SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat liderem oglądalności w DVB-T w 2017 roku. Duże wzrosty kanałów z MUX-8

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w ub.r. był Polsat. Zestawienie zamykają kanały nadające w ramach MUX-8, ale zanotowały one duże wzrosty względem poprzedniego roku - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W 2017 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do 2016 roku zmniejszył się o 5,70 proc. i wyniósł 13,72 proc.

Druga była TVP1, która zanotowała udział na poziomie 12,49 proc., po spadku o 10,14 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 3,74 proc. i wyniósł 9,79 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, której udział spadł o 3,88 proc. do 9,65 proc.

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału wzrósł o 18,39 proc. do 7,21 proc.

Kolejne miejsce zajęła stacja TV4, która awansowała z siódmej pozycji. Jej udział wzrósł o 12,45 proc. do 5,33 proc.

Siódme miejsce zajął kanał TV Puls, którego średni udział w zeszłym roku wyniósł 4,75 proc. (rok wcześniej było to 4,80 proc.). Dwa oczka niżej, z udziałem na poziomie 3,97 proc., znalazł się siostrzany Puls 2.

Na 18. miejscu uplasował się nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia ub.r. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w ub.r. wyniósł 1,72 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w 2016 roku to 0,78 proc.

Od 23. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (Metro - 0,39 proc. udziału w 2017 roku, Zoom TV - 0,37 proc., WP - 0,32 proc. oraz Nowa TV - 0,30 proc.). Wszystkie te stacje względem końca 2016 roku, czyli początkowego okresu nadawania, zanotowały duże wzrosty oglądalności. Wyniosły one odpowiednio 62,50 proc., 184,62 proc., 190,91 proc. i 100 proc.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w 2017 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T utrzymał się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 15,59 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 6,87 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 2,64 proc. do 12,16 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (8,35 proc., do góry o 3,21 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (7,05 proc.; spadek o 13,18 proc.).

Tuż za tzw. „wielką czwórką” uplasował się kanał TV Puls (5,74 proc.; -5,59 proc.).

Również w grudniu 2017 liderem był Polsat, którego udział zmalał tutaj o 14,05 proc.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem oglądalności w DVB-T w 2017 roku. Duże wzrosty kanałów z MUX-8

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fejm
Dalej nie ma co oglądać na tych nowych kanalach A Nowa tv to najgorsza ze wszystkich kopia Fokus tv
odpowiedź
User
widz
A co z MUX-4, ktoś to w ogóle ogląda?
odpowiedź
User
Kościelny
Merytorycznie najlepsze (nie mylić z najlepiej oglądanymi!) kanały w DVB-T to TVP Info, TVP Kultura, TVP Historia i TV Trwam. Inteligencja ogląda właśnie te kanały.

Kanały tzw. wielkiej czwórki (TVP1, TVP2, TVN, Polsat) nie oferują zbyt wiele wartościowych treści. O ile w TVP1 i TVP2 czasami jeszcze można coś wartościowego upolować, to TVN i Polsat są na totalnym dnie. Prymitywna komercja dla mało rozgarniętej i mało wymagającej, ale bardzo masowej widowni.

Swoją drogą fajnie, że TV Trwam nie zależy na badaniu słupków oglądalności i nie bierze udziału w badaniach Nielsena. To jest telewizja całkowicie misyjna i nawet nie musi wiedzieć, jak wysokie czy jak niskie ma słupki oglądalności. Bardzo chciałbym, żeby Telewizja Polska kiedyś też mogła wycofać swoje kanały z badań oglądalności, nie przejmować się słupkami i w 100% skupić się na misji. Ale do tego potrzebna jest doskonała ściągalność abonamentu i uniezależnienie się TVP od rynku reklamowego... Mam nadzieję, że kiedyś się tego doczekam.
odpowiedź