„Ninja Warrior Polska” miało o 380 tys. widzów więcej niż „Ślad”. 24,96 mln zł z reklam
Nowy reality-show „Ninja Warrior Polska” gromadził średnio 1,44 mln widzów, o 380 tys. osób więcej niż niemal rok temu w tym paśmie miał serial „Ślad”. Polsat w czasie nadawania nowego formatu był drugi w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 24,96 mln zł.
Rozrywkowy program „Ninja Warrior Polska” nadawany był w Polsacie we wtorki o godz. 20.05, w okresie od 3 września do 15 października br. Średnia oglądalność premierowych odcinków nowego projektu wyniosła 1,44 mln widzów, co przełożyło się na 9,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 13,80 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 12,24 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek produkcji. Przyciągnął on uwagę 1,68 mln osób.
W niemal analogicznym okresie rok wcześniej Polsat w tym samym paśmie pokazywał kryminalny serial „Ślad”, który po siedmiu pierwszych tygodniach emisji (tj. od 18 września do 30 października) śledziło 1,06 mln osób przy udziałach wynoszących 7,12 proc. w 4+, 8,35 proc. w 16-49 oraz 8,56 proc. w 16-59. W tym ujęciu program „Ninja Warrior Polska” podniósł widownię stacji o 380 tys. osób.
Polsat w czasie emisji nowego formatu zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród czterech głównych stacji. Pierwsza lokata należała do TVP2, która nadawała wtedy gł. seriale „Barwy szczęścia”, „M jak miłość” i „Echo serca”, co dało jej 20,53 proc. udziału. Trzecie miejsce zajął TVN (końcówka „Na Wspólnej”, „Milionerzy” i „Pułapka”; 9,64 proc.), a czwarte - TVP1 (różne pozycje, w tym „Alarm!”, „Leśniczówka” i „Zniewolona”; 6,78 proc.).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59. - Jesteśmy zadowoleni z przyjęcia przez widownię tego projektu, tym bardziej że w tym przypadku trudno było nam przewidzieć, czy to będzie się dobrze oglądać. Okazało się, że warto było zaryzykować - kilka tygodni temu komentowała portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Terentiew, dyrektor programowa oraz członek zarządu Telewizji Polsat. - Mieliśmy znakomity casting do tego programu, z którego do udziału w projekcie wybraliśmy obłędnych uczestników - dodała.
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków „Ninja Warrior Polska” wyniosły 24,96 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Formuła japońskiego formatu „Ninja Warrior” zakłada rywalizację sprawnych fizycznie uczestników (w wieku 18 i więcej lat), którzy muszą pokonać skomplikowany tor przeszkód. Osoby, które wykonają wszystkie zadania, otrzymają miano „Wojowników Ninja”.
Zwycięzcą pierwszej polskiej edycji reality-show został Jakub Zawistowski, który otrzymał medal oraz tytuł „Last Man Standing”. Uczestnikowi nie udało się w pełni pokonać finałowego toru, ale zaszedł on najdalej spośród swoich konkurentów.
Zmagania zawodników komentowali Jerzy Mielewski oraz Łukasz „Juras” Jurkowski. Rozmowy z uczestnikami oraz kibicującymi im rodzinami przeprowadzała Aleksandra Szwed .
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 10,23 proc.
Dołącz do dyskusji: „Ninja Warrior Polska” miało o 380 tys. widzów więcej niż „Ślad”. 24,96 mln zł z reklam