najdłużej. 27,2 mln internautów w Polsce (Gemius/PBI z sierpnia)
Myślałem, że znaleźli kogoś na miejsce Machały. Choć nie wiem, czy jego ewentualny następca będzie lepszy, niż on.