O 20 procent Polsat obniżył ceny reklam
W listopadowym cenniku reklamowym Polsatu wskaźnik CPP dla 30-sekundowego spotu jest niższy o 20 proc. niż w październiku br. Najdroższe są reklamy przy filmie „Sezon na misia”, a mocno staniały spoty przy serialu „Ludzie Chudego”.
W cenniku reklamowym Polsatu na listopad najwięcej, nawet 57,2 tys. zł, trzeba zapłacić za 30-sekundowy spot przy filmie animowanym „Sezon na misia”, który kanał pokaże w piątek 5 listopada od 20:00 do 22:00. Co ciekawe, również w październikowym cenniku stacji najdroższa dla reklamodawców była animacja dla dzieci – „Epoka Lodowcowa 2: Odwilż” (więcej na ten temat).
Ogółem w listopadowym cenniku reklamowym Polsatu wskaźnik CPP dla 30-sekundowego spotu w grupie docelowej 16-49 lat jest niższy o 20 proc. niż w październiku br. I tak półminutowa reklama przy „Szpilkach na Giewoncie”, która w cenniku na bieżący miesiąc kosztowała nawet 58,3 tys. zł, obecnie kosztuje od 39,7 do 48,5 tys. zł. Za taki spot przy premierowym odcinku „Hotelu 52” trzeba zapłacić od 36,5 do 47,6 tys. zł, podczas gdy miesiąc wcześniej najwyższa cena takiej reklamy wynosiła 57,6 tys. zł. Z kolei 30-sekundowy spot przy „Ludziach Chudego” kosztuje obecnie od 43,6 do 43,7 tys. zł, a miesiąc temu trzeba było za niego zapłacić nawet 65 tys. zł.
W tej sytuacji najdroższym dla reklamodawców z seriali w Polsacie jest „CSI Miami”, przy którego premierowych odcinkach, emitowanych w niedzielę wieczorem 30-sekundowy spot kosztuje od 43,6 do 52,7 tys. zł. W cenniku na październik br. cena takiej reklamy wynosiła od 49,1 do 52,4 tys. zł, a w ofercie z listopada ub.r. – od 63,2 do 65,4 tys. zł. Za najdroższy spot 30-sekundowy przy „Pierwszej miłości” trzeba obecnie zapłacić 52,3 tys. zł czyli o 4,9 tys. zł mniej niż miesiąc temu, a o 12,8 tys. zł więcej niż rok temu. Natomiast taka reklama przy serialu „Kości” kosztuje od 47,8 do 50,8 tys. zł (w cenniku na październik br. kosztowała od 52,3 do 53,6 tys. zł, a w ofercie sprzed roku – od 50,2 do 54,1 tys. zł).
Z kolei cena najdroższego spotu 30-sekundowego przy filmie z poniedziałkowego cyklu „Megahit” wynosi 52,3 tys. zł , czyli o 12,1 tys. zł mniej niż miesiąc temu, a 11,2 tys, mniej niż przed rokiem. Natomiast za taką reklamę przy programie rozrywkowym „Stand up. Zabij mnie śmiechem” trzeba obecnie zapłacić od 29 do 31,6 tys. zł, podczas gdy miesiąc temu jej cena wynosiła od 42 do 48,6 tys. zł.
30-sekundowy spot przed głównym wydaniem „Wydarzeń” kosztuje w listopadowym cenniku 40,1 tys. zł (przy emisji w dni powszednie) lub od 22,5 do 25 tys. zł (w weekendy i święta). W ofercie na październik br. cena takiej reklamy wynosiła nawet 45,9 tys., a w cenniku z listopada ub.r. – od 26 do 43,2 tys. zł. Za taki spot przy meczu piłkarskiej Ligi Mistrzów trzeba zapłacić od 21,4 do 32,3 tys. zł, podczas gdy miesiąc temu trzeba było na to wydać maksymalnie 38,6 tys. zł, a rok temu – 37,8 tys. zł. Natomiast ceny reklam przy transmisjach z wyścigów Formuły 1 (w listopadzie Polsat pokaże dwa, oba w niedzielne popołudnia) wynoszą od 14,1 do 34,3 tys. zł.
Sprzedaż czasu reklamowego w Polsacie na listopad została rozpoczęta 20 października. Przypomnijmy, że wcześniej swoje spoty na przyszły miesiąc zaczęły sprzedawać biura reklamy TVP (więcej na ten temat) i TVN (więcej).
Dołącz do dyskusji: O 20 procent Polsat obniżył ceny reklam
Tylko dlaczego przerywa je żałosnymi programami?